Gezondheid alle pijlers

Mezelf niet voor menstruatie

08-05-2019 15:19 527 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Voordat mijn menstruatie doorbreekt, kan ik zo onzeker en humeurig zijn. Ik weet dat het door de hormonen komt, maar ik word er toch verdrietig van als ik mezelf niet ben die periode.
Wie herkent dit en wat doe je eraan om ermee om te gaan?
Ik heb ook wel lichte lichamelijke ongemakken maar dat vind ik een stuk beter te accepteren.
Pffh van mij mag het doorzetten ik heb me vandaag toch de boel weer op stelten gezet :facepalm: Ben er even zo klaar mee, en de gedachte dat ik nog minstens 10 jaar elke maand moet maken me gek. :cry: Ik ben eerlijk gezegd echt blij met dit topic, heel fijn om hier even mijn hart te luchten. Bedankt daarvoor
Afbeelding
Ik snap het volledig Snorriemorrie! Oh, als ik hier langer dan een dag overtijd ben, ik ontplof dan bijna!

:hug:

Heb jij ook, als het eenmaal doorzet, je dan bijna letterlijk de PMS van je lijf voelt vallen? Het voelt als een heel aangename diepe zucht van opluchting!

Ik zit aan mijn laatste dag van mijn menstruatie en ik zit te wachten tot ik mijn man mag bespringen... :whistle:
snorriemorrie schreef:
23-05-2019 15:43
Pffh van mij mag het doorzetten ik heb me vandaag toch de boel weer op stelten gezet :facepalm: Ben er even zo klaar mee, en de gedachte dat ik nog minstens 10 jaar elke maand moet maken me gek. :cry: Ik ben eerlijk gezegd echt blij met dit topic, heel fijn om hier even mijn hart te luchten. Bedankt daarvoor
Ben ook blij dat er een plek is om even te ventileren. Ik ben emotioneel weet stabiel. Tot over een week of twee :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Fijn deze plek. Ik had niet verwacht dat er zoveel behoefte aan was!
Ik ben nog steeds niet ongesteld maar vandaag was toch een fijne dag. Mijn man was vrij dus ik heb vanmorgen uitgeslapen, daarna uitgebreid gedoucht. Toen lekker een stukje auto gereden, vind ik echt heerlijk om mijn gedachten te verzetten. Toen zijn we samen ergens wat gaan drinken en 's middags even in de tuin gewerkt. Toen was het tijd om zoon uit school te halen en even wat tijd alleen omdat mijn man met zoon naar zwemles ging. Eigenlijk een heel fijne dag. Ik vraag me wel af wanneer ik ongesteld ga worden, had het vandaag wel verwacht na die hysterische bui van gister
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat je zo'n fijne dag had!
Hier bijna de hele dag schoongemaakt want dit weekend komen een vriend en vriendin logeren van ons. Mn buik staat echt op ontploffen dus ik verwacht het ook komende dagen. Dat is wel een van de dingen waarvan ik hoop dat progesteron creme nog iets aan kan doen, ik zie er echt dagenlang uit alsof ik zwanger ben... :sarcastic:
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie tekst, snorriemorrie! Die ga ik uitprinten!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Alle reacties Link kopieren
Ik haak ook even aan.
Allemaal héél herkenbaar. Bij mij begint het zo'n 10 dagen tot een week voor mijn ms. Ik ontplof om het minste of geringste.
Sinds kort slik ik teunisbloemolie, en dat helpt heel goed!! Omdat ik vorige maand ineens zó boos was, ben ik ook magnesium incl calcium, en vit B6 erbij gaan slikken. Het was meteen over! Wat een heerlijkheid!

Verder zorg ik dat ik genoeg slaap, en mn dagen niet te vol plan.

DIM is ook een goede, kende het niet. Slikken jullie dat alleen in de laatste weken van je cyclus?
Alle reacties Link kopieren
twijfelaartjeD schreef:
25-05-2019 12:45

DIM is ook een goede, kende het niet. Slikken jullie dat alleen in de laatste weken van je cyclus?
Ikzelf wel, omdat ik merk dat ik het alleen dan nodig heb. Maar als je flink wat oestrogeen te 'detoxen' hebt, dan is het misschien beter om het de hele maand te slikken. Deze maand 7 ipv 10-12 dagen begonnen voor verwachte 1ste dag menstruatie en dat was toch eigenlijk wel net te laat, merkte ik. Volgende keer ga ik weer wat eerder beginnen dus.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Pfff, voel me even helemaal niet goed!
Slik nu bijna 2 weken de pil en het gevoel van eenzaamheid en geen vrienden hebben is alles overheersend.
Voel me zo verdrietig.

Mijn man snapt niet dat ik me eenzaam kan voelen met man en kinderen.
Ik wil ook niet heel de tijd mijn vrienden lastig vallen met dit gevoel.

Maar er was dus dit weekend iets te doen in ons dorp waarvoor ik al een tijd geleden had gevraagd wie er allemaal gingen. Kreeg toen weinig respons...en nu blijkt er toch dat er een aantal zijn gegaan en ik dus thuis ben gebleven, niemand heeft me gevraagd.
Nou dat vind ik ook wel een rotstreek eigenlijk, Eenhoornn, niet om je op te stoken maar echt leuk is het niet als mensen dan niet ff laten weten dat ze toch gaan.


Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden maar voel me wel beter... Beetje raar alleen dat ik niet ongesteld ben geworden, maargoed, met die nieuwe pil zou het kunnen. Ik ga alleen na mijn stopweek niet verder, dus ben benieuwd hoe mijn natuurlijke cyclus nu gaat verlopen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zegt dat ik het anders moet zien. Er is in de groepsapp nog gevraagd wie er allemaal gingen vrijdag en daar hebben wij niet meer op gereageerd.
Maar het gaat mij om de vriendinnen van de groep, dat niemand even appt apart.

Volgens mijn man kan ik mezelf ook echt wel terug trekken en kan ik zelf ook meer initiatief tonen en daar heeft hij dan wel weer gelijk in...


[quote=snorriemorrie post_id=29975794 time=1558900059 user_id=369996]
Nou dat vind ik ook wel een rotstreek eigenlijk, Eenhoornn, niet om je op te stoken maar echt leuk is het niet als mensen dan niet ff laten weten dat ze toch gaan.
Ok, als het in de groep wel gecommuniceerd is dan hebben ze je niet bewust buitengesloten gelukkig. Jammer dat het dan zo is gelopen
Zo herkenbaar dit.

Ik ben meestal een week voor mijn menstruatie tot een paar dagen na mijn menstruatie een wandelend op scherp staand explosief. De AC pil maakt het bij mij alleen maar erger, maar wat bij mij erg helpt is boksen. Alles eruit slaan.

Daarnaast heb ik ook endometriose en vanaf mijn eisprong tot aan mijn menstruatie last van rugklachten.
eenhoornn schreef:
26-05-2019 22:13
Mijn man zegt dat ik het anders moet zien. Er is in de groepsapp nog gevraagd wie er allemaal gingen vrijdag en daar hebben wij niet meer op gereageerd.
Maar het gaat mij om de vriendinnen van de groep, dat niemand even appt apart.

Volgens mijn man kan ik mezelf ook echt wel terug trekken en kan ik zelf ook meer initiatief tonen en daar heeft hij dan wel weer gelijk in...
Dat zou je waarschijnlijk ook anders zien als je in een andere periode van de maand zat. Ik snap helemaal hoe je dat nu in het negatieve trekt en hopelijk is er dat stemmetje dat je vertelt dat het niet aan jou ligt, maar aan je hormonen, zodat je je daar een beetje aan vast kunt houden.
Het isoleren herken ik ook. Ik ben in staat (en heb het ook wel eens gedaan) om in de dagen voor mijn menstruatie mijn hele agenda leeg te gooien en alle sociale afspraken af te zeggen. En dan niet voor die week, nee, voor een hele maand. Kan me in die tijd helemaal niet voorstellen dat ik later in de maand misschien wel zin zou hebben in dat feestje waar ik dan sociaal wenselijk gedrag moet vertonen tegenover mensen die me vast helemaal niet zo leuk vinden.
PhiIae schreef:
26-05-2019 22:48
Zo herkenbaar dit.

Ik ben meestal een week voor mijn menstruatie tot een paar dagen na mijn menstruatie een wandelend op scherp staand explosief. De AC pil maakt het bij mij alleen maar erger, maar wat bij mij erg helpt is boksen. Alles eruit slaan.

Daarnaast heb ik ook endometriose en vanaf mijn eisprong tot aan mijn menstruatie last van rugklachten.
Sporten helpt bij mij ook. Hoewel ik op voorhand echt geen zin heb om mezelf te activeren, ben ik achteraf altijd blij dat ik gegaan ben.
Alle reacties Link kopieren
.
honingbloesem wijzigde dit bericht op 29-05-2019 17:21
99.88% gewijzigd
''Geen woorden maar daden''
Ja ik heb ook last van slaapproblemen. Soms heel lang wakker liggen, piekeren, maar soms ook nachtmerries of angstig wakker schrikken. Het is echt om gek van te worden, nu met mijn nieuwe pil heb ik het gevoel dat het gewoon helemaal niet meer ophoudt eerlijk gezegd.
Door dit topic ben ik me iets bewuster geworden van mezelf, dus nu ik vandaag weer zo prikkelbaar ben dat ieder geluidje wat mijn kinderen maken resulteert in kokende woede, ben ik de kalender er eens bij gaan pakken en ja hoor, over een dag of 5 is het weer zo ver. Ik wilde eigenlijk voor de volgende menstruatie experimenteren met voeding, maar de combi van een korte cyclus en het zijn van een slechte planner maakt dat ik nu rijkelijk laat ben. Hopelijk kan ik de schade vanaf nu nog gaan beperken.


Slaapproblemen heb ik af en toe, maar ik heb er nooit echt op gelet of dat samenvalt met de pre-menstruele periode. Toevallig vannacht wel slecht geslapen, maar zeker weten of het er bij hoort weet ik dus niet.

Wel fijn dat man gisteren kind uit het oog verloor in de supermarkt en niet vandaag. Gisteren was ik wel even boos, maar vandaag had ik hem het huis uit gegooid denk ik...
Hier ook veel last van slaapproblemen. Helaas nog geen oplossing voor gevonden en aan slaappillen wil ik niet beginnen. Dus mocht iemand tips hebben: ik lees ze graag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit weer in de "iedereen vindt me dom en stomfase". Zucht 😕
Er is soms geen spontaniteit meer bij. Veel te veel aan het denken!
Ik snap waar het vandaan komt, dat scheelt maar leuk vind ik het niet. Wie is er ook weer in deze fase beland?
Alle reacties Link kopieren
Balen Elmie. Probeer genoeg tijd voor jezelf te nemen en dingen te doen die je leuk vindt. Dan kan je je gedachten even verzetten.

Ik ben zelf wel geschrokken van de afgelopen cyclus, was een week later dan normaal (dit heb ik eigenljik nooit) en ook best pijnlijk met krampen (heb in lange tijd weer een paracetamol moeten nemen). Dit komt duidelijk door de stress die ik de afgelopen maand heb gehad. Ongeloofelijk hoe sterk de link daartussen is, de stress die je hebt in aanloop naar je menstruatie bepaald volgens mij grotendeels hoe erg die is. Ik heb nu dus natuurlijke progesteroncreme besteld en wil deze komende cyclus testen in de laatste 14 dagen. Het zou ook je slaap moeten verbeteren en angst/stress/depressie tegengaan. Ik ben benieuwd, de reviews zijn erg goed!
Deze heb ik besteld: https://nl.iherb.com/pr/Organic-Excelle ... -5-g/28771
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Ja stress speelt zeker een rol. Ik heb afgelopen maand ook veel stress gehad en een vervelende cyclus. Het vervelende is dat je het eigenlijk bijna nooit op 1 ding kan "pin pointen". Maargoed, misschien is dat ook niet het belangrijkste.
Alle reacties Link kopieren
Hopen dat het helpt Friction!
Stress heeft inderdaad zeker invloed. En vermoeidheid denk ik ook.
Ik ben in deze fase altijd een beetje mijn kompas kwijt. Kan gedrag van anderen moeilijker lezen en interpreteer het dan voor het gemak maar in mijn nadeel 🤨
Maar goed, ga proberen veel afleiding te zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven