Gezondheid alle pijlers

Mierenbeet

01-07-2018 22:29 14 berichten
Hoi,

Gisteren bij het zwembad ben ik gebeten door een (rode) mier. Moest 'm echt van m'n voet slaan, beet zich echt vast.

Nu is de plek waar ik gebeten ben behoorlijk gezwollen. Grote teen + 2 ernaast zijn dikker en m'n voorvoet zeg maar. Niet ontstoken dik en rood, maar gewoon flink gezwollen en lichtrood. Het jeukt vreselijk en insectenspul werkt niet.
Heb er nu nestosyl op gesmeerd maar het blijft jeuken.

Dus ik hoop dat er hier iemand de goude tip heeft tegen rodemierenbeten. Ooit heb ik wel eens zo'n beet op m'n enkel gehad en dat duurde vreselijk lang voor die zwelling weg was. Morgen wil ik graag een beetje normaal in m'n schoen passen, die knelt nu behoorlijk :)
Koelen, hoog leggen en evt. een allergietabletje proberen. Meer kun je niet denk ik. Als je echt perse in je schoen moet passen; evt. een drukverband. Maar ik geef je weinig kans. Rot hoor!
Ik heb vanmorgen al Aerius ingenomen maar dat helpt helaas niet..
Wat kan zo'n klein beestje bijten zeg :-o
Azijn en koelen.
Alle reacties Link kopieren
Picadura. Helpt hier erg goed tegen allerlei insectenbeten
Azijn ook geprobeerd, de jeuk was even weg maar ook vrij snel weer terug helaas.

Picadura nog nooit van gehoord! Ga ik eens opzoeken. Ik reageer ook altijd heftig op muggensteken dus hopelijk vind ik nog eens iets wat goed werkt :)
lilyjo schreef:
01-07-2018 22:42
Azijn ook geprobeerd, de jeuk was even weg maar ook vrij snel weer terug helaas.

Picadura nog nooit van gehoord! Ga ik eens opzoeken. Ik reageer ook altijd heftig op muggensteken dus hopelijk vind ik nog eens iets wat goed werkt :)
Voortaan zo’ n vacuümpompje bij je hebben.
Nemaìn’ schreef:
01-07-2018 22:43
Voortaan zo’ n vacuümpompje bij je hebben.
Voor straks op de camping inderdaad een goed idee. Verder word ik altijd 's nachts te grazen genomen door die muggen en als ik dan wakker word zijn het al hele plakkaten. Dan zal zo'n pompje ook niet meer werken.
lilyjo schreef:
01-07-2018 22:46
Voor straks op de camping inderdaad een goed idee. Verder word ik altijd 's nachts te grazen genomen door die muggen en als ik dan wakker word zijn het al hele plakkaten. Dan zal zo'n pompje ook niet meer werken.
Nee, maar overdag dus wel. Als je er zo heftig op reageert zou ik in elke tas zo’n pompje hebben zitten.
Slik overigens al vitamine b maar helaas ben ik nog steeds ideaal muggenvoer :mrgreen:
Nemaìn’ schreef:
01-07-2018 22:47
Nee, maar overdag dus wel. Als je er zo heftig op reageert zou ik in elke tas zo’n pompje hebben zitten.
Ga ik morgen meteen halen. Had ik zelf gewoon totaal niet aan gedacht, dus dank voor de tip!
lilyjo schreef:
01-07-2018 22:49
Ga ik morgen meteen halen. Had ik zelf gewoon totaal niet aan gedacht, dus dank voor de tip!
En in elke tas een afterbite iets.

Ik hou erg van in elke tas hetzelfde :hihi:
Nemaìn’ schreef:
01-07-2018 22:50
En in elke tas een afterbite iets.

Ik hou erg van in elke tas hetzelfde :hihi:
Is ook handig :D

Heb zo'n insectenrollerding in m'n tas inderdaad. Maar dat werkt nu dus totaal niet.
Pompje gaat nu (nouja, morgen als ik 'm gekocht heb) voortaan ook mee. Bespaart hopelijk een hoop ellende.
Alle reacties Link kopieren
Kun je gewoon oplossen door een tang te pakken en daarmee je teennagel eraf te trekken, voel je helemaal niets meer van die mierenbeet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven