migraine met aura
vrijdag 7 maart 2014 om 19:08
Pff, ik zag zonet eventjes bijna niets meer, wat een rotgevoel is dat toch. Het ergste geflikker (lichtflitsen) is voorbij. Nu voelt het nog wat vreemd, alsof ik niet zo goed diepte kan onderscheiden en ik voel me doodmoe. Gelukkig word ik er niet meer hartstikke misselijk enzo van, zoals vroeger. Maar ik vind het heftig elke keer, ik kan dan even helemaal niks, omdat ik slecht zie en mijn evenwicht wiebelig is. Meer mensen die dit hebben? Ook dit berichtje typen is al een krachtinspanning.

vrijdag 7 maart 2014 om 20:27
Hier al totall loss na 25-30 minuten alleen aura zonder hoofdpijn of misselijk. Ben na afloop echt uitgeput. En ik zie het ook niet aankomen hoewel de computer of lezen vaak wel een trigger zijn.
En het rotste is dus het gewoon niks zien, ja je ziet wel maar ook niet. Waardeloos hè!
En het rotste is dus het gewoon niks zien, ja je ziet wel maar ook niet. Waardeloos hè!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
vrijdag 7 maart 2014 om 21:05
Enn, bij mij gebeurt het volgende.
Eerst zie ik een kleine oneffenheid in het gezichtsveld (wat op zich vaker voorkomt omdat het lijkt op "vliegjes" of mouches volantes, een Franse term). Die gekleurde oneffenheid wordt groter en groter en neemt op een gegeven moment het gehele gezichtsveld in beslag. Dan beweegt het langzaam naar rechts het gezichtsveld uit. Als het weg is komt er een hoofdpijn opzetten die extreem kort is, slechts enkele seconden, of er gebeurt verder helemaal niets, en dat is het dan. Die gekleurde vlekjes vergelijk ik met een kaleidoscoop.
Ik vermoedde dat ik migraine met aura had en ik zei dit bovenstaande ook aan mijn huisarts die vervolgens mijn vermoeden bevestigde. Ik heb het ongeveer 3 keer gehad in 4 à 5 jaar tijd.
Eerst zie ik een kleine oneffenheid in het gezichtsveld (wat op zich vaker voorkomt omdat het lijkt op "vliegjes" of mouches volantes, een Franse term). Die gekleurde oneffenheid wordt groter en groter en neemt op een gegeven moment het gehele gezichtsveld in beslag. Dan beweegt het langzaam naar rechts het gezichtsveld uit. Als het weg is komt er een hoofdpijn opzetten die extreem kort is, slechts enkele seconden, of er gebeurt verder helemaal niets, en dat is het dan. Die gekleurde vlekjes vergelijk ik met een kaleidoscoop.
Ik vermoedde dat ik migraine met aura had en ik zei dit bovenstaande ook aan mijn huisarts die vervolgens mijn vermoeden bevestigde. Ik heb het ongeveer 3 keer gehad in 4 à 5 jaar tijd.
World of Warcraft: Legion
vrijdag 7 maart 2014 om 21:06
Krijg jij geen hoofdpijn dan?
Ik heb eerst een aura, dan valt mijn linkerhelft uit (gaat eerst slapen en dan heb ik geen gevoel meer) en dan begint de hoofdpijn. Ik moet er dag of drie van bijkomen.
Ik heb eerst een aura, dan valt mijn linkerhelft uit (gaat eerst slapen en dan heb ik geen gevoel meer) en dan begint de hoofdpijn. Ik moet er dag of drie van bijkomen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 7 maart 2014 om 21:13
Beer,
Het verschijnsel is vrij kort. Het is alleen vervelend wanneer kijken belangrijk is, zoals op straat zijn of lezen. Ik geloof niet dat ik hiervoor medicatie moet nemen, maar ik denk dat anderen daar wel baat bij hebben, omdat ik verschillen zie tussen jullie ervaringen. Ik heb weleens langer hoofdpijn en dan neem ik paracetamol, drink ik voldoende (vooral als het warm is) en mijd ik licht en sterke geuren (daar kan ik niet goed tegen).
Het verschijnsel is vrij kort. Het is alleen vervelend wanneer kijken belangrijk is, zoals op straat zijn of lezen. Ik geloof niet dat ik hiervoor medicatie moet nemen, maar ik denk dat anderen daar wel baat bij hebben, omdat ik verschillen zie tussen jullie ervaringen. Ik heb weleens langer hoofdpijn en dan neem ik paracetamol, drink ik voldoende (vooral als het warm is) en mijd ik licht en sterke geuren (daar kan ik niet goed tegen).

vrijdag 7 maart 2014 om 22:56
De meeste vreemde gewaarwording vind ik als ik nog wel (grote) letters kan onderscheiden en benoemen , maar geen woorden meer 'zie'. Heel maf is dat.
En de keer dat ik niet meer uit m'n woorden kon komen, ook heel idioot.
Maar, ik heb liever 4 uur lang een aura dan een half uur aura en 4 uur hoofdpijn..
En de keer dat ik niet meer uit m'n woorden kon komen, ook heel idioot.
Maar, ik heb liever 4 uur lang een aura dan een half uur aura en 4 uur hoofdpijn..
zaterdag 8 maart 2014 om 08:35
Opvallend dat bij sommigen van jullie de verstandelijke vermogens beïnvloed kunnen zijn: geen woord meer zien bij letters achter elkaar, niet op een woord kunnen komen.
Bij mij gebeurt dat volgens mij niet, omdat in mijn gevallen ik alleen thuis was en dus niet met iemand hoefde te praten. Een keer zat ik toevallig in een bus.
Bij de eerste keer dacht ik aan een oogafwijking (anders dan bijziendheid). Ik dacht aan netvliesloslating of ernstige toename van vliegjes. Ik was gerustgesteld toen het "slechts" migraine met aura (met weinig hoofdpijn) was.
Bij mij gebeurt dat volgens mij niet, omdat in mijn gevallen ik alleen thuis was en dus niet met iemand hoefde te praten. Een keer zat ik toevallig in een bus.
Bij de eerste keer dacht ik aan een oogafwijking (anders dan bijziendheid). Ik dacht aan netvliesloslating of ernstige toename van vliegjes. Ik was gerustgesteld toen het "slechts" migraine met aura (met weinig hoofdpijn) was.
zaterdag 8 maart 2014 om 11:18
quote:Enn schreef op 07 maart 2014 @ 22:48:
Aha ok! Thanks voor de uitleg.
Je kunt er voorbeelden van zien op google plaatjes of zelfs filmpjes op YouTube.
http://www.youtube.com/wa ... LAF43AAC9ABBE472E&index=6
Waarschuwing, ik vind het akelig om naar te kijken, word er bijna misselijk van.
Aha ok! Thanks voor de uitleg.
Je kunt er voorbeelden van zien op google plaatjes of zelfs filmpjes op YouTube.
http://www.youtube.com/wa ... LAF43AAC9ABBE472E&index=6
Waarschuwing, ik vind het akelig om naar te kijken, word er bijna misselijk van.
zaterdag 8 maart 2014 om 11:22
Vroeger als kind werd ik echt doodziek, overgeven, bonkende hoofdpijn erna. Nu niet meer. Ik heb het ook maar 1 keer in de zoveel jaar meer en dan echt vooral problemen met gezichtsveld, doodmoe worden, niet helemaal lekker. Vandaag een afspraak, voel me nog wel moe en stijve nek, maar verder gaat het gelukkig wel.