Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 4.

27-10-2016 17:42 2746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.

En 3.
Alle reacties Link kopieren
No ja, als de baas ballen heeft zal ie je wel begrijpen.

Is alcoholvrij bier 0,0 nu geen uitkomst?

Mij lijkt het ook ruk om in de kroeg te zitten terwijl je niks mag/wilt/kunt.
Hatsjikideee...
Ik ben bang dat als ik aan alcoholvrij bier begin dat ik dan al snel overga op gewoon bier. Niet leuk om iedereen zat te zien worden en zelf nuchter te zijn.
Alle reacties Link kopieren
En lekker naar huis gaan ter zelfbescherming? Of is het evengoed wel gezellig?
Enjoy the ride while you're on it!
Alle reacties Link kopieren
Ook dat went, in de kroeg zonder alcohol. Maar toegegeven met is leuker.
quote:Gawayn schreef op 28 oktober 2016 @ 18:45:

En lekker naar huis gaan ter zelfbescherming? Of is het evengoed wel gezellig?Ja het was wel gezellig. Normaal gaan we elke vrijdag maar ik was er al een tijdje onder uit kunnen komen. Want dit was echt wel even heel vervelend, zo'n zin in bier.
Alle reacties Link kopieren
quote:siriusblack schreef op 28 oktober 2016 @ 19:12:

[...]



Ja het was wel gezellig. Normaal gaan we elke vrijdag maar ik was er al een tijdje onder uit kunnen komen. Want dit was echt wel even heel vervelend, zo'n zin in bier.Goed dat het gezellig was. En lastig idd zin hebben en dan omringd worden door verleiding. Toch knap dat je een colaatje dronk ondanks dat.
Enjoy the ride while you're on it!
Alle reacties Link kopieren
Wat knap van je Sirius, en fijn dat het wel gezellig was. Denk morgen ochtend nog maar even aan ze als ze met een houten kop naar de koffie strompelen.



Lieve mensen, sorry van gisteren. Ik weet het ook allemaal wel maar ik was chagrijnig, opoe en had zin om er een fittie tegenaan te gooien. Dit was zo'n typische doordrink bui geweest als ik niet abstinent was. ik leer echt wel iets tijdens het "cognityfen".



Vandaag had ik een drukke werkdag, vanavond een gezellige avond met vriendin, en nu zit ik met de kat opschoot en bedenk me dat ik de hele dag geen moment trek heb gehad in wijn, en net ook de wijn niet miste bij het kaasplankje. Terwijl ik sinds woensdag ochtend eigenlijk non-stop hele heftige trek had, de hele dag door en nergens anders aan kon denken dat dat wijntje wat me is afgepakt.



Dusssss, het moraal van het verhaal is dat het met een verslaving iedere dag anders is, en dat ik niet te snel moet toegeven aan trek omdat ik een paar dagen later er ineens weer heel anders over kan denken.



Bedankt voor de lieve berichten van jullie! Night night y'all.
Alle reacties Link kopieren
Poes, heb je de geplaatste link nog bekeken?
Hatsjikideee...
Helaas poes, de meesten hoeven vandaag niet te werken dus die slapen lekker uit, terwijl ik alweer wakker ben na een korte nacht en vandaag moet ik ook weer werken. Had gehoopt dat de regen met bakken uit de lucht zou komen maar helaas..
Alle reacties Link kopieren
Hee een nieuw topic! Wat leuk. Ik kom me weer even melden; ik lees nog wel af en toe mee hoor. Maar was meer met stoppen met roken bezig dan met stoppen met drinken de laatste tijd. Ik heb nu de drie maanden grens overschreden en ik denk dat ik wel van de sigaretten af zal blijven. Al blijft het wel verleidelijk. Ik mis het roken gewoon heel heel erg. Maar het is zonde om weer te beginnen. Ik heb ook (nog) niet dat ik het vies vind ruiken, integendeel zelfs. Maar goed, ik had mezelf beloofd als ik drie maanden niet zou roken, dan ga ik het drinken aanpakken. En dat is dus nu. M'n doel is alleen wat vaag, ik wil niet helemaal stoppen maar wel van de dagelijkse wijntjes af. Vanavond wordt niet moeilijk want we gaan uit eten met vrienden en ik heb mezelf al aangeboden als de Bob.

Zo, dat ging alleen over mezelf, hoop dat dat voor deze keer niet erg is. Paus, hoe is het met jou met roken nu?
Alle reacties Link kopieren
Zeker paus, in kliniek had k m ook gezien en hier in het topic ook vorig jaar. Het is wetenschappelijk bewezen dus het is zo, maar toch ervaar ik dingen anders. Misschien heeft de totale tijd van gebruiken ook invloed, maar na een week abstinent zijn ervaar ik echt wel weer plezier en als ik naast iemand zit in m'n stamcafé die drinkt dan heb ik echt geen craving. Daarom zeg ik, als je 20jaar dag in dag uit gedronken hebt, dat dit misschien wel opgaat. Dit heb ik gelukkig niet. En ik heb succes verhalen (ook mislukte pogingen) gehoord over en van mensen die na abstinentie wèl sociaal konden drinken. Ik vind het naïef van mezelf om daar nu mee bezig te zijn en toch ben ik het. Maar bewust genoeg om het nu niet te proberen. Mijn uiteindelijke doel is wel om een succes verhaal te worden.
Abstinent, mooi woord, ik kende het niet. Maar poes, na een week niet drinken in je stamkroeg naast iemand zitten die wel drinkt en dan krijg je geen trek? Of begrijp ik het verkeerd?
quote:siriusblack schreef op 29 oktober 2016 @ 06:34:

Helaas poes, de meesten hoeven vandaag niet te werken dus die slapen lekker uit, terwijl ik alweer wakker ben na een korte nacht en vandaag moet ik ook weer werken. Had gehoopt dat de regen met bakken uit de lucht zou komen maar helaas..

Ik was ook wakker om half 7 vanmorgen maar kon me gelukkig nog even omdraaien want moet werken tot 3 uur vannacht.



Misschien helpt het je om wat minder de nadruk op het negatieve te leggen. Gewoon proberen, zelfs al meen je het niet. Fake it till you make it Sirius.



Wat heerlijk trouwens dat het níet regende, ik heb een flink stuk gefietst vanmiddag.
Alle reacties Link kopieren
Sirius, probeer eens wat positiever in het leven te staan. Ik denk dat het je dan wat makkelijker afgaat.
Alle reacties Link kopieren
Nee bella, ik bedoel: na een week heb ik weer plezier in dingen, en naast iemand in de kroeg zitten wekt bij mij niet persee trek op. Tuurlijk zou ik er dan 1 lusten, maar de heftige cravings als beschreven in het filmpje blijven uit.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje bel, lange avond. Dus met de klok een uur terug tot 3u? Werk prettig!
Sorry maar ik ben heel erg zat. Hard op mijn bek gegaan. Mis mijn vrouwtje.

Fuckfuckfuck.
Alle reacties Link kopieren
Sirius, heb je gedronken? Of ben je HET zat?
Alle reacties Link kopieren
Hoe dan ook, wil je er wat meer over kwijt?
Oh ja, ik heb gezopen. Ik ben zo zat als een aap. Sorry.
Alle reacties Link kopieren
Sirius wat akelig voor je. Helpt het als je hier van je afschrijft?

Waar is je dochter? Als zij thuis is, kan ze dan ergens logeren?
Ik had een date(betaald) maar kreeg hem niet omhoog. Mis mijn vrouw. Dochter is bij oma gelukkig. Voel mij kut. Heel erg. Heb heel veel bier gedronken en ben nu zat sorry.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft geen sorry te zeggen.

Lukt het je om nu te stoppen en water te gaan drinken of thee?
Bier is op en ik ga nu slapen. Ik ben echt een grote stomme zak nu. Don't mind me.
Sirius

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven