Mierenbeet
zondag 1 juli 2018 om 22:29
Hoi,
Gisteren bij het zwembad ben ik gebeten door een (rode) mier. Moest 'm echt van m'n voet slaan, beet zich echt vast.
Nu is de plek waar ik gebeten ben behoorlijk gezwollen. Grote teen + 2 ernaast zijn dikker en m'n voorvoet zeg maar. Niet ontstoken dik en rood, maar gewoon flink gezwollen en lichtrood. Het jeukt vreselijk en insectenspul werkt niet.
Heb er nu nestosyl op gesmeerd maar het blijft jeuken.
Dus ik hoop dat er hier iemand de goude tip heeft tegen rodemierenbeten. Ooit heb ik wel eens zo'n beet op m'n enkel gehad en dat duurde vreselijk lang voor die zwelling weg was. Morgen wil ik graag een beetje normaal in m'n schoen passen, die knelt nu behoorlijk
Gisteren bij het zwembad ben ik gebeten door een (rode) mier. Moest 'm echt van m'n voet slaan, beet zich echt vast.
Nu is de plek waar ik gebeten ben behoorlijk gezwollen. Grote teen + 2 ernaast zijn dikker en m'n voorvoet zeg maar. Niet ontstoken dik en rood, maar gewoon flink gezwollen en lichtrood. Het jeukt vreselijk en insectenspul werkt niet.
Heb er nu nestosyl op gesmeerd maar het blijft jeuken.
Dus ik hoop dat er hier iemand de goude tip heeft tegen rodemierenbeten. Ooit heb ik wel eens zo'n beet op m'n enkel gehad en dat duurde vreselijk lang voor die zwelling weg was. Morgen wil ik graag een beetje normaal in m'n schoen passen, die knelt nu behoorlijk
zondag 1 juli 2018 om 22:43
Voortaan zo’ n vacuümpompje bij je hebben.
zondag 1 juli 2018 om 22:46
zondag 1 juli 2018 om 22:47
Nee, maar overdag dus wel. Als je er zo heftig op reageert zou ik in elke tas zo’n pompje hebben zitten.
zondag 1 juli 2018 om 22:55
Is ook handig
Heb zo'n insectenrollerding in m'n tas inderdaad. Maar dat werkt nu dus totaal niet.
Pompje gaat nu (nouja, morgen als ik 'm gekocht heb) voortaan ook mee. Bespaart hopelijk een hoop ellende.