Gezondheid alle pijlers

Mexicaanse griep?? Vraag

23-08-2009 22:45 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik ben woensdag terug gekomen uit turkije en heb nu best last van mijn keel en moet soms hoesten. Nu zat er achter mij een meisje in het vliegtuig die koorts had.

Zouden jullie met deze symptomen naar de huisarts gaan?? ivm de mexicaanse griep. Verder voel ik met wel goed.

Vind het lastig, wil ook niet voor elk wissewasje naar de huisarts.
neeeheee, niet naar de huisarts toe gaan, maar bellen...Anders steek je de hele wachtkamer aan.
quote:Cootje23 schreef op 23 augustus 2009 @ 22:45:

Hey,

Ik ben woensdag terug gekomen uit turkije en heb nu best last van mijn keel en moet soms hoesten. Nu zat er achter mij een meisje in het vliegtuig die koorts had.

Zouden jullie met deze symptomen naar de huisarts gaan?? ivm de mexicaanse griep. Verder voel ik met wel goed.

Vind het lastig, wil ook niet voor elk wissewasje naar de huisarts.

je moet bellen en niet ernaartoe gaan.

dat willen ze niet ivm evt besmetting. zolang je geen 38 graden of hoger koorts hebt hoef je geen actie te ondernemen.

volgens de 'papieren' moet de dokter bij jou thuis komen....maar de praktijk wijst uit dat de dokter vaak gewoon uitgaat van wat jij verteld aan de telefoon. en dan zegtie: ja duidelijk voor mij, de mex.griep.

heb het hier in de omgeving zelf meegemaakt dat het zo ging.
ik heb mijn temp. op gemeten en het was 36.4

Maar je meot ook andere verschijnselen hebben zoals lusteloos, braken, misselijk, spierpijn en dat heb ik niet.
je hoeft echt niet alle verschijnselen te hebben hoor. Eigenlijk is het gewoon Griep. en daarbij hebben ook niet alle mensen dezelfde en alle genoemde verschijnselen

maar de 'graadmeter' is echt de koorts.

met 36,4 is er dus ws niks aant handje en gewoon een verkoudheidje.
Hmm..lastig is dit. Ik raak al gauw in paniek.

Als het echt de mex. griep was dan had ik nu die andere verschijnselen denk ik al moeten hebben.

Neem gewoon 2 paracetamol en kijk wel hoe het morgen is.
kan denk ik ook nog wel met de airco te maken hebben, die had ik in turkije 's nachts aan met slapen.
niet meteen in paniek raken hoor.

al es op mexicaanse griep ge-googled?

zoja kom je dr al snel achter dat het voor goed gezonde mensen meestal verloopt als een gewone griep en je dr echt niet aan overlijd

idd gewoon ff aankijken.
Staat je topic niet een beetje op de verkeerde pijler?

Beterschap trouwens
ah kijk de airco! daar kun ze zeker snip verkouden van worden!
quote:GeorgieBrown schreef op 23 augustus 2009 @ 22:57:

Staat je topic niet een beetje op de verkeerde pijler?

Beterschap trouwens

idd, ik zie het nu ook.

vast door de 'stress' dat ze het verkeerd heeft geplaatst
En dan als het de mex griep is? Wat zou de huisarts daraan moeten doen? Die zegt gewoon uitzieken. neem paracetamol tegen de koorts en voldoende drinken. Niet zo aanstellen alsjeblieft.
Ik zou me ook niet druk maken hoor, als je echt de griep hebt merk je dat wel, en idd, koorts is toch wel een graadmeter, heb je dat niet, dan heb je waarschijnijk ook niet de MG, maarja ik ben geen dokter
srry, zie dat het onder de verkeerde topic staat
quote:Cootje23 schreef op 23 augustus 2009 @ 23:01:

srry, zie dat het onder de verkeerde topic staatbeetje gerustgesteld inmiddels?
je kan trouwens wel bellen naar je HA, maar die doet er toch niets aan, gewoon uitzieken is het advies, behalve wanneer je tot een 'risicogroep' behoort, maar dan was je daar vast al van op de hoogte.

Beterschap!
quote:steenbokje77 schreef op 23 augustus 2009 @ 23:05:

je kan trouwens wel bellen naar je HA, maar die doet er toch niets aan, gewoon uitzieken is het advies, behalve wanneer je tot een 'risicogroep' behoort, maar dan was je daar vast al van op de hoogte.

Beterschap!

maar je werkgever verplicht je vaak te bellen met je huisarts.

tenminste die van mij wel (werk in de zorg)
quote:wolletje schreef op 23 augustus 2009 @ 23:06:

[...]

maar je werkgever verplicht je vaak te bellen met je huisarts.

tenminste die van mij wel (werk in de zorg)

Aha ok, en dat is om zeker te weten (of uit te sluiten) dat je de MG hebt?

Alhoewel hij of zij dat niet kan vaststellen middels een telefonisch

consult lijkt mij
quote:steenbokje77 schreef op 23 augustus 2009 @ 23:10:

[...]

Aha ok, en dat is om zeker te weten (of uit te sluiten) dat je de MG hebt?

consult lijkt mij

is standaard bij ons..ook al de regel toen de MG er nog niet was.

dit is de wet poortwachter

wbt het niet tel vast kunnen stellen heb ik ook al aangegeven opt werk en dat er vast wel wat mensen misbruik van maken en lekker een week of misschien 2 thuis gaan zitten.

kreeg als antw: tja dat is nou eenmaal de regelgeving van de wet poortwachter......
Thuisblijven en bellen, dan hoor je wel wat er gezegd wordt. Voor de rest hetzelfde doen als bij een gewone griep.

Sterkte en beterschap!
quote:steenbokje77 schreef op 23 augustus 2009 @ 23:10:

[...]

consult lijkt mij

Dat klopt!

Als je de patient niet voor je ziet is het stellen van een diagnose lastig. Echter zowel de dokter als de assistentes zijn getraind in telefonische triage, het RIVM en het NHG (Nederlands Huisartsen Genootschap) brengen regelmatig allerlei nieuwe richtlijnen uit, dus ook over Nieuwe Influenza A, oftewel Mexicaanse Griep.

Er is geen beginnen aan om alle patienten te bezoeken, en er wordt toch niets aan gedaan. Bij een gewone griep komt de dokter ook niet aan huis, tenzij je tot een risicogroep hoort oid.

De MG is voor mij dagelijkse kost, ik werk op een huisartsenpost en er wordt ontzettend veel voor gebeld.

En voor TO: beterschap, ik hoop dat het allemaal erg meevalt.

Groetjes,

NannieB.
quote:wolletje schreef op 23 augustus 2009 @ 23:19:

[...]

is standaard bij ons..ook al de regel toen de MG er nog niet was.

dit is de wet poortwachter

wbt het niet tel vast kunnen stellen heb ik ook al aangegeven opt werk en dat er vast wel wat mensen misbruik van maken en lekker een week of misschien 2 thuis gaan zitten.

kreeg als antw: tja dat is nou eenmaal de regelgeving van de wet poortwachter......

Nou daar heb je ook wat aan

Er zullen idd wel wat mensen zijn die er misbruik van maken, want moeilijk te checken!

Daardoor kloppen de cijfers misschien ook niet van hoeveel mensen nu de mg hebben, misschien valt het dan toch nog mee
quote:NannieB schreef op 24 augustus 2009 @ 07:26:

[...]

Dat klopt!

Als je de patient niet voor je ziet is het stellen van een diagnose lastig. Echter zowel de dokter als de assistentes zijn getraind in telefonische triage, het RIVM en het NHG (Nederlands Huisartsen Genootschap) brengen regelmatig allerlei nieuwe richtlijnen uit, dus ook over Nieuwe Influenza A, oftewel Mexicaanse Griep.

Er is geen beginnen aan om alle patienten te bezoeken, en er wordt toch niets aan gedaan. Bij een gewone griep komt de dokter ook niet aan huis, tenzij je tot een risicogroep hoort oid.

De MG is voor mij dagelijkse kost, ik werk op een huisartsenpost en er wordt ontzettend veel voor gebeld.

En hebben veel mensen van degene die bellen ook de MG, of gaat het dan om een 'onschuldig griepje'?

Ben ik wel benieuwd naar

En voor TO: beterschap, ik hoop dat het allemaal erg meevalt.

Groetjes,

NannieB.
hm gaat niet helemaal goed met de kleuren van tekst....
Bel met je huisarts dan hoor je wel wat je kunt doen/ moet doen. Dat je paracetamol in hebt genomen is alvast goed. Dat helpt al iets tegen de keelpijn.

Verder uitzieken, veel drinken en als je trek hebt in eten (als dat lukt met je keel) blijven eten. Waterijsjes en of ijsblokjes zijn denk ik nu wel fijn met je keel.

Beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven