Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen deel 4.

27-10-2016 17:42 2746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcoholgebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!



We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.



Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

En 2.

En 3.
Wow Betty dan is dit een goede beslissing en maak je pms niet erger. Ook al denk je dan even dat t oplucht, verdooft. Not. Lekker chagrijnig van je af schrijven. Je kunt niet altijd positief en blij zijn toch. In ieder geval een knuffel voor jou. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook pms. Meestal ging ik dan kruidenwijn drinken. Geen 2 glazen natuurlijk maar minstens 2 flessen o_o
Lekker spul trouwens. Dan nog bio en ik was helemaal overtuigd dat ik goed bezig was.
Overigens is bio wijjn wel beter. Minder vergiftiging. Als het dan toch moet.....
Gelukkig is het niet zo warm meer. Het afvallen gaat zo langzaam, ik baal echt van mijn lijf. Het is een bolletje geworden. Ik lijk wel zwanger, zo een walrus buik. Vooral nu met de pms. Dus vandaag ga ik weer flink bewegen en mn sporthalfuurtje thuis.
Een half jaar niet gedanst.....ik had een pauze ingelast. Moest echt na 7 jaar 24/7. 5 kilo eraan, minstens. Ik heb me nog maar even niet gewogen en gemeten.
Hier dus ook sjaggie. Maar ook rust. Zie niet meer zo tegen de dag op. Dat is fijn. Vogeltjes fluiten in de tuin.
En het slapen. Doorslapen vooral. Diepe slaap. Niet steeds wakker worden met een rotgevoel.
Dus. keep on rocking. :daisy:
Dance, Muses, dance!
Alle reacties Link kopieren
Twee dagen op een rij

Gister ontdekt dat ik van spa met bubbels ook opgezet en opgelazen word. Potjeju. Daar baal ik echt van want dat is mijn favoriete drankje zonder alcohol en calorieen. Nu moet ik iets anders verzinnen. Ja, ik drink daar dan ook zo een liter van, en koolzuur is misschien niet slecht voor je maar heel veel is toch ook veel lucht. Dus nu zoeken naar iets anders.
Vanavond is risico. Een ander plan maken. In bad, extra lekker toetje halen.
Het blijft zoeken. Maar het lukt.
Dance, Muses, dance!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dat je daar ook van opblaast!
Hier inmiddels weer een week alcohol vrij. Vanavond hebben we een groot feest. Nu maar hopen dat het me lukt me te gedragen! Is met collega's dus dat is wel een goede stok achter de deur maar die kunnen hem ook flink raken.
Iedereenalbast een fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
O, ik meld me weer... Vandaag gaat helemaal mis! Net een liefje op bezoek gehad en die heeft 3(!) dozen wijn achtergelaten voor me..Omdat ik dat lekker vind.. Samen een glaasje gedronken.. Zucht.
Hey Marjolein, ik zou de wijn zo snel mogelijk het huis uit krijgen. Weggooien of aan iemand anders geven maar weg ermee. En tegen diegene zeggen dat je geen wijn meer drinkt. Of niks als het een sporadisch liefje is ;)
Maar weg ermee!

Coconut, ik maak tegenwoordig zelf drinken. Water met een smaakje. Ik heb een mooie glazen waterfles gekocht, vul die met water en met fruit/groente. Ziet er leuk uit en het smaakt lekker! En geen opgeblazen gevoel, wel voldoende vocht :)
Ik heb ook een opgeblazen buik van spa rood. Maar niet altijd. Ik wil ook meer water gaan uitproberen met fruit enzo.
Marjolein jehebt zelf alle invloed en controle. Je kan het. Hup. Kom op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met een vriendin de dozen in de berging gezet. Kom ik bijna nooit...
Kom je er ook niet als je weet dat ze er staan?
Voor mij is het een hele grote trigger om wijn in huis te hebben of ergens te 'verstoppen'. Ik zou het niet kunnen, gaat hier zeker op. Knap als je dat kan!

Weekend weg achter de rug. Wel wat gedronken en ervaring veranderd niet. Blijft negatieve effecten geven. Nu in ieder geval tot en met de pinksteren geen gelegenheden waarin ik bij voorbaat al weet dat ik ga drinken, dus tot aan Pinksteren geen alcohol.

Het blijft een raar iets. Ik wil niet drinken, voel me gezonder, fitter, mentaal stabieler etc als ik niet drink en toch zijn er die gelegenheden. Gelegenheden die ik niet wil mijden, die ik leuk vind maar waar alcohol 'bij hoort'.

Ik las in een onderzoek dat mensen die af en toe wat drinken gelukkiger zijn dan geheelonthouders. Ik wou dat ik zo'n gelukkige af en toe drinker kon zijn. Al denk ik dat het ook komt dat de gelukkige af en toe drinker niet hoeft te dealen met de dagelijkse strijd van de drinker en/of de geheelonthouder wat dus een grote invloed heeft op het gelukgevoel.

Maar goed, iedereen weer succes dit weekend en de aankomende dagen! Op het geluk dan maar :sun:
Alle reacties Link kopieren
Mooi Djengaz. Doet me denken aan het fenomeen droogdrinken.
Geheelonthouders die continue bezig zijn met het niet-drinken dat het ook een dagelijkse bezigheid is an sich.
De hele dag op een forum, dagelijks naar de AA.
Ik heb er geen oordeel over, maar het is wel een fenomeen.
Er is natuurlijk een verschil in de mate van ernst. Iemand die elke dag opstaat met drank is een ander verhaal dan 1x in de week los gaan op een feestje.
Daarom kies ik zelf persoonlijk voor af en toe een uitglijder. Elke dag meld ik me hier een keer en de rest van de dag laat ik het los. Andere invulling geven, mijn focus verleggen naar iets wat ik leuker en fijner vind. Het uitstellen. Steeds een beetje langer. Ik wen aan het nieuwe leven.
Er zal wellicht voor Pinksteren een situatie komen dat ik denk, nu wil ik het echt. Nou dan mag het ook. Ik wil dan geen stress of frustratie of mezelf opsluiten en in een isolement belanden. Daarna de draad weer oppikken.
Maar misschien lukt het wel tot de Pinksteren. Hartstikke goed. Maar dit is ook al hartstikke goed. Steeds elke keer niet drinken is hartstikke goed. Rustig aan, steeds een beetje beter.
Dance, Muses, dance!
Alle reacties Link kopieren
Marjolein leuke avond gehad? Ik zou de wijn ondanks dat deze opgeslagen is ook niet kunnen weerstaan, jij wel?
Ik heb een hele leuke avond gehad en me heel netjes gedragen. Wel gedronken maar steeds water tussendoor en rustig aan gedaan. Dus morgen geen kater!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel drank in huis hebben. Er staat nu al weken een halve fles rum. Dat is echt mijn favoriete drankje en meest foute ook.
Als ik echt wil drinken heb ik allemaal mogelijkheden. Snackbar, avondwinkel, nachtkroeg, en zelfs een nachtkoerier.

Ik ga nu over de twee weken. Elke dag is er eentje meer. Rustig weekend. Beetje werken, sporten, met mijn huisje bezig.
Gister toen ik onderweg was naar het dansen had ik wel echt trek. Maar na het dansen was het weg. Dansles was echt superzwaar, intensief en moeilijk. Ik was afgemat.
Vaker dansen dus! Yey!
Dance, Muses, dance!
Alle reacties Link kopieren
Tot nu gaat het goed. In de berging kom ik eigenlijk nooit. Met mijn rolstoel is het niet handig. Wordt vooral door de kinderen gebruikt om hun fietsen in te stallen..

Zal deze week wel 1 fles openen. Gaat grotendeels gebruikt worden voor een stoofvleesje, maar de rest mag ik dan opdrinken.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag veel trek. Echt veel trek.
Straks dansles, daarna beslisik.
Het mag wel maar liever niet ofzo. Dub een beetje in het midden.
Eerst maar eens zien hoe ik me voel na het dansen.
En mn week invullen met meer verplichtingenm dan kan het gewoon niet.
Dance, Muses, dance!
Alle reacties Link kopieren
Gister gedronken. Minder dan ooit., zat snel aan mijn tax. Dat geeft hoop. Lekker doorzetten dus. Ik blijf hier schrijven ook al is het stil. Het helpt mij enorm.
Dance, Muses, dance!
Ik lees mee hoor dames. Vind forummen even irritant. Werkt slecht mobiel, geen geduld voor. Het gaat best goed. Weinig gedronken.
coconut, hoe merkte je dat je tax bereikt was? Ben je geen mateloze drinker of was je dat en merk je dat je nu sneller genoeg hebt?

Die 100 dagen heeft voor mij niks veranderd aan mijn verzadigingsgevoel. Terwijl als ik alcoholvrijbier drink ik na 2 bier genoeg heb.
Alle reacties Link kopieren
Djengaz, ik werd anders dronken. En ik viel sneller om. Ik moest in bed zelfs overgeven. Dat heb ik in jaren niet meer gehad. Meestal ging ik dan nog naar de kroeg ook. Pffff moet er niet meer aan denken. Toch ontwenning. Als je elke dag wat drinkt dan kan je meer hebben door gewenning denk ik. Misschien komt het ook wel door de moeheid van het dansen. Ik had een zeer intensieve dansles gistermiddag.
Nu de draad weer oppakken. Geen moeite mee.
Dance, Muses, dance!
Alle reacties Link kopieren
Maar die 100 dagen, je lijf is dan wel hersteld. Goed voor je lever en je nieren.
Knap trouwens. Zou je het nog eens doen?
Eigenlijk zou men dat standaard moeten doen he,bijvoorbeeld twee keer per jaar een maandje opdrogen.
Dance, Muses, dance!
Fijn dat het minder alcohol was dan!

Die 100 dagen ga ik zeker weer doen, in ieder geval volgend jaar weer vanaf 1 januari. En misschien dat ik eind september weer een alcoholstop houd tot aan eind december. Ik vond het heel fijn om te doen. Heeft me een goed gevoel over mezelf gegeven dat ik zoiets vol kan houden, ik drink een stuk minder nu en in ieder geval niet meer alleen thuis. Maar de zucht is niet weg. Die 100 dagen heeft er wel voor gezorgd dat ik er beter mee om kan gaan en dat ik ervaren heb dat ik ook prima leuke avonden zonder alcohol kan beleven.
Al zit de mateloosheid en alcoholkronkelgedachten nog steeds in m'n systeem dus ik ben er nog niet vanaf maar ga er in ieder geval een stuk beter mee om.

En nog steeds gestopt met roken :jump:

Hoe is het met de rest?
Ik denk dat het inderdaad een goed idee is wanneer er sprake is van alcoholproblemen om eens een maand helemaal niet te drinken. Om alles te doorbreken en om te ervaren hoe situaties zijn zonder alcohol. En daarnaast om je lichaam te laten herstellen want het is zeker een aanslag.

Knap coconutwoman dat je zo de knop om hebt weten te zetten en de goede stappen hebt weten te maken in je leven. Hoe gaat het verder met je eigen bedrijfje en je huis? Je wilde daar ook meer mee doen toch?
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Djengaz, wel jammer dat de zucht niet weg is helaas.
Coconut ik vind het knap hoor hoe je bezig bent!
Je bent je er erg van bewust en doet veel om het niet drinken nog beter vol te houden.

Hier gaat het ook goed. Heb nu een paar weken alleen op vrijdag gedronken en dat gaat wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Was nog niet klaar!
Maar merk dat ik het best moeilijk heb. Had ook mijn pms afgelopen week en dat helpt niet mee. Nu gaat het beter maar ik was echt heel erg chagrijnig en wilde alleen maar wijn zodat het rotgevoel weg zou gaan.
Voel me ook een beetje grieperig dus helaas merk ik nog niet echt iets dat ik me fitter voel maar dat komt wel.
Ik erger me echt aan het forum, kan niet zaken wat ik type. Schrijf daarom ook minder.

Hoe is het met de stoppers?
Alle reacties Link kopieren
Zaken moet zien zijn natuurlijk.
En Djengaz nog steeds gestopt met roken! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
En ik ga nog even door ;-)
Als ik geen alcohol drink, dan heb ik op een avond genoeg aan een glas fris of thee. Terwijl als ik wel drink ik zo 3/4 fles op drink. En nog glazen water er achteraan. Onverzadigbaar inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven