Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
En dan bovenop alle ellende ook nog een keer naar de kaakchirurg... ik hoop dat hij het allemaal zonder al te veel stress doorstaan heeft. De kaakchirurg is voor veel 100% fitte mensen al een nachtmerrie, dus als je je toch al beroerd voelt... Heel veel sterkte weer!
Alle reacties Link kopieren
IBI

Hoe is het nu bij jullie?
Vind het jammer dat ik niet zo vaak meer kan reageren maar van mij weer een dikke , ik hoop dat het allemaal goed komt

EN

A dirty mind is a joy forever
Vandaag de eerste dag volledig werken. Was aan de ene kant heel fijn aan de andere kant dacht ik veel aan thuis.

We zijn vanavond even naar ons neefje geweest die is 8 geworden. Ik zie het bezoek die hem kende van hiervoor onbedoeld kijken en hoor ze haast denken. Het is moeilijk. Ik ben zo moe. Ik wil verdomme mijn oude leven terug incl. de normale HIH.

Lieverd,

Je oude leven en de oude HIH krijg je nooit meer terug. Die onbevangenheid van voorheen, die is weg. Maar wat er voor in de plaats komt straks is zo vele malen mooier en intenser...
Ach lieve Ibi, ik begrijp je vermoeidheid en opstandigheid. Het is ook allemaal zo moeilijk voor je. Jullie zijn nog zo jong en dan al zulke zorgen. Hou vol hoor meidje. Sterkte
Knap van je dat je kunt werken. Logisch dat je heel erg moe bent. Wel goed dat jullie naar die verjaardag zijn geweest. En dat is heel moeilijk, mensen weten zich vaak geen raad met de situatie.

En zoals hierboven al staat, de onbevangenheid in jullie leven is weg. Maar jullie liefde is dat wat telt.

Sterkte!

Het is zo begrijpelijk dat je het zo voelt. Het ís ook gewoon heel oneerlijk allemaal. Ik heb er bewondering voor hoe je hiermee omgaat en dat je ondanks dit alles nog in staat bent om te werken.
The time is now
Ibi, dikke
Hele drukke dag gehad vandaag. Zijn sinds negen uur in de ddh geweest.

Bliedprikken, beenmergpunctie, hersenchemo, screening voor transplantatie door psychiatrisch verpleegkundige en een hartfilmpje. Wilde ze daarna nog een gesprek voeren maar ik heb gezegd dat het genoeg was voor vandaag. Ik bedoel ik was al doodop laat staan HIH
Wat een zware dag, hoop dat de uitslagen goed zijn. xmv.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
IBI, goed voor je dat je voor je man bent opgekomen. Genoeg is genoeg inderdaad. Dat gesprek komt wel. Nu weer even thuis en rust nemen. Wel goed blijven eten he?
Ibi, hoe gaat het?
Ibi: wat goed dat je voor HiH bent opgekomen!

Ik hoop dat alle uitslagen goed of in ieder geval beter zijn
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 15 september 2010 @ 15:14:

Hele drukke dag gehad vandaag. Zijn sinds negen uur in de ddh geweest.

Bliedprikken, beenmergpunctie, hersenchemo, screening voor transplantatie door psychiatrisch verpleegkundige en een hartfilmpje. Wilde ze daarna nog een gesprek voeren maar ik heb gezegd dat het genoeg was voor vandaag. Ik bedoel ik was al doodop laat staan HIHStoer ding...
Dappere dodo om op te komen voor HIH. Wat fijn dat hij thuis is.

Wat spannend om weer te moeten wachten op alle uitslagen.

wat ben je toch een kanjer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven