Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ikbenik

Sterkte meisje

Lieve ibi voor jou en hih .

Tara_28 en zomaareenzus en anderen die ibi en hih lief hebben.

Deze is voor jullie

Voor alle steun die jullie geven aan ibi en hih.

trikky
Goede morgen IBI.

Ik hoop op een positieve dag voor jou en HIH:
Kom ook uit de meeleesmodus.

Kom even een knuffel geven.
IBI en HIH, uiteraard ook de zussen van hier en de rest van de familie, een hele dikke om er weer tegenaan te gaan vandaag.

Heel veel sterkte.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Jeetje wat veel berichten en meelezers geweldig! Dit doet me echt goed. bedankt.

02.06 DDH familiehuis mijn kamer. De telefoon gaat.

IBI: Hallo?

HIH: je moet nu hierheen komen!

IBI: wat is er aan de hand?

HIH: ik kan mijn bed niet uitkomen

IBI: dan kun je beter op het knopje drukken dan komt iemand van de verpleging je helpen.

HIH: nee hoor dat doen ze niet

IBI: waarom wil je dan uit je bed?

HIH: je moet hierheen komen om een brief naar china te schrijven

IBI: He? hoe bedoel je ik ben bang dat ik je niet begrijp

HIH: (in paniek) daar was ik al bang voor je moet nu hierheen komen om een brief te schrijven naar alle kindjes in china.

IBI: ik denk niet dat dat mag lieverd maar als je wilt is dat het eerste wat ik doe morgenochtend.

HIH: weet je het zeker?

IBI: ja lieverd dus je kan weer rustig gaan slapen.

HIH: ok welterusten

02.20: DDH afdelingstelefoon:

Verpleging: Hallo

IBI: Met IBI de vrouw van HIH ik werd net gebeld......
Lieve IBI,

Woorden schieten te kort om te zeggen dat ik met jullie meeleef en het heel erg voor jullie vind.

Heel veel sterkte toegewenst in deze strijd!

Liefs,

Iejoor.
Heb je nog wel een beetje kunnen slapen IBI? En is HIH na het telefoontje ook weer gerustgesteld gaan slapen? meis.

Ik denk aan je.
O wat naar IBI dat hij zo in de war is geraakt vannacht.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik weet niets te zeggen, maar wilde laten weten dat ik enorm meeleef met je IBI. Heel veel sterkte...
Nog maar een

Weet niet wat ik verder kan zeggen.

Hoop dat je je gesteunt voelt door de lieve berichtjes hier.
fijn ibi dat de berichtjes hier je goed doen!

ik hoop dat hih vandaag niet zo in de war is als vannacht, sterkte vandaag! liefs
Ach lieve IBi wat vesrchrikkelijk verdrietig dat hij zo verward (is geweest). Hoop dat het nu weer wat beter gaat en je zelf ook een beetje hebt kunnen rusten. Hang on girl
Kippenvel IBI...

Wat fijn voor HIH dat hij jou heeft!

Shit happens
The time is now
heel veel sterkte met elkaar !!!! ook voor familie en vrienden die jullie zo steunen en liefhebben !
Sterkte samen, lieve Ibi..
voor jullie allebei
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
van een stille meelezer
Ja, dat vind ik echt.
Bloemen voor jou, voor HIH, voor je geliefden....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven