Gezondheid alle pijlers

Mijn duim doet vreemd.

30-07-2012 23:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 3 dagen gaat er regelmatig, elke paar uur een aantal keer, een soort spasme door mijn duim. Ik voel het vanuit mijn pols en dan wiebelt de duim een paar keer naar binnen. (of, misschien beter gezegd, hij word samengetrokken?)

Ik probeerde al te googlen, maar ik kan geen juiste bewoording vinden.

Herkent iemand dit?
een tremor.
Ja! Ik heb af en toe dat een aantal vingers heel raar gaan doen. Begint vaak met m'n duim die begint te bewegen. Als ik m'n best doe kan ik het bewegen wel laten stoppen maar als ik m'n hand ontspan begint t weer.. Is meestal naar 20 minuten weer over. Weet ook niet wat het is. Wel raar..
Google eens op triggerfinger.
Al gegoogled op triggerfinger?
Of trigger thumb
Triggerfinger denk ik niet, want hij wiebelt echt, en niet knappen oid.

Tremor, lijkt erop en zag ook meteen staan dat het verergerd kan worden door te veel schildklier hormoon. Nu heb ik wel met mijn schildklier maar juist veel te langzaam.

Maar dat tremor klinkt wel erg.

(naja als het aanhoud kom ik vanzelf binnenkort weer bij de dokter voor andere dingen kan ik meteen medisch verantwoord advies vragen.)
Heb ik al jaren.

Ga je niet dood van.
quote:ladytruckster schreef op 31 juli 2012 @ 07:06:

Heb ik al jaren.

Ga je niet dood van.Nee, dat is ook niet mijn verwachting hoor haha. Was alleen benieuwd omdat ik het niet ken. Meestal volstaat google, maar zonder juiste bewoordingen kwam ik niet ver.
[quote]moeilijkenaam schreef op 31 juli 2012 @ 09:19:

[...]

Nee, dat is ook niet mijn verwachting hoor haha. Was alleen benieuwd omdat ik het niet ken. Meestal volstaat google, maar zonder juiste bewoordingen kwam ik niet ver.[/quote]

Klopt,had ik ook de eerste keer dat ik er s'nachts wakker van werd,gelukkig heb ik een zus die verpleegkundige is,en het s'morgens vroeg kon vragen.....lol
update: mijn duim is sinds gistermiddag/avond rustiger.
update.. niet meer rustig dus he.. juist heel druk --'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven