Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Oh jij zag het ook gelukkig! Ik dacht al dat die jaren vol drank mijn bovenkamer hadden aangetast .

Ik vind het echt oprecht rot voor Marjolein en ook voor nieuwsbrief. Dikke
Och jee, Marjolein heeft dus wel genoeg aan haar hoofd. Mocht je dit lezen: sterkte Marjolein!

Zalm en Dora, welkom. Stoer juist om hier mee te schrijven en te erkennen dat je relatie met drank iets te innig is geworden.

Pamona, je velgen klinken to die for!

Hier alles goed Bonuh! Nog geen echt moeilijk moment meer gehad na vrijdag. Voel me opgewekt en blij. En meer ontspannen. Echt fijn! En met jou? Wanneer mag je naar de kaakchirurg ?
O, smiley was niet de bedoeling!
Ze zijn ook zo ontzettend gaaf!
Ach hoe gaat het, even egotrippen. Ben in tranen.

Weet niet waar ik naartoe moet en /of kan. Huis komt in de verkoop en dacht dat ik dan wel sociaal kon huren. Blijkt er weer een nieuwe regeling te zijn dat als je huis niet binnen 6 maanden verkocht is, je terugmoet.

Heb veel vrienden en familie , maar voel me alleen. Wat een kutgevoel.
Ach jee! Komt goed lieve nieuwsbrief! Hou vol, het is nu ontzettend klote maar het gaat straks beter. Kun je misschien particulier of vrije sector huren?
Morgenmiddag betty

Het komt goed, dat vertel ik mezelf zo vaak mogelijk.

Pffffffffffffffffffffffffff

Nieuwsbrief wat erg zo eenzaam voelen. Blegh. Is geen familie in de buurt f kennis, die wat heeft? Via via.

Wat een ellende ook sxheiden. :(
Dank allemaal voor het welkom! Het is toch wel heel fijn om het hier te delen. Zalmroze, fijn dat jij nu ook begint. Hoop dat we elkaar kunnen steunen. Ik kom ook uit een nogal verslavingsgevoelige familie, dus waarom ik het in vredesnaam zo ver hebt laten komen is me een raadsel.

Ik ben beetje opgelucht omdat ik vandaag een afspraak met vriendinnen had. Dan drinken we altijd flink wat wijn en eten flink wat kaasjes. Ik zag er tegenop want weet niet of ik het zou kunnen volhouden om thee te blijven drinken. Maar het is net afgezegd omdat een van de vriendinnen grieperig in bed ligt. Dus vanavond weer thee voor mij. En dan is er toch weer een dag erbij en hopelijk word ik snel een beetje sterker. Morgen ga ik uit eten en dan mag ik twee glazen wijn van mezelf. En dan niet weer een fles opentrekken als ik thuis kom.

Nieuwsbrief, ik ken je verhaal niet maar heel veel sterkte.
Lekker wijn met kaasjes! Ik heb ook zin in iets lekkers nu! Cola met kaasjes kan ook best.
Zalmroze en Dora welkom!

Bonuh morgen heb je het achter de rug!!

Nieuwsbrief hou vol! Scheiden is dikke vette ellende maar uiteindelijk zal het echt goed komen

Ik ga vandaag wederom voor alcoholvrije biologische kruidenthee. Morgen ga ik lekker genieten van een wijntje en het weekend denk ik ook.
Pomona, cola met kaasjes kan zeker!
Het is alweer op
Hoi Zalmroze en Dora-wee. Welkom! Goed om mee te schrijven, het helpt! Mij in ieder geval wel.

Ik geloof dat ik best vaak uit eten ga , maar gister was ik bij de Griek en ik zat zonder na te denken aan een cola en daarna aan een spa rood. Pas na het eten bedacht ik me: hee! Zonder alcohol? Jij, Djazz? Whoohoo!

Maar...

Vandaag heb ik het des te zwaarder met de 'strijd'. Heb een bah-dag en denk de hele tijd aan de fles rode wijn die ik thuis nog heb staan. Dat in combinatie met een lekkere pizza die ik nog in de vriezer heb... Daarna op de bank, met nóg meer wijn en snacks. Ja! Maar: NEE! Zodra ik die neigingen tot zuipen nog heb, raak ik nog even niets aan. Het probleem is groter en sterker dan gedacht. Ik wil lekker kunnen genieten van een glaasje wijn of een biertje. Maar niet op deze manier. Ik ben er dus nog niet.
Wijn, pizza, Grieks, Cola.. Kunnen we alsjeblieft niet meer over eten praten? Anders pas ik straks niet meer door het gat van de deur *zoekt naar vreetfolder van de Griek*
Hm, da's misschien wel een goed idee Pamona .
Bedankt voor het warme welkom! En fijn dat jij ook begint net Dora!

Awh... Wat naar Nieuwsbrief. Wees maar extra lief voor jezelf! Hoop dat je snel een oplossing vindt. Sterkte.

Vandaag etentje met vriend. Meestal drinken we dan ook aardig wat wijntjes. Maar sla over, doe ik gelukkig laatste keer al vaker! Ook op terras stug thee blijven drinken, maar dan wordt je al snel aangesproken dat je niet gezellig mee doet... Dus nu mooi stoppen met roken excuus gebruiken. Gaat een ander voor de rest ook niet aan ;) Voor de rest 10 km gewandeld met vriendin door het bos... Heerlijk!
Wandelen is ook fijn. Ik ben al zo lang niet meer echt buiten geweest. Ja in de achtertuin. Maar das anders.
Ik ga paprika en peper zaaien. Laters!
Zalm en Dora; welkom.

Ik meed vroeger alles wat over alcoholisme ging, was 'bang' erover te lezen, naar te kijken etc. Bang voor de confrontatie, maar nu ik het hier heb 'opgebiecht' kan ik de confrontatie wel aan. Goed dat jullie mee gaan schrijven!

Ik zit de laatste dagen niet zo lekker in m'n vel. Ik zit een beetje in een sleur ofzo. Ik heb heel veel veranderingen gehad afgelopen jaren en nu het eindelijk stabiel begint te worden, begin ik me te vervelen en me ook een beetje druk te maken over de toekomst. En eerlijk is eerlijk; ik vind het leven zonder drank ook wel een beetje saai af en toe. Erg, maar waar.

Ik zit nu de dagen af te tellen tot de lente, dat geeft altijd wat nieuwe energie.
Tzippa2, ook ik vind het soms saai, maar saaaaaai is heerlijk vergeleken met de ellende die drank met zich meebrengt.

Om even wat antwoorden te geven, nee ik kan niet particulier huren, te laag inkomen. Huis moet verkocht worden, daar wel flinke winst op gelukkig (als het verkocht is).

Zit dus min of meer in een wurggreep, kan wel naar mijn moeder maar dat is voor beiden niet goed.

Kan wel weer wat kopen als dit verkocht is.

Ex is door werk gebonden aan huis en kan niet zomaar weg. Wil er niet meer over uitleggen, maar het kan echt niet.

Ik probeer het woord ex al in te voeren. Gek hoor en pijnlijk.

Welkom voor de nieuwe mensen! Goed dat jullie bezig zijn met deze kloteverslaving.

En om het nog positief af te sluiten, ik verbaas mezelf dat ik nu niet naar de fles grijp.
He Pomona, heb je een andere nick?
Vind ik ook heel positief Nieuwsbrief!

Ik las wel eens over alcoholisme maar dacht dan, dat valt bij mij nog wel mee.

Toen ik naar mezelf toe ging erkennen dat ik wel degelijk een alcohol probleem heb, toen was er een goede stap gezet.

Tzippa ik heb dat ook een beetje. Dat t wat saai word. En soms niet weet wat ik moet gaan doen met mn tijd. Nu ik geen verdoofde / kater kop meer heb.
Djazz hoe gaat het? Heb je de fles dicht kunnen houden?

Ik weet wel dat als ik echt trek heb dat ik het bijna altijd gewoon doe. Alleen hoeft de fles lang niet altijd meer leeg gelukkig.

Zalmroze op het terras? Woon je niet in Nederland of ben je een winterliefhebber?

Ik ben ook graag buiten, een flink stuk fietsen meestal, doet me altijd goed! Wandelen vind ik ook fijn maar deed ik zo graag met m'n ex.

Tzippa, ik zal ook blij zijn als het weer lente wordt, dat gaat toch echt nog wel even duren... En ook al drink ik wel, ik vind mijn leven, het leven, regelmatig saai, zinloos. Hoop dat je snel wat beter in je vel zit

Nieuwsbrief echt heel goed, en zeker beter in deze situatie, dat je niet naar de fles grijpt. Bij mij is in zo'n zelfde soort situatie het drinken begonnen, en ik had het niet eens door. Dom eigenlijk hè? Waarschijnlijk omdat alcohol eigenlijk nooit een rol in mijn leven heeft gespeeld.

Bonuh ben jij er al helemaal aan gewend dat je niet meer drinkt? En voel je je veel anders nu dan toen? Merkt je omgeving het ook op of heb je gewoon gezegd dat je niet meer drinkt?

Betty, merk jij al veel verandering?

Pausini hoe gaat ie met jou?

Pomona, als je nog leest... Hoop dat je terugkomt, als je dat wilt natuurlijk.

Marjolein, als je meeleest, een hele dikke

Ik heb de fles weer dicht gelaten vandaag.
Oh ik lees het nu Betty, opgewekt, blij en meer ontspannen, dat is fijn! En merk je ook wat aan je lijf? Of zou het daar nog te vroeg voor zijn?

Bonuh, zet hem op straks! Je kunt het, echt.

Je zult opgelucht zijn als je geweest bent!
Heel veel succes vandaag Bonuh! Hopelijk is het snel achter de rug!

Nieuwsbrief lijkt me moeilijk als je niet 1,2,3 ergens terecht kan. Denk je dat jullie huis snel verkocht zal zijn?

Bella, ik ben dunner als ik wel drink. Want nu snoep ik. Maar heb gisteren de suiker ook geprobeerd weg te laten. Ben bijna niks aangekomen maar ben nogal klein en slank van stuk dus dan merk je het toch.

Gisteren had ik weer heel even een "ik wil nu wijn" moment. Was rond 17:00. Toen de kinderen eenmaal op bed lagen was ik het allang weer vergeten.

Normaal als ik dronk schonk ik mezelf eerder bij dan dat ik nog een keer opschepte. Nu schep ik nog een keer pp en heb ik daarna zin in zoetigheid. Maar dat gaat denk ik vanzelf wel over.

Zo nu snel weer klaarmaken voor werk! Iedereen een fijne dag zonder duffe koppen en met een fris gevoel hoop ik! En Bonuh, zet m op!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven