Gezondheid alle pijlers

menstruatie en operatie???

21-12-2009 20:52 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke misschien een domme vraag....

Vanmiddag gehoord dat ik voor een operatie mag en deze is ook gelijk gepland. Nooit bij na gedacht dat ik dan net op het einde van mijn menstruatie zit...

Het gaat om en buikoperatie, zal dit een groot probleem zijn , iemand ervaring hoe je dit aanpakt?

En nee ik slik geen pil die ik door kan slikken.
Effe doorscrollen tot je de vraag: ik ben ongesteld kan de operatie doorgaan? tegenkomt.

http://www.vrouwenarts.nl/pagina/top/voorlichting/faq
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Gunst, nooit zo bij stilgestaan, maar ben ook nooit geopereerd.

Geen idee dus. Of dat kan, elkaar in de weg zit oid. Maar als er bij het plannen van de operatie niet naar gevraagd is, zal het wel geen bezwaar zijn toch?

Ik kan me wel voorstellen dat het niet zo handig is om, als je je van je menstruatie al flink beroerd voelt, op dat moment ook nog geopereerd te worden. Of zouden ze je dan in het ziekenhuis een of ander paardenmiddel geven zodat je je niet dubbelberoerd - van menstruatie + operatie - gaat voelen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:lichtbron schreef op 21 december 2009 @ 20:56:

Effe doorscrollen tot je de vraag: ik ben ongesteld kan de operatie doorgaan? tegenkomt.

http://www.vrouwenarts.nl/pagina/top/voorlichting/faq

En daar is je antwoord.

En nog goed voor je Fries ook.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Operatie kan gewoon doorgaan. Maar vond het wel erg vervelend toen ik nog niet na de operatie uit bed mocht en ongesteld was.
Wauw bedankt voor alle snelle reactie's!

Ik ben gerust gesteld, ik wil hem nl niet graag uitstellen

(die operatie dan...) dus ben blij te lezen dat het eigenlijk gewoon kan!

Gelukkig voel ik me nooit beroerd van de menstruatie, dus ik zal me niet dubbel beroerd voelen! De eerst dagen is het wel erg heftig, maar ik zal dan net de laatste periode hebben....

Niet uit bed mogen, ik denk dat ik er weer gewoon direct uit mag als ik niet misselijk uit de narcose kom, dus dat probleem zal ik ook niet hebben denk ik!

Enne fiba, heb jij een tampon gebruikt of niet???
Grappig die site Even weer terug in het ziekenhuis waar ik als kind een keertje lag
En anders vraag je het voor de zekerheid even na.In ieder geval heel veel sterkte en een voorspoedig herstel..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Voor de operatie aan de anesthesist vertellen, zodat zij ook niet opeens verrast zijn waar dat bloed nou vandaan komt .

Ik zou je toch nog aanraden om nog de pre-operatieve poli te bellen of de afdeling waar je komt te liggen, om dit te vragen. Ik denk dat verpleging en operatiemedewerkers een voorkeur hebben voor maandverband (dat kunnen ze tenminste zien en dus niet vergeten )

Op zich is het geen probleem, maar het ligt er maar net aan wat voor operatie het precies is en of er qua verpleging rekening mee gehouden moet worden.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:singalala schreef op 21 december 2009 @ 21:16:

Voor de operatie aan de anesthesist vertellen, zodat zij ook niet opeens verrast zijn waar dat bloed nou vandaan komt .

Hahahah, ik zie dit dus gewoon gebeuren, hahaha!

Mijn galblaas gaat verwijderd worden, dus al ze daar ineens bloed zien is krijgen ze een rolling

Ja idd wel slim om even aan te geven, maar eerlijk gezegt voelde me ik bij het openen van dit topic nogal dom en stelde de vraag liever hier dan dat ik het zh zou bellen...
Mijn ongesteldheid was eigenlijk over maar door de operatie kwam het weer op gang. Heel vreemd. Kreeg van de verpleging maandverband, lijkt me als je hulp nodig hebt bij verschonen ook beter om dat te gebruiken ipv tampons.

En in jouw geval zou ik het zeker ook even melden zowel bij de zaalverpleging als op de OK.
Voor een galblaasoperatie maakt het niet uit of je wel/niet menstrueert. Krijg je een laparascopie?

Ik zou zelf kiezen voor tampons, het kan zijn dat je je onderbroek uit moet doen tijdens de operatie (vanwege eventuele wondjes onderin de buik) en zou dan liever een tampon dragen dan maandverband.

Verder kun je in principe -bij geen bijzonderheden- na de operatie prima zelf je tamon verwijderen/verschonen, maar zou het wel even melden bij de verpleging (dat je menstrueert). Is wel handig om te weten.

Succes met de operatie!
Tampon mag niet.

Ik kreeg van de verpleging toen maandverband, had alleen tampons bij me en dat mocht dus niet. Niet tijdens de operatie, maar ook erna mocht het niet. Helaas.
@ Pien252: Ja ze beginnen met een laparascopie en hopelijk einidgen ze daar ook mee ! Als dat niet lukt krijg ik wel een grote jaap...

Het eerste wondje komt thv de navel is mij verteld, dus dat zou met een onderbroek wel moeten lukken. Als ik het antwoord van Duet onder jou lees hoop ik dat wel. Ik ga het ook zeker aan geven!

Bedankt voor je succes, dat zal ik tegen die tijd zeker nodig hebben!

@ Duet: Thanx voor je antwoord, ik neem het gewoon beide mee, dan ben ik op alles voorbereid!
Gupsie, volgens mij mag je sowieso je eigen onderbroek niet aanhouden en krijg je zo'n leuke sexy papieren ding aan....(en dan zo'n 'nachthemd' waarvan de achterkant half open is....geweldig!)
TOen ik aan mijn buik geopereerd werd, werd ik meteen daarna ongesteld, omdat ze alles op z'n kop hadden gezet, dus denk dat het geen probleem is!
oooh wat wel vervelend en misschien een beetje beschamend is. Is dat als je met je verdoving misschien niet meteen kan plassen en je dus een catheter krijgt. (en ik schaamde me daar toen wel een beetje voor, maa rik was toen 14) en ik had altijd leerling zuster die dat deden!!! en dus ook wel eens mis zaten pffffffffffffffffff. gelukkig lag ik aan een lading morfine dat ik het allemaal niet echt merkte haha
Je kunt ook om tabletten vragen die je mensturatie uitstellen. Ik zou het zelf niet willen als ik ongesteld ben (als er überhaupt sprake is van een keuze). Dat heeft te maken met klachten / ziek zijn als ik ongesteld ben en ik zou me er ook niet prettig bij voelen.
Fortis et liber
Ik ben wel eens geopereerd toen ik ongesteld was. Ik heb het wel even gemeld. Mocht gewoon tampons gebruiken. Normaal geen onderbroek aan, maar nu kreeg ik zo'n papieren wegwerp onderbroek aan tijdens de operatie. Was verder helemaal geen probleem.
Bedankt voor alle reactie's! Tja ik ga het gewoon aangeven en hoor dan wel hoe of wat!

Van die tabletten heb ik ook gehoord ja, als het nu de eerste of de tweede dag zou zijn, zou ik het misschien overwegen, maar nu het waarschijnlijk de laatste dag is en die tabletten heel wat hormonen bevatten, heb ik het eigenlijk liever niet! Wat ik al eerde aangaf, gelukkig heb ik nergens last van als ik ongesteld ben. De operatie uitstellen is geen optie, zelfs met een pakketje medicijnen heb ik nog pijn, als ik de keus had ging hij er liever vandaag uit dan pas 1/2 januari....

Nogmaals bedankt voor al jullie reactie's!
Veel succes!
Fortis et liber

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven