Gezondheid alle pijlers

Mezelf niet voor menstruatie

08-05-2019 15:19 527 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Voordat mijn menstruatie doorbreekt, kan ik zo onzeker en humeurig zijn. Ik weet dat het door de hormonen komt, maar ik word er toch verdrietig van als ik mezelf niet ben die periode.
Wie herkent dit en wat doe je eraan om ermee om te gaan?
Ik heb ook wel lichte lichamelijke ongemakken maar dat vind ik een stuk beter te accepteren.
Ik zit op dag 22 van de 26 en ik merk dat ik me behoorlijk irriteer aan vanalles en nog wat.

Ik ben dan geneigd om te zeggen het is een post-feestdagen blues, maar volgens mij komt het gewoon weer doordat ik richting menstruatie ga. o_o

Momenteel ook behoorlijk wat verwijten naar mijn man, ik voel me niet op mijn gemak bij hem. Komt vooral doordat we te horen hebben gekregen dat mijn vader ziek is, en daar ben ik erg door van de kaart, maar mijn man doet net alsof er niets aan de hand is. Hij vraagt er niet eens naar hoe het gaat! Als ik naar hem toe ga dan zal hij vast wel een arm om me heen slaan, maar ik heb gewoon geen zin om daar altijd maar zelf om te moeten vragen. Het enige dat ie momenteel doet is constant zeiken als wij de deur niet achter ons dicht doen. Kies daar lekker een moment voor uit :twisted:

Ik probeer het te relativeren door te denken dat ik me zo druk maak vanwege mijn hormonale status, maar ik vind het steeds lastiger om niet boos op hem te worden. :-$
Alle reacties Link kopieren
@Minder, wat naar van je vader :hug: . En inderdaad niet fijn dat je man er zo op reageert. Maar misschien vind hij het ook lastig of zit hij met wat anders waardoor dat komt?
Dat post feestdag-blues wat je noemt speelt denk ik ook een rol hoor, bij mij in ieder geval wel. Ik merk dat gelijk in mijn humeur en reacties als ik een nacht slecht slaap. Ben daar erg gevoelig voor helaas :-[
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Ja., slecht slapen zal ook vast een rol spelen, daar ben ik wel zeker van. en bij mijn man speelt dat ook een rol. Daarnaast is hij sowieso niet echt een prater.
Alle reacties Link kopieren
@Minder, ik zie net jouw berichtje van december in mijn inbox staan, op de een of andere manier zie ik er nu pas een 1'tje bijstaan, raar :bonk:
Hoe is het nu met jou ? Hopelijk gaat het goed met je vader! En is man al een beetje bijgedraaid?
Hier weer volop PMS klachten, dus verwacht nog niet zwanger te zijn, verwacht over 7 dagen mijn menstruatie.
Doordat mijn ovulatie erg laat was voor het laatst 7 dagen voor ovulatie seks gehad (daarna drukke kerstdagen en logees in huis, dus kwam er helaas niet meer van). Dus volgende cyclus hopelijk meer succes :cheer2:
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer de Sjaak. Mijn man is een bron van irritatie voor me. En verder een kort lontje.
haha geeft niet hoor. Ik vroeg me destijds af waar je was gebleven, maar inmiddels was je alweer boven water :biggrin:

Jammer dat het nog niet raak is, hopelijk volgende cyclus dan :)

Mijn man is weer bijgedraaid hoor. Of eigenlijk beter gezegd ik ben zelf weer een beetje bijgedraaid. Sommige dagen zie ik alles zo negatief. :-$ Ben gister / vandaag ongesteld geworden. Nog wel erg jankerig, maar gelukkig niet meer zo opgefokt / geïrriteerd. :roll:

Wel een beetje een rare menstruatie deze maand, het komt en gaat. Normaal gesproken ben ik het gewoon,nu heb ik elke keer even een paar uur wat bloedverlies, dan stopt het weer, en dan begint het weer.... Het zet niet echt goed door lijkt het wel.

Daarnaast vermoed ik ook een blaasontsteking, ik mag over 3 kwartier naar de dokter bellen voor de uitslag.

Met mijn vader gaat het gelukkig goed. Het is heel raar, als hij geen bloed was gaan prikken 3 weken geleden, hadden we echt niet geweten dat hij kanker heeft. Hij heeft namelijk nergens last van verder. Ergens maar goed dat hij er dan toch is achter gekomen, want als ie er pas achter was gekomen op het moment dat hij echt klachten kreeg, was het misschien gelijk niet meer te behandelen geweest. o_o
Alle reacties Link kopieren
@beetjegek, sterkte, hopelijk snel weer ervanaf!

@Minder, mooi dat alles weer wat bijgedraaid is! Dalijk dan weer het goede deel van de maand in gelukkig!

Ai, hopelijk valt het mee en is het geen blaasontsteking, dat zou niet fijn zijn.

En wat een geluk dat je vader er zo optijd achter is gekomen inderdaad. Ik vind dat altijd een heel eng idee dat je gewoon kanker kan hebben zonder klachten lange tijd. Maar goed dat die bloedtest gedaan werd dus!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Ik had het toch hoor! Zou ook gek zijn als het niet zo was, want ik heb er wel pijn van helaas. Dus herkende het gevoel eigenlijk al.

Ja, inderdaad een eng idee hè?
Alle reacties Link kopieren
@Minder, hopelijk nu weer ervanaf?
Pff ik ben nog steeds op mn menstruatie aan het wachten. Als het vrijdag nog niet is dan toch maar eens n testje gaan doen :bonk:
Maar het lijkt me sterk, al is er wel bewijs van zwanger worden van 7 en zelfs 8 dagen voor ovulatie seks hebben, haha.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Ja, ik moet morgen urine inleveren en dan hoop ik er wel vanaf te zijn.

Spannend zeg! Ik hoop het voor je dat het raak is. Knap dat je zo lang kunt wachten met testen!!
Alle reacties Link kopieren
Ah mooi!
Ja ik denk dat dat komt omdat ik er eigenljik niet echt in geloof (kans van minder dan 1%, maargoed niet nul dus). Maarja zo'n test gaat dan alleen maar heel erg teleurstellen als ie negatief is, en dat al voor ik ongesteld wordt. Dus ik wacht ik liever tot de uiterste grens van waarop ik nog ongesteld verwacht te worden voorbij is, zodat de test toch ook enige kans van positief zijn heeft ;) .
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Ik las al elders op het forum dat je ongesteld was geworden. Jammer.

Ik heb vandaag mijn eisprong (denk ik) Heb last van "mittelschmerz".

Hoe gaat het met de anderen die hier meeschreven??
Alle reacties Link kopieren
@Minder, klopt, op naar ronde 2 ;)
Heb voor deze ronde toch ook maar een setje ovulatiestrips gekocht, zodat ik goed kan pinpointen wanneer die is.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Up

Hoe is t met iedereen?

Ik ga mn dipdagen weer in.
Wederom te weinig slaap gehad dus dat helpt ook niet echt
Been there, done that, got the T-shirt.
Wat vervelend Apatura.

Hier gaat het eigenlijk best goed. Afgelopen cyclus is zonder kleerscheuren verlopen. Ik heb het idee dat DIM complex gecombineerd met voldoende slapen, sporten en gezond eten hier wel helpt.
Alle reacties Link kopieren
@Apatura, sterkte de komende dagen, hopelijk valt het mee!

@Minder, wat fijn dat die combi goed werkt hopelijk zet het door zo!

Hier op het wachtbankje, ik verwacht zondag mijn menstruatie, maar ga denk ik wel al testen zaterdag of zondag (als het dan nog niet begonnen is), ben te benieuwd! Ook deze cyclus niet helemaal de perfecte timing qua gemeenschap, maar als ik het goed bereken zit er wel een kans in als ik kijk naar de dagen waarop we het deden, dus ik ben benieuwd. Als het deze cyclus niet gelukt is ga ik mooi alle meetinstrumenten (temperatuur en LH tests) wegleggen, want ik vond het maar verwarrend (ik had meerdere positieve LH tests). Echter als ik naar mn lichaam luister had ik mn eisprong weer pas een stuk later in de cyclus. Dus dan ga ik daar de volgende keer maar op vertrouwen.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Ik denk dat het beste is om inderdaad naar je lichaam te luisteren en ook gewoon lekker regelmatig seks hebben ;-) Ik hoop dat het raak is deze ronde :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier zo slecht in :facepalm: Het bijhouden van..
Anyway wat ontzettend rot van je vader Mindervanmij! Gatsiedarrie o_o Hoe gaat het nu met je vader? Is er behandeling oid mogelijk?

Wat vervelend Apatura :( Voel je je ondertussen al wat beter?

Friction90: Ik hoop ook voor jullie dat je snel zwanger bent :)

Ennn hier gaat 'ie eigenlijk nog steeds goed! Afgelopen maand voor het eerst de eisprong niet gevoeld, best gek! Afgelopen woensdag ongesteld geworden en eigenlijk bijna geen last! Ik heb dus wel het idee dat de teunisbloemolie icm magnesium goed werkt.. het is nu maand 4 zonder pil trouwens.. bloedverlies is ook minder dan voorheen dus ik hoop dat dit zo door blijft gaan.
@Anne-panne: hij krijgt nu chemo en als dat aanslaat kan het zijn leven nog flink rekken. Dus dat is even afwachten in hoeverre dat aanslaat. Er zijn mannen die er nog heel oud mee kunnen worden, dus dat hopen we dan maar dat mijn vader daar ook een van is.Maar momenteel is het wel een heel spannende periode.
Alle reacties Link kopieren
@Anne-panne, wat fijn dat het zo goed gaat!

@Minder, spannende periode inderdaad, hopelijk slaat de behandeling goed aan!


Hier dus afgelopen dinsdag ongesteld geworden, en hoe... pff wat voelde ik me slecht. De hele dag duizelig (tot bijna omvallen aan toe) en vreselijk moe, en ik had al zo'n drukke dag pff... Nu weer wat beter gelukkig. Volgende week ook een weekje rustigaan met wat vakantiedagen. Dat is wel een fijn vooruitzicht.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Pffh, nou deze maand is het weer helemaal mis qua hormonen :purple: En ik heb nog 10 tot 12 dagen te gaan :-(
Dames, ik ga dit subforum op inactief zetten. Ik merk dat ik veel te veel met het corona virus bezig ben en dat dit heel slecht is voor mijn psychische gezondheid. Dus ik wens jullie allemaal het beste maar zal hier niet meer meeschrijven helaas, want anders blijf ik ook elke keer maar op neiuws over corona klikken stom genoeg
Alle reacties Link kopieren
@Minder :hug:
Misschien kan ik je nog geruststellen door te zeggen dat ik over het algemeen ook redelijk panisch ben als het gaat om het krijgen van 'enge ziektes' maar dat het coronavirus nu juist niet iets is waar ik bang voor ben (en geloof me, ik lees me over al deze dingen wetenschappelijk in). Het Coronavirus is niet veel meer dan een griepvirus, en als je niet extreem oud bent of een verzwakt immuunsysteem hebt denk ik niet dat je je er heel veel zorgen over hoeft te maken. Er zijn immers ook tienduizenden mensen al van genezen!
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het genoemd al maar je hebt PMS en de andere variant PMDD.

Helaas al jaren last van de laatste hier. Het is echt een drama.
Hoi allemaal

Ik ben er weer, de corona is nu zo gewoon een onderdeel van het leven geworden dat ik het toch niet meer kan ontlopen door deze pijler te blokkeren en ik miste het gesprek hier wel ;-) Al zie ik wel dat het aardig is stilgevallen sinds ik weg was.

@Friction: ik ben erg benieuwd hoe het met je gaat, ik hoop natuurlijk op goed nieuws dat jullie zwangerschapswens al in vervulling is gegaan.


En natuurlijk ben ik ook benieuwd hoe het met de rest gaat.

Ik heb even een paar dipmaandjes gehad, maar sinds half maart ben ik fanatieker gaan sporten en slik ik ook weer dim complex en dit maakt echt een wereld van verschil :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven