Gezondheid alle pijlers

Migraine

18-06-2010 15:41 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Even een vraagje.

Ik heb al vanaf mijn 14e migraine en heb in het begin daar gewoon paracetamol voor geslikt omdat het toen nog niet bekend was dat ik migrainehad. met als gevolg: afhankelijk van paracetmol geworden omdat ik niet meer zonder kon. vervolgens heb ik gelukkig medicatie gekregen (imigran) die wel redelijk (dus niet altijd even goed) helpen.

en dus sindsdien ook van de paracetamol afgekomen.

alleen nu is het probleem dat ik bijna wekelijks weer migraine heb en die duurt dan ongeveer 2 a 3 dagen vervolgens een dag of 2 wat napijn en dan een paar dagen niks waarna het riedeltje weer opnieuw begint.... en ik heb er voort onderhand genoeg van. ik gebruik nu ongeveer 6 stuk imigran neusspray per maand maar eigenlijk vind ik dat teveel maar ik kan ook niet zonder.

nu is mijn vraag eigenlijk of hier iemand is die ook migraine heeft en daar een heel goede therapie voor heeft gevonden ( hetzij regulier ofwel alternatief) alle tips zijn welkom!

groeten
Deshidratatie, was volgens mij bij mij de trigger. Zorg ervoor dat je iedere dag anderhalf liter water ( kruidenthee) drinkt. Het is sowieso goed voor je lichaam. Ik ben nu bijna een jaar migraine free.., soms drink je te weinig omdat je geen dorst hebt, wat logisch is. Maar dwing jezelf gewoon de hele dag door water te drinken. Is hartstikke goed voor je!

Fingers crossed dat het bij jou ook helpt!!
Lieske, blij te lezen dat de cannabis bij jou nog steeds verlichting geeft. Ik heb jou vorig jaar eens om meer info gevraagd hierover en het 6 weken uitgeprobeerd. Elke avond, maar ik had geen verlichting van de pijn of minder vaak migraine. Moest er wel veel van overgeven

De behandelende artsen vonden het een zeer slecht idee, maar ik heb het toch geprobeerd, zij weten immers ook geen oplossing meer. En wat van die gedroogde plantjes lijkt me nog altijd beter dan steeds die triptanen/ profilactica/morfine etc.

Helaas heb ik nog steeds geen verlichting kunnen vinden. Ik leef nog altijd meer op bed dan erbuiten.

Heeft iemand heel toevallig 'ervaring' met een kaakafwijking (CMD of TMD) in combinatie met migraine/ hoofdpijnen?
Zo even een updatetje:

Ik ben vorig week toch naar de huisarts geweest omdat ik tijdens de vakantie weer erg veel migraine had en ik het eigenlijk wel weer genoeg vond.

Ik heb nu van haar voor een maand propranolol gekregen om te kijken of dat verlichting geeft. ik slik dit nu vanaf woensdag (dus nu 5 dagen ) en ik heb nog geen migraine gehad !! Joepie!

eigenlijk wilde ze mij niks geven maar ik heb toch een beetje doorgevraagd omdat ik andere dingen die zij aandroeg al had geprobeerd:

fysiotherapie voor nek, mensendieck en cesar voor mijn houding. pil doorslikken heb ik ook al gehad. en nu ben ik sinds een maand of 2 helemaal gestopt met de pil. en ook dat bevalt me erg goed!

In ieder geval iedereen hartelijk bedankt voor de tips en ik hoop dat de medicijnen goed aan blijven slaan.
hoi,

heel herkenbaar verhaal. ik heb ook imigran gehad maar dat werkt helemaal niet. sinds een jaar ga ik naar acupunctuur voor de hoofdpijn en migraine. ik heb nu veel minder vaak migraine en wanneer ik het heb is het minder hevig. ik heb er veel baat bij.
Ook een migrqaine patient

Veel medicijnen gehad, laatste sumatriptan en betablokker

Nu ben ik na 5 maanden wachtlijst op de hoofdpijnpoli in Leiden geweest.

De neuroloog wist te vertellen dat ik baliarius migraine hebt, weer een stukje wijzer

Kreeg nu depakine in een opbouwschema en maxalt smelttabletten

De hoofdpijnpoli zijn ze erg gespeciliceerd
quote:josje127 schreef op 25 augustus 2010 @ 16:26:

Ook een migrqaine patient

Veel medicijnen gehad, laatste sumatriptan en betablokker

Nu ben ik na 5 maanden wachtlijst op de hoofdpijnpoli in Leiden geweest.

De neuroloog wist te vertellen dat ik baliarius migraine hebt, weer een stukje wijzer

Kreeg nu depakine in een opbouwschema en maxalt smelttabletten

De hoofdpijnpoli zijn ze erg gespeciliceerd

Wat is dat voor vorm dan?

En door wie ben je doorverwezen, de huisarts, of zat je al bij een neuroloog?

Ik vraag me af of ik zelf wat aan zo'n kliniek zou hebben, zit al bij een goede neuroloog,maar blijft puzzelen mbt medicatie.

Ga zo maar weer liggen, imigran gebruikt en het is wat minder maar over helaas niet. Moet het uitzieken vrees ik :(
Het is een vorm waar je veel duizeligheid hebt, misselijkheid, en wegrakingen hebt, heel erg moe

En vreselijke bonkend hoofd aan 1 kant van je hoofd.

De hoofdpijncentra zijn toch gespeciliceerder dan gewone neurologen.

Het risico met veel hoofdpijn is dat je gauw medicijnafhankelijke hoofdpijn krijgt.

Ik zou me laten doorverwijzen via de huisarts kan dat
Ok, was nieuwsgierig. Wegrakingen, heftig! Lijkt me eng.

Ik weet helaas alles van medicatieafhankelijkheid. Ga zo eens googlen naar een hoofdpijnkliniek.
Even meelezen hier, ik heb geen migraine (vind ik zelf) maar wel vaak barstende pijn in mijn hoofd. Gewone pijnstillers helpen niet, sumatriptan (merkloze variant van Immigran) gelukkig wel. Ik heb hormonale hoofdpijn, dus elke maand een dag of 5/6 waarbij ik medicijnen inneem en dan tussendoor nog een paar keer hoofdpijn. Al met al slik ik ongeveer 10x per maand sumatriptan, soms iets minder, soms iets meer. Ik heb de afgelopen maanden 2 soorten bètablokkers uitgeprobeerd, maar ik kwam er kilo's van aan en werd er erg moe van. Voor de hormonale hoofdpijn hielp het dus helemaal niets, wel had ik minder vaak tussendoor hoofdpijn. Voor mij woog dat niet op tegen het feit dat ik er elke dag medicijnen voor moest innemen en in overleg met de huisarts ben ik er weer mee gestopt. Dan maar weer sumatriptan, dat helpt eigenlijk altijd. Met een uur voel ik de hoofdpijn zakken en kan ik weer normaal functioneren. Het zou fijn zijn als er iets was op alternatief gebied om de hoofdpijn te voorkomen of te stoppen, maar ik heb het nog niet kunnen vinden.
Migraine is vreselijk, je bent volledig uitgeschakeld en als de ergste pijn over is heb je nog tijd nodig om bij te komen van de hele ellende.

Ik zie eerst de vlekken, dan gaat mijn spraak achteruit en beginnen de tintelingen in arm,gezicht(gevoeloze neus en lippen zoals bij een verdoving) en been. Als dat wegtrekt begint de pijn aan een kant van mijn hoofd.

Alsof ze mijn oog aan het uitpellen zijn en met een hamer op mijn hoofd slaan.

Al diverse medicijnen gehad van huisarts en neuroloog (ook een scan maar gelukkig was er niks te zien ) maar het helpt allemaal niet.

Ook als ik geen migraine aanval had kreeg ik vaak gewone hoofdpijn.

Tijdens een drukke werkdag of juist als ik vrij was en geen stress had ofzo.

Wat voor mij echt helpt is botox.

Gebruik het nu een jaar, en sindsdien maar 1 aanval gehad die doorzette en minder pijnlijk was.

En 2 weken geleden voelde ik een tintelende arm en werd mijn zicht minder dus ik dacht ok daar komt een aanval...

Maar na een half uur verdween het slechte zicht en de tinteling.. en ik kreeg geen hoofdpijn/migraine!

Tussendoor heb ik ook GEEN hoofdpijn meer !

En ik ben minder gevoelig voor licht geworden, weet niet of dat ook door de botox komt maar het is een verademing!

Als ik op visite was en de tv stond voor mij te fel afgesteld of als er een felle lamp stond dan ging ik naar huis met bonkende koppijn.

En altijd een zonnebril op ook als er bijna geen zon was, en iedereen maar denken dat je arrogant bent....

Ik krijg het niet vergoed, ga naar een privekliniek die niet heel duur is en ik leg er maandelijks een klein bedrag voor opzij.

Ik laat mijn frons en mijn voorhoofd inspuiten en al vanaf het begin voelde het echt ontspannen , geen druk meer achter je ogen , weet niet hoe ik het beter moet uitleggen.

Ik wil ook absoluut geen reclame maken voor botox, maar ik weet hoe erg het is als je leven door hoofdpijn en migraine wordt beheerst.

En medicijnen die weer niet werken maar wel bijwerkingen hebben waar je ook niet goed van wordt!

Sterkte meiden !!!!!
Ik heb de afgelopen maanden regelmatig last van migraine gehad. Ik ben ermee naar de huisarts geweest, hij zei dat ik maar moest stoppen met de pil of de pil doorslikken, verder kon de huisarts er niets aan doen, ik moest maar paracetamol/ibuprofen slikken als ik migraine had. En paracetamol en ibuprofen helpen bij mij helemaal niet. Nu heb ik gisteren Aleve intense 550 gekocht. Ik dacht dat ik dit weekend weer migraine zou krijgen en voelde gisteravond gisteravond ook een lichte migraine achtige hoofdpijn opkomen, ik heb toen gelijk Aleve intense 550 gebruikt en nu heb ik tot nu toe geen migraine maar wel lichte hoofdpijn. Ik had niet gedacht dat er een pijnstiller zou zijn die zou werken bij mij.
Hier een clusterhoofdpijn patient, maar kan ook migraine zijn aldus de dokters. ( weten het zelf niet)

Ik sta op de lijst voor LUMC, maar afspraak is er nog niet.

Ik word erg getriggerd door weersveranderingen ( en dan is deze week dus echt hel!) en asperges. Ook hormonaal helaas de klos. Heb nu de prikpil, maar de laatste weken steeds doorbraakbloedingen en dus plat. Eerste jaar ging het een stuk beter.

Ik slik Maxalt 10 mg en dit werkt bij mij erg goed. Ook pure zuurstof verlicht een beetje. Val in slaap en wordt dan na 5 uur wakker met een te doene hoofdpijn. ( lees: alsnog level 8 ( van de 10), maar te handelen)

Mijn cluster is helaas weinig aan te pakken en dus nog in orienterende experiment fase. Weet pas sinds 2 jaar dat het cluster is, hiervoor altijd geweten aan spanningshoofdpijn. ( ben autistisch, dus vandaar vaak heel gespannen)

Op de poli hoop ik dat ze me verder kunnen helpen, gelukkig erg goed meewerkend werk, dus meld me zonder schuld ziek)

Ben benieuwd of hier nog meer clustermensen zijn?

@ Solanum: ik heb vorig half jaar met propanol gerommeld, maar was een groot drama, doordat mijn bloeddruk van nature al erg laag is. Kostte me een week ziekenhuis. Kijk alsjeblieft er goed mee uit!
Ook hier jarenlang geteisterd door migraine; op hoogtepunten 1 á 2x per week een aanval die 3 dagen duurde. Daag leven

In eerste instantie ook door HA weggestuurd met paracetamol, maar dat werkt natuurlijk niet.

Accupunctuur, osteopathie, chinese kruiden etc...bij mij werkt het niet of maar tijdelijk.

Uiteindelijk doorgestuurd naar zéér ongeinteresseerde neuroloog (oh nee, daar heb je haar weer, met haar hoofdpijn, je ziet het gewoon in die blik ) die betablokker voorschreef. Dit hielp een beetje, maar bijwerking waren niet van de lucht.

Ik heb op een gegeven moment een neuroloog gezocht die heel enthousiast is over migrainte (klinkt een beetje vreemd, maar ja). Samen met hem op zoek gegaan naar mijn triggers (o.a. afscheid moeten nemen van mijn zeer geliefde koffie ). En slik nu een dagelijkse dosis Topamax...het is een zegen!

Heb nu ongeveer eens in de 2 maanden een aanval, ach, het is niet anders.

Het boek waar Caroline het over heeft is overigens echt een aanrader!
Ik heb ook al bijna altijd last van hoofdpijn en migraine. Erg vervelend en heb nog geen 'wondermiddeltje' gevonden.

Vroeger had ik bijna elke dag hoofdpijn, wat soms uitliep op migraine, maar sinds ik aan de pil ben heb ik de migraine eigenlijk voornamelijk in de stopweek. Aan de ene kant vervelend, want ik ben er nog steeds niet vanaf, maar aan de andere kant wel beter want ik kan het 'inplannen'. In drukke/belangrijke periodes slik ik de pil gewoon door.

Wat bij mij wel een beetje helpt is het analyseren van een migraine aanval. Ik weet inmiddels dat ik moet oppassen als ik me afwezig of moe voel en dat ik dan beter even kan ontspannen. Bij mij komt het vaak door stress, te veel of te weinig eten en drinken, weg van huis zijn, sterke geuren of velle verlichting en weinig slapen.

Ik neem dus standaard in m'n tas voldoende eten en drinken en medicijnen mee, voor wanneer ik me niet lekker voel. Dat scheelt al een hoop stress in m'n kop van "als ik maar geen migraine krijg". Ik gebruik nu paracetamol en ibuprofen samen om een aanval tegen te gaan (werkt als ik het op tijd neem) en migrafin (tegen misselijkheid) als het te laat is ... en dan naar bed, ijs in m'n nek en een koud washandje op m'n hoofd en slapen. Meestal is het na een nacht rust weer okee en dan begint het 's middags weer opnieuw.

Als je echt zo vaak per week op bed ligt zou ik verder blijven zoeken. Andere medicijnen en behandelingen proberen, net zolang tot het voor jou 'draagbaar' is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven