Gezondheid alle pijlers

migraine met aura

07-03-2014 19:08 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff, ik zag zonet eventjes bijna niets meer, wat een rotgevoel is dat toch. Het ergste geflikker (lichtflitsen) is voorbij. Nu voelt het nog wat vreemd, alsof ik niet zo goed diepte kan onderscheiden en ik voel me doodmoe. Gelukkig word ik er niet meer hartstikke misselijk enzo van, zoals vroeger. Maar ik vind het heftig elke keer, ik kan dan even helemaal niks, omdat ik slecht zie en mijn evenwicht wiebelig is. Meer mensen die dit hebben? Ook dit berichtje typen is al een krachtinspanning.
Alsof ik een marathon heb gelopen, hakt er elke keer in, terwijl het niet eens zo lang duurt.
Ja, gordijnen dicht, in bed (indien mogelijk) en telefoon wegleggen..

Beterschap!
Life is good!
totaal afschuwelijk vind ik het. moet idd altijd heel erg spugen. ben er zeker een dag aan kwijt iedere keer.

hoop dat je er snel weer bovenop bent.
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING
Ja, drama. Ik ben er wel na een paar uur vanaf maar zie het totaal niet aankomen. Nooit. Zo onhandig.....
Hier al totall loss na 25-30 minuten alleen aura zonder hoofdpijn of misselijk. Ben na afloop echt uitgeput. En ik zie het ook niet aankomen hoewel de computer of lezen vaak wel een trigger zijn.

En het rotste is dus het gewoon niks zien, ja je ziet wel maar ook niet. Waardeloos hè!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Getver ja, een tijd lang elke maand last van gehad, nu een stuk minder (afkloppen).

Altijd aura, meestal zonder hoofdpijn/misselijk. Wel dode vingers en moeite met praten. Vind het zo naar voelen altijd.
Heb het jarenlang gehad

Bij mij hielp kinderen krijgen, maar dat is een vrij kostbaar 'medicijn'.

Echt, vanaf ik zwanger was, nooit meet last gehad, blijkbaar hormonaal eea definitief veranderd
Dit klinkt akelig, sterkte.

Mag ik vragen wat aura in een migraine aanval inhoudt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn, bij mij gebeurt het volgende.

Eerst zie ik een kleine oneffenheid in het gezichtsveld (wat op zich vaker voorkomt omdat het lijkt op "vliegjes" of mouches volantes, een Franse term). Die gekleurde oneffenheid wordt groter en groter en neemt op een gegeven moment het gehele gezichtsveld in beslag. Dan beweegt het langzaam naar rechts het gezichtsveld uit. Als het weg is komt er een hoofdpijn opzetten die extreem kort is, slechts enkele seconden, of er gebeurt verder helemaal niets, en dat is het dan. Die gekleurde vlekjes vergelijk ik met een kaleidoscoop.

Ik vermoedde dat ik migraine met aura had en ik zei dit bovenstaande ook aan mijn huisarts die vervolgens mijn vermoeden bevestigde. Ik heb het ongeveer 3 keer gehad in 4 à 5 jaar tijd.
World of Warcraft: Legion
Ik gebruik almogran. Helpt mij behoorlijk goed! Aura duurt daardoor minder lang en de andere klachten zijn ook minder intens. Heb jij medicatie?
Krijg jij geen hoofdpijn dan?

Ik heb eerst een aura, dan valt mijn linkerhelft uit (gaat eerst slapen en dan heb ik geen gevoel meer) en dan begint de hoofdpijn. Ik moet er dag of drie van bijkomen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Beer,

Het verschijnsel is vrij kort. Het is alleen vervelend wanneer kijken belangrijk is, zoals op straat zijn of lezen. Ik geloof niet dat ik hiervoor medicatie moet nemen, maar ik denk dat anderen daar wel baat bij hebben, omdat ik verschillen zie tussen jullie ervaringen. Ik heb weleens langer hoofdpijn en dan neem ik paracetamol, drink ik voldoende (vooral als het warm is) en mijd ik licht en sterke geuren (daar kan ik niet goed tegen).
quote:Enn schreef op 07 maart 2014 @ 20:57:

Dit klinkt akelig, sterkte.

Mag ik vragen wat aura in een migraine aanval inhoudt?Verminderd gezichtsvermogen, door vlekken, kringen, draaiingen.
Aha ok! Thanks voor de uitleg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
De meeste vreemde gewaarwording vind ik als ik nog wel (grote) letters kan onderscheiden en benoemen , maar geen woorden meer 'zie'. Heel maf is dat.

En de keer dat ik niet meer uit m'n woorden kon komen, ook heel idioot.

Maar, ik heb liever 4 uur lang een aura dan een half uur aura en 4 uur hoofdpijn..
Echt niet fijn is dat, ik heb het ook soms, alleen dat aura. Soms wanneer ik wakker word, en soms gedurende de dag...t duurt een half uurtje ofzo en dan is de cirkel met caleidoscooprand zo groot geworden dat ie uit m'n gezichtsveld is...
Ik heb het ook. Zolang je nog kunt internetten valt het allemaal best mee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Opvallend dat bij sommigen van jullie de verstandelijke vermogens beïnvloed kunnen zijn: geen woord meer zien bij letters achter elkaar, niet op een woord kunnen komen.

Bij mij gebeurt dat volgens mij niet, omdat in mijn gevallen ik alleen thuis was en dus niet met iemand hoefde te praten. Een keer zat ik toevallig in een bus.

Bij de eerste keer dacht ik aan een oogafwijking (anders dan bijziendheid). Ik dacht aan netvliesloslating of ernstige toename van vliegjes. Ik was gerustgesteld toen het "slechts" migraine met aura (met weinig hoofdpijn) was.
quote:Enn schreef op 07 maart 2014 @ 22:48:

Aha ok! Thanks voor de uitleg.

Je kunt er voorbeelden van zien op google plaatjes of zelfs filmpjes op YouTube.

http://www.youtube.com/wa ... LAF43AAC9ABBE472E&index=6

Waarschuwing, ik vind het akelig om naar te kijken, word er bijna misselijk van.
quote:viva-amber schreef op 08 maart 2014 @ 07:09:

Ik heb het ook. Zolang je nog kunt internetten valt het allemaal best mee.Dat was nadat het aura weg was viva-amber .
Vroeger als kind werd ik echt doodziek, overgeven, bonkende hoofdpijn erna. Nu niet meer. Ik heb het ook maar 1 keer in de zoveel jaar meer en dan echt vooral problemen met gezichtsveld, doodmoe worden, niet helemaal lekker. Vandaag een afspraak, voel me nog wel moe en stijve nek, maar verder gaat het gelukkig wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven