Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 4.

27-10-2016 17:42 2746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.

En 3.
Nee, ik leg kunststof dakbedekking. Ik kan ook bitumen en pannen. Maar dat heeft niet mijn voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
Sirius voor jou:
Alle reacties Link kopieren
Pausini, Ik dacht dat het misschien toch niet zo slim was om te doen voor de scheiding echt rond is... Nu wel vreselijke spijt van!
Alle reacties Link kopieren
Oh balen Sirius!

Ik wil ook f klagen. Als ik niet drink heb ik geen zin in het weekend, geen zin in feesten, geen zin in weekendjes weg. Klinkt heel sneu en dat is het ook, maar ik heb echt minder plezier als ik niet drink. Echt echt echt. Ik hou mezelf nu niet iets voor om een reden te hebben om te drinken, maar echt. Pfffffff&@"@&&?!

Vanavond geprobeerd het er over te hebben met fam. Zeggen: ja daar moet je je dan maar overheen zetten (zij met een wijntje in de hand). Ik voel me opstandig en heb zin om iets te slopen en dan een fles champagne te ontkurken. Nee, in plaats daarvan zit ik aan smerige alcoholvrije merlot en zit ik op het toetsenbord te rammen alsof het stuk moet.



Alle reacties Link kopieren
Poes ik had dat ook toen ik een maand niks gedronken had, ik vond alles net wat saaier, werd er een beetje depri van. Het stoppen is mij dus ook niet gelukt. Maar denk wel dat je familie gelijk heeft (terwijl ze zelf dat niet hanteren), als ik Ms en Pinda lees geloof ik daar ook echt in.

Sterkte meis, hou vol! Het grenzeloze is wat jou nekt, vergeet dat niet!
Ik herken het poes. Vooral dat pissed-off gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Poes het gaat om de laatste opmerking van Betty. Ik zeg het maar plat, maar je weet zelf ook wel dat je jezelf weer de stront inzuipt als je begint met drinken.

Ja het is saaier ik geef het toe. Maar er staat tegenover dat je geen brakke ochtenden meer hebt en gekke uithalen vd drank hebt.

Poes, lees dit topic terug. Dit is een wederkerend verhaal van jou. Wel drinken, gaat mis, opname, kutgevoel, eenzaamheid, weer thuis , saai en dan begin je weer. Maar tot nu toe heb je niet bewezen dat je het kunt laten met een paar drankjes.

Dus ik ga niet met je meepraten, behalve dan dat het saai is.
Alle reacties Link kopieren
Poes weet je nog dat we filmpje van een verslavingsarts van you tube hier hebben neergezet? Het is bewezen dat je na stoppen depressieve gevoelens hebt omdat je hersenen geresete moet worden en weer zelf stofjes aan moet maken.

Zal vanavond even zoeken voor je maar het logisch en normaal!!
Hatsjikideee...
Fijn, een nieuw deel!



Sirius wat een kutdag met zere ballen. Leuke variant op kut met peren.

Mevrouw poes moet je lekker vertroetelen hoor, ze kan er niks aan doen dat ze zich zo voelt. Poezen zijn maar 9 weken zwanger.



Poes ik snap je denk ik wel, vind het rete goed dat je alcoholvrije merlot drinkt maar waarom drink je niet wat anders dan smerige nep wijn? Beter lekkere fris ofzo dan toch. Hang in there



Gawayn welkom, ik lees 'ga wijn' grappig. Ik vind je stoer dat je je man in vertrouwen genomen hebt! Ik denk dat je uiteindelijk relaxter wordt als je de wijn niet meer 'nodig' hebt. Hoop dat je er net als ons, echt iets aan hebt om mee te schrijven.



Pausini ja poesjes lopen graag over zere memmen, doen ze hier ook. Gelukkig maken de knuffelbeurten het ruimschoots goed



Marjolein ik denk ook dat het slimmer is hoor, balen dat alles zo lang duurt maar nu is het niet relaxt om te daten toch?



Betty werd je echt een beetje depri van niet drinken? Ik denk juist dat je eerder depri wordt van wel drinken. Laatst nog uitgeprobeerd (Ik trap er elke keer weer in)



Dan nog even over mezelf, ik ben niet tevreden. Op mijn uitglijder na laatst (2x) en dat gebeurt echt niet vaak meer, doe ik het stukken beter dan voorheen maar ik ben gewoon niet tevreden. Vandaag Netflix dag gehad, tweeenhalf glas wijn op, waarom doe ik dat toch? Kan niet zeggen dat ik me er vrolijker van ga voelen, maar dat is ook de combinatie van hele dag alleen binnen zitten. Ik wéét dat ik daar niet vrolijk van word en toch trap ik erin. Ik kan wel heel goed stoppen want ik heb nog meer wijn in huis dan ik op zou kunnen maar ik moet echt eens iets aan die twee glazen gaan doen. Het is onzin, nergens voor nodig en had beter een frisse neus kunnen gaan halen en iemand op kunnen zoeken ofzo. Klaag klaag mauw mauw eigen schuld dikke bult.



Ohja, ik heb ook 1 sigaret op, bah bah.

Nu ruik ik gelukkig weer naar roosjes (Douche)
Alle reacties Link kopieren
Bella, voor jou ook een knuffel!
Dankjewel Marjolein.



Poes, dankzij jou ben ik van de slaappillen af weet je dat? Ik heb eens iets voor je opgezocht over medicijnen en las toen ook over slaappillen, die ik al 15 jaar gebruikte, door wat ik las ging de knop om en ik heb slechts éénmaal een halve pil nog op sindsdien (een maand of drie geloof ik?)
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw deel!



Ik zal het zien als een kans om vanaf nu weer wat actiever mee te schrijven!



Poes, het duurt inderdaad een tijdje voordat je dopamineniveau weer op normaal niveau is... En het verrekte is dat je dat hele proces verstoort door 1 drankje te nemen. Bovendien worden de cravings dan nog erger! Dat is helaas hoe verslaving werkt. Dat filmpje waar Pausini het over heeft denk ik ook te kennen, ik heb daar heel veel aan gehad bij het stoppen met roken (daar kan ik dus niet in matigen: 1 sigaret vandaag is vanavond 1 pakje en morgen 2 pakjes).



Gawayn, welkom! Goed dat je eerlijk bent geweest naar je man toe. Bij mij werkt het ook open te zijn naar mijn omgeving (de mensen die echt dichtbij me staan dan), want daardoor kunnen ze me beter steunen. En, iedereen gaat nog normaal met me om, hoor! De eerste dagen waren vervelend, maar bij mij helpt veel thee (en ik heb ook extra lekkere, duurdere theesoorten gekocht - nog steeds goedkoper dan wijn). Ook ga ik na het eten vaak een rondje wandelen. En de weegschaal motiveert ook!



Sirius welke cruciale zaken ben je vergeten bij boodschappen? En het spijt me van je ballen!



Marjolein, sterkte. Zou toch wat afleiding opzoeken in de vorm van date als je dat graag wil!



Bella wat was jouw doel precies?



De status hier is dat ik 24 dagen niet heb gedronken (en het plan was minstens 4 weken, dus ik ben 'er' bijna). Iemand (Pausini, denk ik?) stelde voor om er nog een maand aan vast te plakken. Daar moet ik even over nadenken, want ik heb volgende week vrijdag een feestje waar ik eigenlijk van plan was een beetje los te gaan.

Ik moet zeggen dat ik een beetje 'bang' word om weer te drinken... Ik kan me niet meer zo goed voorstellen hoe het voelt en ik ga door nogal wat veranderingen de laatste tijd, dus ik ben bang dat ik bang word van mezelf als ik drink... Maar het lijkt me ook fijn om na die paar weken bewust te voelen wat er nou eigenlijk met me gebeurt als ik drink. Kan me voorstellen dat ik het misschien niet eens zo fijn vind?
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=pqjRCj5DIRs



Dit filmpje is erg informatief en behulpzaam vind ik.
LPCR een drankje zal best aankomen als je al weken niet gedronken hebt. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt, misschien bedenk je je nog en zie je er vanaf.



Mijn doel was vooral om niet als ik vrij ben twee flessen wijn naar binnen te kachelen, tranen met tuiten te janken van vooral liefdesverdriet, berichtjes te sturen waar ik de volgende dag spijt van had of afspraken te maken waar ik helemaal geen zin in had. Zoiets



Gelukkig kan ik zeggen dat ik daar ruimschoots in geslaagd ben!

Daar bovenop ook nog met slaappillen gestopt dus eigenlijk moet ik niet zo mauwen.
Alle reacties Link kopieren
Dan doe je het nu goed Bella. 2,5 glas op je vrije dag is niet veel, als het je dus goed lukt om het daarbij te laten zonder weer terug te vallen in je oude gedrag...

Het is inderdaad heel fijn om geen berichten meer te sturen waar je de volgende dag spijt van hebt. Dat wil ik er hoe dan ook inhouden ook.
Dat is ook heel netjes op m'n vrije dag, maar na een werkdag drink ik ook vaak twee glazen. Onzin, (bijna) elke dag twee glazen drinken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de link, die bedoelde ik.
Hatsjikideee...
Dochter wilde lasagne maken voor volgende week, maar ik ben die tussenstukjes (?) vergeten. Zonder dat kan het zeker niet?
Alle reacties Link kopieren
Sirus, de tussenstukjes; de lasagnebladen, bedoel je denk ik? Je kan in plaats daarvan plakken aubergine gebruiken (ook nog eens low/no-carb dan). Of gebruik een andere soort korte pasta, fusilli of zo, dan krijg je een soort pastaschotel die wat meer uit elkaar valt maar qua smaak hetzelfde is. Of loop nog even naar de winkel ;)



Bella het lukt dus niet om de doordeweekse dagen droog te houden... Moet je misschien weer even 2 weken helemaal stoppen om jezelf een kickstart te geven en dan weer over te gaan naar alleen als je de volgende dag vrij bent?
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook mensen die jullie 'pushen' om te drinken? Mijn vader doet dat dus heel erg, maar dat komt omdat hij zelf te veel drinkt en het denk ik ongemakkelijk vindt als de anderen niet meedoen.
Petitchat t wordt nu minder maar had ook vaak mensen im me heen: Ahh doe niet zo ongezellig bla bla. Inmiddels nemen ze me serieus geloof ik.

Bella goed om naar te kijken je wijntjes per dag. In de Hollandse normen is t vrij normaal denk ik. Zelfs weinig. En trots dat je al zo lang zonder pillen slaapt. Wat goed he dat je dan wat zoekt of leest en dan zon moment hebt wat je leven verandert. Ja leven verandert. Jaren slaap pillen en zo ineens niet meer. Echt stoer en krachtig. Die wijntjes redt jij ook wel.

Ik typ zo verder want kan op de tel niet terug lezen
Alle reacties Link kopieren
@ bella Ha ha ha nu je het zegt is mijn naam wel heel grappig idd En herkenbaar hoor je verhaal van even 2 wijntjes. Daar is het bij mij dus mis gegaan. Vooral als er niemand in de buurt is die zegt: wat doe je nou? Misschien kun je voor jezelf een dag afspreken dat je het wel mag doen?



@ LaPetiteChatteRouge Dat is een goed plan van die lekkere theetjes! Hoop dat de weegschaal mij nog meer gaat motiveren :-) En knap dat je al (vandaag) 25 dagen niet gedronken hebt! Goed volgehouden.
Enjoy the ride while you're on it!
Iedereen hier in de kroeg zit aan het bier en ik zit in mijn uppie aan de cola
Sirius, moet net aan je denken (echt waar) Hoe is het met je ballen?

Joh, iedereen straks droge bek, koppijn, ruzie of weet ik veel en jij lekker niet
Die doen nog steeds pijn omdat ik die gordel vandaag weer moest gebruiken. Stond ik tegen de grote baas daar te schelden op de bazen vanwege die gordel, wat ben ik toch lomp.. Niet in de gaten hebben dat het de baas was. Echt lomp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven