Gezondheid alle pijlers

menstruatie in de war

17-11-2010 23:16 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was maandagmiddag ongesteld geworden. Het begon met lichte bloedverlies en in de avond werd het wat meer maar gisterenmiddag was ik ineens niet meer ongesteld.. Nu werd ik vanmorgen wakker en zag dat ik weer ongesteld was.. Nu in de avond is het weer gestopt!

Heeft er iemand hier ervaring mee? wat kan het zijn?

Groetjes Ramona
Zwanger! Definitely.
Ik zou eerst een zwangerschaps test doen zodat je zekerheid hebt!
2 keer gestopt tussendoor. wow een tweeling!
De menstruatie hoeft niet per se continu te zijn.

Bij mij begint het op dag 1 licht, dag 2 niets, dag 3 ochtend/middag licht en 'savonds zwaarder. Dag 4 en 5 is een bloedbad en op dag 6 is het licht tot spotting. Dag 7 standaard spotting.

(Als je een iPhone hebt: er zijn apps waarin je je cyclus per dag kunt invoeren. Dat geeft na een paar maanden een duidelijk beeld van hou jouw cyclus is/loopt)
Ben je aan de pil?

Zo ja,kan gebeuren

Zo nee,kan ook gebeuren
Als je nog niet aan de pil bent, ga 'm dan slikken, dan reguleer je die ellende 'n stuk beter en kunt 'm zelfs maanden achter elkaar overslaan.
Zelf heb ik ik standaard een 'pauze' in mijn menstruatie. Na een hele heftige dag volgt er een hele dag en nacht met niks, waarna het weer normaal verder gaat. Heel vreemd, en ik trap er elke keer weer in (dat ik echt denk dat het over is, maar toch niet)

Ik heb een hele onregelmatige mensruatie wat uberhaupt al heel erg lastig is. Alle pilsoorten geprobeerd, van licht tot zwaar, van driefasen tot regulier, maar mijn lichaam blijft doen wat zie zelf wil... (wat resulteerde in langdurige doorbraakbloedingen tot aan de stopweek, of zelfs gewoon een menstruatie tussendoor)

Ik heb het inmiddels opgegeven en kwakkel maar gewoon door.

komt trouwens vanavond een programma met het thema menstruatie op t.v. Metropolis op ned 3 is sowieso een errug leuk programma waarin 1 onderwerp wordt belicht vanuit over de hele wereld dus hoe elke cultuur er tegenaan kijkt en mee omgaat. (zo zag je in voorstukje dat in een land menstruerende vrouwen niet in het dorp mochten komen, het was er al vies genoeg, en een andere scene zag je een vrouw die zichzelf insmeerde met menstruatiebloed uit kunstzinnige overweging (YAK!) voorproefje: http://www.metropolistv.n ... francisco-een-voorproefje
quote:plukjepulk schreef op 18 november 2010 @ 09:36:

komt trouwens vanavond een programma met het thema menstruatie op t.v. Metropolis op ned 3 is sowieso een errug leuk programma waarin 1 onderwerp wordt belicht vanuit over de hele wereld dus hoe elke cultuur er tegenaan kijkt en mee omgaat. (zo zag je in voorstukje dat in een land menstruerende vrouwen niet in het dorp mochten komen, het was er al vies genoeg, en een andere scene zag je een vrouw die zichzelf insmeerde met menstruatiebloed uit kunstzinnige overweging (YAK!) voorproefje: http://www.metropolistv.n ... francisco-een-voorproefje

Wauw, wat een krachtige vrouw! Mooi dat ze dat zo doet ondanks dat haar man/vriend zoiets heeft van jakkes bah.

Het geeft haar kracht en dat is duidelijk te zien.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Oke dankje dames! Kan het misschien ook komen omdat ik de pil 3 weken niet heb geslikt?
quote:jas schreef op 18 november 2010 @ 11:04:

[...]

Wauw, wat een krachtige vrouw! Mooi dat ze dat zo doet ondanks dat haar man/vriend zoiets heeft van jakkes bah.

Het geeft haar kracht en dat is duidelijk te zien.Sorry, maar die is echt rijp voor de loonie bin! En die vriend maar klagen over de geur... "This woman is really putting it out there, letting you know she's menstruating... it's so beautiful".
quote:xRamonax schreef op 18 november 2010 @ 13:37:

Oke dankje dames! Kan het misschien ook komen omdat ik de pil 3 weken niet heb geslikt?Dat lijkt me wel ja. Waarom slik je 'm niet meer? Pil werkt het best om die zooi 'n beetje in te kunnen perken.
quote:elninjoo schreef op 18 november 2010 @ 13:45:

[...]

Dat lijkt me wel ja. Waarom slik je 'm niet meer? Pil werkt het best om die zooi 'n beetje in te kunnen perken.Ik was vrij vaak vergeten de pil te slikken. Dus ik heb besloten om te wachten tot me volgende menstruatie om hem dan weer te gaan slikken zodat ik zeker weet dat ie betrouwbaar is!
Als je 'm zo vaak vergeet en je hebt regelmatig seks, kun je beter 'n spiraal laten zetten en/of 't met condooms doen.

Als je vanaf 't moment dat je nu gestopt was met de pil, 'm gewoon weer 3-4 weken aan 1 stuk door had geslikt was ie inmiddels ook weer betrouwbaar geweest en dan had je geen probleemongesteldheid gehad, maar 'n normale onttrekkingsbloeding.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven