microgynon 30
dinsdag 18 mei 2010 om 16:17
dinsdag 18 mei 2010 om 16:31
quote:Thcark schreef op 18 mei 2010 @ 16:17:
Ik ga microgynon 30 slikken tegen pms. (migraine, prikkelbaarheid etc) Wie van jullie heeft hier ervaring mee? Positief of negatief?
Als ik de bijsluiter lees word ik niet blij. Er staan zoveel nare dingen in; verhoogde kans op bepaalde type kanker etc.
Of zou dat wel meevallen?Nare dingen staan in elke bijsluiter.
Ik ga microgynon 30 slikken tegen pms. (migraine, prikkelbaarheid etc) Wie van jullie heeft hier ervaring mee? Positief of negatief?
Als ik de bijsluiter lees word ik niet blij. Er staan zoveel nare dingen in; verhoogde kans op bepaalde type kanker etc.
Of zou dat wel meevallen?Nare dingen staan in elke bijsluiter.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 18 mei 2010 om 16:36
Hier geen ervaring, want andere pil, maar van Microgynon hebben maar weinig mensen echt veel bijwerkingen hoor. Zou het gewoon proberen, is het niets, dan zijn er nog minimaal 10 andere pillen die je zou kunnen uitproberen.
Heel iets verhoogd risico op borstkanker klopt, is bij elke pil, niet specifiek microgynon. Dat weegt echter niet op tegen het verlaagde risico op een ovariumcarcinoom ('silent lady killer') dat vrouwen die de pil slikken hebben, ik zou me er niet al te druk over maken!
Heel iets verhoogd risico op borstkanker klopt, is bij elke pil, niet specifiek microgynon. Dat weegt echter niet op tegen het verlaagde risico op een ovariumcarcinoom ('silent lady killer') dat vrouwen die de pil slikken hebben, ik zou me er niet al te druk over maken!
dinsdag 18 mei 2010 om 16:39
Volgens mij je juist mycroginon gaan slikken als je PMS wilt...
Ik werd er zo depressief van dat ik blij was dat hier geen trein in buurt langskomt..
DOE HET NIET!!!!
Yasmin hielp bij mij heel goed,maar is een dure pil.
Mede daarom na anderhalf jaar geen pil geslikt hebben ben ik vorige week begonnen met een mini pil (minder hormonen)
(ethinyl/levonorgestrel 0,02/0,1 mg)
Ik werd er zo depressief van dat ik blij was dat hier geen trein in buurt langskomt..
DOE HET NIET!!!!
Mede daarom na anderhalf jaar geen pil geslikt hebben ben ik vorige week begonnen met een mini pil (minder hormonen)
(ethinyl/levonorgestrel 0,02/0,1 mg)
dinsdag 18 mei 2010 om 16:49
merk maakt niet uit kijk naar de ingredienten.. k slikte de microgynon 30 ook en kreeg de andere x bij herhalings recept de stederil 30 en nu een merkloze, omdat deze vergoed word.
Had ik niet verzonnen, ging vanzelf zo...Heb nergens last van deze ingredienten.. slik het al 10 jaar..Vraag me soms wel is af hoe het is als ik hem niet zou slikken..
Had ik niet verzonnen, ging vanzelf zo...Heb nergens last van deze ingredienten.. slik het al 10 jaar..Vraag me soms wel is af hoe het is als ik hem niet zou slikken..
dinsdag 18 mei 2010 om 16:54
quote:lily27 schreef op 18 mei 2010 @ 16:49:
slik het al 10 jaar..Vraag me soms wel is af hoe het is als ik hem niet zou slikken..
Je zou het eens kunnen proberen.
Ik werd een ander mens toen ik stopte....zonder dat ik het doorhad was ik mevrouw Sombermans Negativo geworden.
Ben er nu ook heel alert op sinds ik nieuwe pil heb...maar daar kan ik na ruim 1 week nog niets over zeggen natuurlijk.
slik het al 10 jaar..Vraag me soms wel is af hoe het is als ik hem niet zou slikken..
Je zou het eens kunnen proberen.
Ik werd een ander mens toen ik stopte....zonder dat ik het doorhad was ik mevrouw Sombermans Negativo geworden.
Ben er nu ook heel alert op sinds ik nieuwe pil heb...maar daar kan ik na ruim 1 week nog niets over zeggen natuurlijk.
dinsdag 18 mei 2010 om 17:33
Ik lees steeds meer verhalen dat je van microgynon 30 kinderen krijgt. Terwijl ik hem juist slik omdat ik voorlopig nog even geen kinderen wil. Begin nu wel te overwegen om een andere pil te gaan nemen.
TO, ik had erge buikkrampen voordat ik ermee begon en dat is echt een stuk beter geworden. Neerslachtigheid heb ik ook geen last van. Heb wel wat minder energie en mijn spijsvertering is er ietsje langzamer van geworden(maar met een gezond eetpatroon is dit geen probleem)
TO, ik had erge buikkrampen voordat ik ermee begon en dat is echt een stuk beter geworden. Neerslachtigheid heb ik ook geen last van. Heb wel wat minder energie en mijn spijsvertering is er ietsje langzamer van geworden(maar met een gezond eetpatroon is dit geen probleem)

dinsdag 18 mei 2010 om 17:53
Ik slik al jaren microgynon 30. Werd ondanks de pil toch zwanger maar goed 1 procent van alle vrouwen die de pil slikken word toch zwanger. Had voor ik aan de pil begon ook ontzettend veel last van pms en een onregelmatige menstruatie en dat is nu allebei voorbij. Heb de bijsluiter laatst nog heel aandachtig bestudeerd maar zag eigenlijk niet zoveel schokkends staan.
Erger u niet, verwonder u slechts!
dinsdag 18 mei 2010 om 18:17

dinsdag 18 mei 2010 om 20:31
quote:biebelie schreef op 18 mei 2010 @ 16:39:
DOE HET NIET!!!!
(ethinyl/levonorgestrel 0,02/0,1 mg)Maar dat is een andere benaming voor... Microgynon 20!
DOE HET NIET!!!!
(ethinyl/levonorgestrel 0,02/0,1 mg)Maar dat is een andere benaming voor... Microgynon 20!
dinsdag 18 mei 2010 om 20:37