Gezondheid alle pijlers

Merkwaardig plaspatroon

14-12-2013 18:26 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb soms een raar patroon bij het plassen.

Het gaat als volgt: vlak voordat ik bij mijn ouders wegga moet ik naar de WC. Dan loop ik naar de trein (ongeveer 8 minuten lopen) en in de trein moet ik weer. Vervolgens op het station (na een treinrit van 20 km) weer, en thuis weer. Daarna hoef ik niet meer totdat ik naar bed ga.

Rara hoe kan dat? De kleur van de urine is lichtgeel tot kleurloos. Iemand zei dat ik een overactieve blaas had. Ik weet niet... ikzelf denk dat het komt door vrij veel koffie drinken op het werk of op een feest veel cola drinken, voorafgegaan door koffie en bier.

Vandaag had ik m.i. een normaal plaspatroon. Ik heb niet bijster veel gedronken.
World of Warcraft: Legion
Komt vaak van eten.. Bij vertering komt vocht vrij en daar wil je lichaam vanaf:)
Ik heb het ook. Zelf denk ik dat ik een overactieve blaas heb. Maar omdat ik er zo mee bezig ben blijf ik gaan, als ik buiten loop wil ik niet naar de wc gaan waardoor ik juist moet. Als ik er niet aan denk, kan ik zo uren niet gaan.

Maar het zit niet alleen tussen mijn oren haha. Juist omdat ik zo vaak moest ben ik er zo op gaan letten.
Als je veel drinkt is veel plassen toch logisch?

Ik neem aan dat je al die keren gewoon normale hoeveelheden plast?
Waarschijnlijk drink je bij je ouders in een korte tijd veel en dat moet er dan uit. Of je krijgt stress van reizen met de trein

Plas je dan steeds kleine beetjes ? Dat kan duiden op een over actieve blaas.
quote:LillyFeeee schreef op 14 december 2013 @ 18:40:

Als je veel drinkt is veel plassen toch logisch?

Ik neem aan dat je al die keren gewoon normale hoeveelheden plast?Dat zou ik ook denken. Ik vind het daarom niet heel vreemd, maar het viel andere mensen wel op. De psyche wil ook nog weleens "helpen". Als ik naar bed ga, weet ik dus dat ik dadelijk ga slapen, en... moet ik naar de WC, een soort conditionering, lijkt het wel.
Misschien je drink patroon wat beter reguleren?
Komt er dan ook echt veel uit? Of gewoon beetje? Vroeger (als kind) heb ik eens als tic gehad dat ik om de vijf minuten naar de wc moest. Zo voelde dat voor mij dan, maar ik moest dan helemaal niet. Dit heb ik afgeleerd door er niet elke vijf minuten naar toe te gaan. Het gevoel ging uiteindelijk vanzelf weg.

Maar als ik jou zo hoor dan is dat patroon dus vnl op dagen dat je veel drinkt, dan zal dat de oorzaak wel zijn.
Dan drink je teveel en op de verkeerde tijden denk ik.

Je nieren houden wel nachtpauzes maar als je 's avonds teveel drinkt dan zullen je nieren ook 's nachts flink doorwerken. Het kan wel twaalf uur duren eer een bord soep uitgeplast is.

Voor mezelf vind ik zes keer per dag naar de wc genoeg. Als het meer is probeer ik minder vocht te drinken wat niet altijd lukt.
Het zijn de temperatuurwisselingen die je plassen triggeren.
Wat een vreemde redenatie groll. Waarom zou je jezelf zo'n regel opleggen?
quote:LillyFeeee schreef op 14 december 2013 @ 19:30:

Wat een vreemde redenatie groll. Waarom zou je jezelf zo'n regel opleggen?Omdat ik het lastig vind om drie keer per nacht over de koude tegels naar de wc te lopen o.a.
Dan spreid je je drinken toch beter over de dag. Als je geen 3 liter thee naar binnen klokt 's avonds dan hoef je er echt geen 3x uit per nacht.
Ik moet altijd naar de wc voordat ik weg ga, onderweg en voor de zekerheid als ok nog een bus in stap. Eenmaal op plaats van bestemming heb ik er geen last meer van. Ik denk dat het tussen mijn oren zit, ook geen idee goe het komt.
Bij mij zit het ook echt tussen de oren. Ik moet het vaakst naar de wc wanneer het niet kan. Tijdens de autorit bijv, moet ik vaak al na tien minuten rijden, terwijl ik voordat ik in de auto stap nog ben geweest.

Wanneer ik niet in de auto was gestapt, had ik ook niet gehoeven. Weet zeker dat het psychologisch is, bij mij.
quote:plukkie80 schreef op 14 december 2013 @ 19:12:

Komt er dan ook echt veel uit? Of gewoon beetje?Normale hoeveelheid.
Misschien heb je een kleine blaas. Dat heb ik ook en als ik meer drink dan normaal zit die sneller vol uiteraard.
quote:hans66 schreef op 14 december 2013 @ 23:42:

[...]

Normale hoeveelheid.

Dat klinkt niet als een overactieve blaas. Waarschijnlijk is je inname wat onregelmatig, misschien drink je juist in het tweede deel van de dag veel meer en dan plas je ook meer.

Overigens vind ik het normaal om voor vertrek te gaan plassen, en kou kan inderdaad ook op je blaas werken.
Ik heb ook een raar plas ritme,ik ga als ik uit bed kom plassen en vervolgens hoef ik de hele dag niet meer,of ik nu veel of weinig drink dat maakt niets uit.

Ik hoef dan pas s,avonds om een uur of 6 weer te plassen,en vervolgens moet ik tot 12 uur nog een keer of 4,en s,nachts 1 x

Ik vind dit wel raar dat ik overdag dan niet meer hoef te plassen.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Ik heb soms last van een overactieve blaas. Heel irritant want dan moet ik dus echt om het uur. Als ik het ophoud, wat gelukkig wel lukt zolang ik niet hoef te niezen, kan ik daarna wel twee minuten achter elkaar plassen. Dan lijkt er geen eind aan te komen. Maar goed, dat is wel een vrouwendingetje. Bij mannen werkt het heel anders, en als je er geen last van hebt zou ik me er niet druk over maken.
Wat is een 'normaal' plaspatroon?
Ik plas ook ontzettend vaak, is ook nooit anders geweest.

De 1 heeft een kleinere blaas dan een ander.

Ik heb ook een nauwe plasbuis en dat kan er ook mee te maken hebben.

Veel water drinken om een schone blaas te krijgen. De eerste paar dagen zit je vaker op play dan eraf, maar dat is om te spoelen. Na een week of zo ga je minder plassen.

En geen kou vatten, pies je ook meer.

(dikke sokken/zolen!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven