Gezondheid alle pijlers

Mezelf niet voor menstruatie

08-05-2019 15:19 527 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Voordat mijn menstruatie doorbreekt, kan ik zo onzeker en humeurig zijn. Ik weet dat het door de hormonen komt, maar ik word er toch verdrietig van als ik mezelf niet ben die periode.
Wie herkent dit en wat doe je eraan om ermee om te gaan?
Ik heb ook wel lichte lichamelijke ongemakken maar dat vind ik een stuk beter te accepteren.
Van harte gefeliciteerd :biggrin:
Aardappelpuree schreef:
30-08-2019 13:37
Eerste dag van je cyclus is de eerste dag dat je helderrood bloed verliest, dus ik zou dat ook zo meetellen als eerste dag van je menstruatie.

Dat bruinverlies is oud bloed, soort van schoonmaak van je baarmoeder. Heb ik zelf ook altijd voor mijn menstruatie :-)

Ik ging hier normaal ook maandelijks mee komen klagen over die gruwelijke PMS kwaaltjes maar ben niet meer ongesteld geworden :flirting:
Gefeliciteerd!

Ik heb er sinds een paar maanden een nieuw kwaaltje bij. Tijdens de eerste dag van mijn menstruatie heb ik last van diarree en overgeven. Dit is sinds een paar maanden en de huisarts vermoed dat het hormonaal is. Gelukkig valt mijn eerste dag van de menstruatie altijd in het weekend maar vervelend is het wel.
Aan de anticonceptiepil wil ik niet. Daar word ik depressief en misselijk van.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Aardappelpuree! Lijkt me ook heerlijk, in ieder geval 9 maanden geen PMS en misschien zelfs langer als je borstvoeding geeft. Hopelijk niet te veel kwaaltjes door de zwangerschapshormonen verder!

@Philae, aj wat akelig. Gelukkig maar in het weekend idd, anders zou ik me in ieder geval standaard ziek melden! Hopelijk gaat het met de tijd ook weer over, niks zo veranderlijk als hormonen.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Philae ik heb ook altijd diarree met ongesteld zijn! Daaraan weet ik dat het doorbreekt. Had mijn moeder ook ( nu al lang overgang). Verder nooit van iemand gehoord eigenlijk. Maar overgeven erbij is wel heel naar. Sterkte daarmee!
Naatje2000 schreef:
31-08-2019 21:02
Philae ik heb ook altijd diarree met ongesteld zijn! Daaraan weet ik dat het doorbreekt. Had mijn moeder ook ( nu al lang overgang). Verder nooit van iemand gehoord eigenlijk. Maar overgeven erbij is wel heel naar. Sterkte daarmee!
Mijn moeder had ook last van diarree als ze ongesteld moest worden. Overgeven heeft zij nooit gehad.
Volgens de huisarts hebben sommige vrouwen dat als ze hun menstruatie hebben. Ik hoop dat het iets tijdelijks is. Anders zal ik anticonceptie maar weer eens moeten proberen als het zo blijft.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Aardappelpuree!

Mijn darmen worden ook weer actief zodra ik ongesteld ben. Ik heb meer dat ik de dagen er voor niet hoef.
Ik merk wel dat voeding invloed heeft op hoe erg het is. Vet eten, wortels en E621 zijn bij mij aanjagers.

Ik heb deze maand bijna nergens last van. Meer berusting in mn lijf, ik heb zin in de herfst.
Libido is even ver te zoeken maar geen nare klachten verder.
Been there, done that, got the T-shirt.
Fijn zeg, Apatura.

Ik heb deze ronde ook minder last gehad. Wel wat milde irritatie en een huilbui hier en daar, maar toch kijk ik er wel vrij positief op terug. Ik ben deze maand ook begonnen met sporten en gestopt met chocolade eten, dus ik ben benieuwd of dit zoveel blijft schelen.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
02-09-2019 12:26
Gefeliciteerd Aardappelpuree!

Mijn darmen worden ook weer actief zodra ik ongesteld ben. Ik heb meer dat ik de dagen er voor niet hoef.
Ik merk wel dat voeding invloed heeft op hoe erg het is. Vet eten, wortels en E621 zijn bij mij aanjagers.
Wortels, dat is apart! Die eet ik best veel, misschien moet ik daar eens mee stoppen :lol:
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
02-09-2019 12:26

Mijn darmen worden ook weer actief zodra ik ongesteld ben. Ik heb meer dat ik de dagen er voor niet hoef.
Dat heb ik ook! Ook vervelend. Ik heb iets ontdekt wat helpt tegen PMS. Seks. Ik dacht vroeger altijd dat ik geen zin had in de week voor mijn menstruatie, maar als ik dan toch word verleid, voel ik me erna veeeeeeel beter! Misschien een tip?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Bulbul schreef:
02-09-2019 21:54
Dat heb ik ook! Ook vervelend. Ik heb iets ontdekt wat helpt tegen PMS. Seks. Ik dacht vroeger altijd dat ik geen zin had in de week voor mijn menstruatie, maar als ik dan toch word verleid, voel ik me erna veeeeeeel beter! Misschien een tip?
Dat helpt bij mij ook... maar ik ben single :facepalm: en nee alleen spelen werkt niet.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Toch wel heel interessant dat temperatuur tracken. Ik dacht 100% zeker te weten dat ik op CD11 mijn ovulatie voelde en ik had ook de andere bijbehorende zichtbare signalen. Maar mijn temperatuur liet nog niet de stijging zien tot CD15, en toen had ik ook weer de bijbehorende signalen, dus tenzij ik twee ovulaties heb gehad denk ik toch dat de tweede pas de echte was. Las toevallig in een ander topic een reactie van iemand die 7 dagen na 'vermoedde' gevoelde ovulatie seks had omdat ze dacht dat dat wel weer kon (wat ook zo zou moeten zijn als dat echt de ovulatie was) en toen zwanger werd. Blijkbaar is dat toch erg lastig te bepalen zonder temperatuurmeting ;)
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Maar de temperatuur stijgt toch ook ná de ovulatie pas? Voor zover ik het me goed herinner stijgt ie ongeveer 2 dagen na de ovulatie. Temperaturen helpt vooral met inzicht krijgen wanneer je ovulatie is, maar helpt niet om aan te geven wanneer je seks moet hebben, want als je temp stijgt ben je eigenlijk al te laat...

Maar je zou ook van die plasstaafjes kunnen kopen en dan als je denkt dat je hem voelt eens testen. Dan weet je het echt zeker :)
Aardappelpuree, gefeliciteerd! :cheer2:

Wat goed om te horen dat het hier velen als stukken beter afgaat en we hier steun hebben aan elkaar. Ik vind het een fijn topic, kom zo nu en dan even spieken als de tijd van de maand zich weer aandoet.

Ik heb deze maand de DIM weer trouwer geslikt en we zijn vorige week met het hele gezin weer op de gezonde toer gegaan. Ik merk dat het zoveel gemakkelijker is om vol te houden als iedereen meedoet. In het weekend gaan de teugels iets losser, maar voel de behoefte dan niet om helemaal los te gaan. Ik houd daardoor minder vocht vast, heb normaal een standaard dikke kop voor mijn menstruatie. Voel me ook blij, goed libido. :)

Philae, hier is de stoelgang ook wat losser bij de menstruatie. Heel leuk ook als je al ongesteld bent :bonk: Maar meestal heb ik dan sterk de behoefte de cyclus goed te beginnen en eet ik gezonder.
Ik vind het ook een fijn topic. Ik vind het vooral ook fijn dat mensen hier niet alleen hun kommer en kwel opschrijven maar ook positieve resultaten. :)
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
08-09-2019 06:39
Maar de temperatuur stijgt toch ook ná de ovulatie pas? Voor zover ik het me goed herinner stijgt ie ongeveer 2 dagen na de ovulatie. Temperaturen helpt vooral met inzicht krijgen wanneer je ovulatie is, maar helpt niet om aan te geven wanneer je seks moet hebben, want als je temp stijgt ben je eigenlijk al te laat...

Maar je zou ook van die plasstaafjes kunnen kopen en dan als je denkt dat je hem voelt eens testen. Dan weet je het echt zeker :)
Klop, maar de temperatuur stijgt wel direct na de start van de ovulatie volgens mij, daarna kan je nog 24 tot maximaal 48 uur vruchtbaar zijn dacht ik (uitzonderingen daargelaten).
Ik probeer nu inderdaad een indicatie te krijgen op welke dag mijn ovulatie precies is iedere maand, dat is dan weer handig als we zwanger willen worden, dan weet ik dus dat we voor die CD seks moeten hebben.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Ik zou dat nog even goed uitzoeken als ik jou was, want volgens mij ben je al aan de late kant als je pas met een temp stijging seks gaat hebben. Maar het is alweer een tijdje geleden hier dat ik er veel over heb gelezen, dus het kan zijn dat ik het me niet goed herinner hoor ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ohh ja, ik bedoelde eigenlijk ook, seks hebben op zoveel mogelijk dagen voor die dag vanaf einde menstruatie, kan niet missen dan lijkt me ;-)
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Haha nee, dan zou het toch wel goed moeten komen. :biggrin:

Wel grappig, wij zitten juist andersom te rekenen. Vanwege de sterilisatie van mijn man moeten we nog tot volgende maand met condooms, vooral rond de eisprong extra voorzichtig. Als straks uit het onderzoek blijkt dat de sterilisatie goed is gegaan dan kunnen we weer gewoon los :biggrin: maar dat kunnen ze dus pas 3 maanden na de ingreep met zekerheid zeggen. Dus dat duurt best lang!!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja dat is nog even uitkijken dan, duurt nog best lang na de ingreep inderdaad!
Vriend heeft ook al gezegd die ingreep te laten doen als we zeker weten dat we geen kinderen meer willen. Maar volgens mij wordt er standaard toch altijd wat zaad opgeslagen of niet? Als ik een man zou zijn zou ik dat iig wel een fijn idee vinden. Stel je vrouw/vriendin overlijdt en je krijgt een nieuwe relatie waarin nog een kinderwens zou ontstaan.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Pffh, ik ben dag 14 weer voorbij en niet vooruit te branden. Gelukkig geen bitch-gedrag of huilbuien, maar die lamlendigheid is ook wel irritant. (Een half jaar geleden had ik hier echt voor getekend, dus eigenlijk moet ik niet zeuren :biggrin: )

@Friction: ja viel ons ook tegen hoe lang je na die ingreep nog met condooms moet vrijen. En de ingreep voelt ook alweer zo lang geleden, maar het is pas 2 maanden geleden dus we hebben nog wel even
Alle reacties Link kopieren
Hier ook lamlendig eerste klas. Super onzeker en weer de herkenbare hartkloppingen.

Was het maar over een week! Zie nu al op tegen het sociale weekend wat in de planning staat :sick:
Herkenbaar Blauwkleedje. Wij zijn morgen daggasten op een trouwerij en aan de ene kant heb ik er zin in, aan de andere kant pffh hele dag sociaal doen....
Alle reacties Link kopieren
Ja sociale dingen heb ik in die periode dan ook nooit echt zin in :nope:

Hier net terug van vakantie, heb mijn volledige PMS 1,5-week tijdens de vakantie gehad. Zag er in eerste instantie best tegenop, maar de klachten waren een stuk minder, puur omdat ik gewoon lekker rustig aan kon doen wanneer ik dat wilde, en ook lekker actief ben geweest (bergbeklimmingen, lange wandelingen, zwemmen). Door het bezig zijn veel minder last gehad. Pff, kon ik iedere maand maar 1,5 week met vakantie :sun:
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
O wat fijn! Misschien kun je dat voorstellen aan je baas :proud: :proud:

Ik merk dat ook hoor. Pms, lange dag werken en dan thuis gaat alles ook gewoon door..... In de weekenden en op vrije dagen komt je lichaam denk ik toch meer tot rust.

Eigenlijk is het ook best onnatuurlijk. Altijd idee dat mijn lichaam met pms schreeuwt; doe ff rustig! Je moet nu niks doen, dat is het beste nu. Maar nee dat doen we niet, want dat kan niet :nope:
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
12-09-2019 13:33
Herkenbaar Blauwkleedje. Wij zijn morgen daggasten op een trouwerij en aan de ene kant heb ik er zin in, aan de andere kant pffh hele dag sociaal doen....
Hopelijk heb je wel een fijne dag gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven