Gezondheid alle pijlers

meer info operatie nekhernia

03-08-2014 22:46 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al eens ooit een topic geopend over een nekhernia, maar omdat operatie nu noodzakelijk is ben ik wel benieuwd naar meer informatie over de keuze van welke operatie (in overleg met arts, dat begrijp ik) maar wat heeft je doen beslissen het te doen? Voorzorgsmaatregelen, Verloop direct na operatie en revalidatietraject etc etc?

Hoop op zoveel mogelijk positieve berichten, negatieve zijn er vast vele maar daar hoef ik niet mee geconfronteerd te worden want voor mij is het helaas even geen keuze
Hoi. Helaas kan ik je geen antwoord op je vraag geven maar ik wil wel graag meelezen op de reacties die gaan komen.

Bij mij werd 3 jaar geleden de diagnose nekhernia gesteld. Dit zou vanzelf overgaan. Klachten zijn idd een tijdje minder geweest maar nooit helemaal weg.

Sinds november zijn de klachten echter verergerd en ben ik weer bij de neuroloog terechtgekomen. Vorige week weer een mri gehad. Daar zou ik over drie weken de uitslag van krijgen; maar na enkele dagen belde de neuroloog al op. Hij zou met vakantie gaan en wilde me voor die tijd nog spreken. Conclusie: een aanzienlijke nekhernia die op het ruggemerg drukt. Hij wilde dat ik direct een afspraak zou maken bij de neurochirurg.

Dit staat nu de 22e gepland. Ben benieuwd wat die gaat zeggen.

Vandaar dat ik jouw topic met interesse zal volgen.
Gadver zelfde situatie dus... Ik heb vrijdag afspraak neurochirurg dus zal dan even informatie sturen die relevant kan zijn.

Weinig reacties vooralsnog hier dus hoop dat deze nog komen.
Ik werk in het ziekenhuis voor de neurochirurgen. Heb zelf gelukkig geen ervaring maar spreek veel patienten die er heel erg van opknappen. Heb je veel uitstraling in je arm? Veel patienten zijn die pijnlijke uitstraling kwijt na de operatie. Wij geven de mensen die op de wachtijst worden gezet een boekje mee waar allerlei informatie in staat, ook voor na de OK, het revalidatietraject enz.

Zoeits zul jij vast ook meekrijgen als je naar de neurochirurg bent geweest. Wens je veel succes!
Ben benieuwd welke operatie je krijgt,ik ben via de achterkant geopereerd,een laminectomie

Dan worden de wervelbogen weggehaald,bij mij is C3 en C7 gedeeltelijk verwijderd en C4-5-6 zijn geheel verwijderd

Het was een erg zware operatie met een lange herstelperiode

Ik ben door de operatie eigenlijk niet veel opgeschoten helaas,maar laat me niet nog een keer opereren,

De meeste mensen worden via de voorkant geopereerd maar omdat ik hernia,s op 4 niveaus had en zeer ernstige artrose op alle nekwervels ,is voor deze operatie gekozen

Ik ben geopereerd in Tilburg het Elisabethziekenhuis
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
hoi, ik ben een jaar en twee geleden geopereerd geworden aan een nekhernia (c6-c7), dat is langs voorn gebeurd, ik heb zo'n snede van ongeveer 4 cm, die snede is nu nog duidelijk te zien. Maar ik denk dat dit komt omdat ik moeilijk genees van littekens. In ieder geval genoeg insmeren met zalf het eerste jaar en de zon mijden.

Operatie was op zich wel spannend, voor de neurochirurgen is dit een routineklus, maar als patiënt ervaar je dit toch als iets heel ingrijpends.

Ik was nogal bang voor de verdoving, maar uiteindelijk viel dit goed mee.

Na de operatie nog een uurtje of 2 op de recovery, daarna gelijk naar de kamer. De eerste dag hangt er ook nog een sonde uit de wond om het overtollig bloed af te voeren. Ik heb geen halskraag gekregen, hangt van neurochirurg af, de mijne was daar tegen.

Ik had zo het gevoel dat ik meer comfort ging hebben met halskraag, wat steun, zonder voelt het allemaal wat broos, en je durft je nek niet echt te gebruiken.

Het begin ( eerste 3 weken) van mijn revalidatie is wat moeilijk geweest met de nodige complicaties, veel pijn, enzo...

Daarna ging het goed, ben ook naar een fysiotherapeut geweest, om mijn nekspieren opnieuw te leren gebruiken en aan te sterken.

na 3 maanden ben ik opnieuw gaan werken.

Zou ik de operatie opnieuw doen? Ja, want ik heb te lang gewacht. Ik had veel uitval in rechterarm en een zwaar chronisch schouderprobleem, na 2 jaar is dit bijna geheel opgelost.

Ik kan mijn arm opnieuw goed gebruiken, krijg mijn arm omhoog, ik doe er voorts alles mee.

Alleen heb ik nu een probleem met de wervel erboven (c5-c6)

opnieuw een grote hernia met uitval in mijn linkerarm nu. Men raad mij opnieuw een operatie aan. Maar voorlopig ervaar ik het nog niet als erg genoeg en tracht dit zo veel mogelijk uit te stellen en hopelijk moet het nooit gebeuren.

Ka10: veel succes vrijdag, en tracht je goed te informeren, zo'n consultaties duren meestal niet lang, handig is , wat je wil vragen om dat vooraf op papier te hebben. Veel sterkte.

lostagain: Is ook even schrikken als de neuroloog zelf opbelt, ook heel veel sterkte, mocht je nog vragen hebben...
Hoi Ka10, hoe is het vrijdag gegaan bij de neurochirurg? Vroeg me dit af.
Hi,

Goed! Aardig van je! Duidelijk verhaal, via voorzijde opereren dan hernia verwijderen en een blokje tussen wervels plaatsen. Grote kans op slagen, heel laag percentage bij complicaties. Echter wel lange wachttijd. Maar erg hoopvol!
Hallo!

Mijn vader is geopereerd aan zijn nek hernia in Belgie. Hij verging van de pijn. Sinds de operatie heeft hij geen pijn meer.

Ik ben niet geopereerd aan mijn hernia's. Maar wil dit topic wel even volgen.

Ik heb een kleine nekhernia (opereren ze nog niet), een rughernia (de plaats waar deze zit is volgens de chirurg erg gevaarlijk om te opereren) en ik heb daarnaast fybromyalgie. Ik word voorlopig dus niet geopereerd.

Succes in ieder geval.
Carpe Diem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven