Migraine aanval hoe lang kan dit duren
dinsdag 4 februari 2014 om 17:01
Mijn vrouw is verleden week opgenomen in het ziekenhuis met barstende hoofdpijn. Na een CT scan en MRI blijken de artsen niets te vinden. Diagnose een hevige migraine aanval. Dit is nu reeds meer dan een week aan de gang en nog steeds heeft zij hoofdpijn en voelt zich suf. De gevoeligheid voor licht en lawaai is weg. Kan dit echt zo lang duren ??? iemand ervaring?

dinsdag 4 februari 2014 om 17:15
Een week is lang, maar het kan wel degelijk - soms zijn het meerdere aanvallen achter elkaar. Maar het lijkt mij dat je vragen beter aan een arts stelt idd. Want wat is er na de diagnose gebeurd? Is er gesproken over preventief of reactief mediceren? Of anderszins? Het klinkt ook alsof je je een beetje afvraagt of de diagnose klopt - is dat zo?

dinsdag 4 februari 2014 om 17:19
Ik heb ook nog nooit gehoord dat het zo lang kon duren. Wat naar zeg. Drie dagen is al erg genoeg
Misschien is het bij je vrouw anders omdat het zo ineens is gekomen? Was ze misschien erg oververmoeid? In zo'n geval heb ik wel eens gehad dat de aanvallen elkaar snel opvolgden. Zij heeft er natuurlijk geen ervaring mee dus misschien herkent ze dat niet?
Misschien is het bij je vrouw anders omdat het zo ineens is gekomen? Was ze misschien erg oververmoeid? In zo'n geval heb ik wel eens gehad dat de aanvallen elkaar snel opvolgden. Zij heeft er natuurlijk geen ervaring mee dus misschien herkent ze dat niet?
dinsdag 4 februari 2014 om 17:23
Ik heb hevige migraine- en clusterhoofdpijn-aanvallen gehad, tot de overgang inzette. Migraine is meestal een spanningshoofdpijn, misschien duurt het langer omdat je vrouw in het ziekenhuis ligt en omdat jullie nog onzeker zijn (is maar een hypothese). Ik heb wel lange aanvallen gehad, vijf, zes dagen en soms aanvallen die elkaar snel opvolgden, vooral in heel drukke periodes. Als je het niet vertrouwt, vraag dan een second opinion.
verba volant, scripta manent.

dinsdag 4 februari 2014 om 17:28
Ja, ik heb ervaring met aanvallen die langer dan de normale 72 uur duren. Dat komt voor als de trigger voor de aanval dan nog niet weg is.
Wat ook wel kan gebeuren is dat ik barstende hoofdpijn, of zelfs een nieuwe aanval, krijg van het te lang stil in bed liggen bij een aanval.
Migraine kan heel heftig zijn als je er voor het eerst mee geconfronteerd wordt. Ik heb meer dan eens meegemaakt dat ik mensen in mijn omgeving gerust heb moeten stellen omdat ik zo ziek was, terwijl het voor mij eigenlijk 'routine' is. Ga dus niet meteen uit van het ergste. Er is grondig onderzoek gedaan, toch?
Wat ook wel kan gebeuren is dat ik barstende hoofdpijn, of zelfs een nieuwe aanval, krijg van het te lang stil in bed liggen bij een aanval.
Migraine kan heel heftig zijn als je er voor het eerst mee geconfronteerd wordt. Ik heb meer dan eens meegemaakt dat ik mensen in mijn omgeving gerust heb moeten stellen omdat ik zo ziek was, terwijl het voor mij eigenlijk 'routine' is. Ga dus niet meteen uit van het ergste. Er is grondig onderzoek gedaan, toch?

dinsdag 4 februari 2014 om 17:29
dinsdag 4 februari 2014 om 17:37
quote:rastan schreef op 04 februari 2014 @ 17:15:
Een week is lang, maar het kan wel degelijk - soms zijn het meerdere aanvallen achter elkaar. Maar het lijkt mij dat je vragen beter aan een arts stelt idd. Want wat is er na de diagnose gebeurd? Is er gesproken over preventief of reactief mediceren? Of anderszins? Het klinkt ook alsof je je een beetje afvraagt of de diagnose klopt - is dat zo?Er is inderdaad een geneesmiddel gegeven Depakine® Chrono 500 als ik me niet vergis, dit moet ze een maand nemen. de diagnose kan wel kloppen maar het duurt wel heel lang.
Een week is lang, maar het kan wel degelijk - soms zijn het meerdere aanvallen achter elkaar. Maar het lijkt mij dat je vragen beter aan een arts stelt idd. Want wat is er na de diagnose gebeurd? Is er gesproken over preventief of reactief mediceren? Of anderszins? Het klinkt ook alsof je je een beetje afvraagt of de diagnose klopt - is dat zo?Er is inderdaad een geneesmiddel gegeven Depakine® Chrono 500 als ik me niet vergis, dit moet ze een maand nemen. de diagnose kan wel kloppen maar het duurt wel heel lang.
dinsdag 4 februari 2014 om 17:38
quote:Milonga schreef op 04 februari 2014 @ 17:28:
Ja, ik heb ervaring met aanvallen die langer dan de normale 72 uur duren. Dat komt voor als de trigger voor de aanval dan nog niet weg is.
Migraine kan heel heftig zijn als je er voor het eerst mee geconfronteerd wordt. Ik heb meer dan eens meegemaakt dat ik mensen in mijn omgeving gerust heb moeten stellen omdat ik zo ziek was, terwijl het voor mij eigenlijk 'routine' is. Ga dus niet meteen uit van het ergste. Er is grondig onderzoek gedaan, toch?CT scan MRI scan en een EKG, grondig genoeg lijkt me. Niets gevonden.
Migraine kan heel heftig zijn als je er voor het eerst mee geconfronteerd wordt. Ik heb meer dan eens meegemaakt dat ik mensen in mijn omgeving gerust heb moeten stellen omdat ik zo ziek was, terwijl het voor mij eigenlijk 'routine' is. Ga dus niet meteen uit van het ergste. Er is grondig onderzoek gedaan, toch?CT scan MRI scan en een EKG, grondig genoeg lijkt me. Niets gevonden.

dinsdag 4 februari 2014 om 17:50

dinsdag 4 februari 2014 om 17:54

dinsdag 4 februari 2014 om 17:57
http://www.apotheek.nl/Me ... ne.aspx?mId=10704&rId=660
Hier staat over het medicijn dat het pas wordt voorgeschreven als andere medicijnen niet werken.
Misschien kan ze iets anders vragen.
Bij mij werkt 1 tabletje sumatriptan (soms2) om de migraine weg te krijgen.
Hier staat over het medicijn dat het pas wordt voorgeschreven als andere medicijnen niet werken.
Misschien kan ze iets anders vragen.
Bij mij werkt 1 tabletje sumatriptan (soms2) om de migraine weg te krijgen.

dinsdag 4 februari 2014 om 18:09
Ik heb 3 jaar geleden ook vreselijke hoofdpijn gehad, niets hielp. Naar ziekenhuis gebracht. Ct. scan, niets te zien dus weer naar huis gestuurd met weer andere pijnstillers. Ondertussen werd de pijn zo hevig, ik at en dronk niets meer dus weer naar ziekenhuis. Eindelijk een neuroloog met verstand getroffen, die deed lumbaalpunctie wat geen pretje was. Ik bleek hersenvliesontsteking te hebben in plaats van migraine of spanningshoofdpijn. Helaas nooit meer de oude geworden.
Hoop dat je vrouw opknapt, neem aan dat ze alles uitgesloten hebben.
Hoop dat je vrouw opknapt, neem aan dat ze alles uitgesloten hebben.

dinsdag 4 februari 2014 om 18:39
Ik heb ook een periode gehad waarin ik dagenlang migraine had en daarna continu hoofdpijn tot aan mijn volgende migraine aanval. Bij mij waren er een paar factoren die een rol speelden zoals hormonen en stress.
Ik heb mijn leefstijl aangepast en ben onder behandeling geweest bij een osteopaat en een shiatsu therapeute. Dit heeft mij enorm geholpen!
Ik wil nooit meer terug naar die hel dus ik hou meer rekening met mezelf. Ik pak meer rust en leer signalen niet te negeren.
Sterkte
Ik heb mijn leefstijl aangepast en ben onder behandeling geweest bij een osteopaat en een shiatsu therapeute. Dit heeft mij enorm geholpen!
Ik wil nooit meer terug naar die hel dus ik hou meer rekening met mezelf. Ik pak meer rust en leer signalen niet te negeren.
Sterkte