Gezondheid alle pijlers

Menstruatie nu uitgesteld of niet?

03-08-2013 11:13 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een jaar geleden met de pil gestopt.

Nu wilde ik weer met de pil beginnen omdat ik het toch wel heel handig vind om je menstruatie te kunnen plannen. Ik heb over 2 weken iets belangrijks waardoor ik echt niet ongesteld wil worden. Ben dus gisteren weer met de pil begonnen. Is dit vroeg genoeg om de menstruatie uit te stellen? Ik ben dus NIET begonnen op de eerste dag van mijn vorige menstruatie, maar 2 weken na het begin van mijn vorige menstruatie en 2 weken voor mijn geplande.
Kans op doorbraakbloedingen. Cyclus kan van slag raken dor het zomaar ergens beginnen met de pil.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je baarmoederwand heeft dus al weer 2 weken kunnen opbouwen, dus goed kans dat je 'n doorbraakbloeding krijgt.

Jammer dat je er niet vroeger aan gedacht had. Ga je op reis dat je ongesteldheid wilt vermijden?

Ik slik de pil ook altijd 'n paar maanden door, maar als mijn doorbraakbloeding op 'n voor mij ongunstig moment komt, helpt het voor mij om een paar dagen 2 pillen per dag te slikken ipv eentje. Daarmee kan ik het dan nog 'n aantal dagen uitstellen.
Bedankt voor de reacties. Goede tip van die 2 pillen ipv 1. Ik zal dat proberen en hopen dat het uitblijft. *duim duim*
Je bent sowieso al helemaal verkeerd begonnen met de pil. Je moet de eerste innemen op de 1e dag van je menstruatie of op dag 2-5.

Dus je cyclus is nu een chaos en niemand die je nog kan vertellen wanneer je wat kunt verwachten. Gebruik iig een condoom bij sex!
Ik weet dat het de bedoeling is om op de 1e dag van je mestruatie te beginnen, echter was het hiervoor al te laat. Bij niks ondernemen zou ik sowieso ongesteld gaan worden, dus ik had geen keuze. Nu is er nog een kleine kans dat ik het niet ga worden.
quote:lilia86 schreef op 03 augustus 2013 @ 12:09:

Bedankt voor de reacties. Goede tip van die 2 pillen ipv 1. Ik zal dat proberen en hopen dat het uitblijft. *duim duim*Goed idee! Zeker op eigen initiatief en omdat er in de buisluiter staat dat je lichaam bij een doorbraakbloeding toe is aan een menstruatie, en het dan het beste is om een stopweek in te lassen. Aangezien je lichaam daarom vraagt.
Oké niet dus.
Ik zou het niet doen, gewoon beginnen was al niet zo handig. Laat staan meer pillen in een keer gaan slikken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Waarom niet? Als ze niets slikt weet ze zeker dat ze ongesteld wordt, nu heeft ze 'n kans dat ze het voldoende lang kan uitstellen tot na haar 'ding'.
quote:lilia86 schreef op 03 augustus 2013 @ 13:07:

Ik weet dat het de bedoeling is om op de 1e dag van je mestruatie te beginnen, echter was het hiervoor al te laat. Bij niks ondernemen zou ik sowieso ongesteld gaan worden, dus ik had geen keuze. Nu is er nog een kleine kans dat ik het niet ga worden.Je had ook primolut aan de huisarts kunnen vragen. Daarmee stel je de menstruatie uit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Primolut? Oke, nog nooit van gehoord. Wist niet dat er zoiets bestond. Bedankt
Primolut is ook geen garantie dat je niet ongesteld wordt. Ik had het ook ooit genomen tijdens 'n pilbreak en ik werd gewoon ongesteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven