Minderen/stoppen met alcohol deel 2
vrijdag 11 december 2015 om 23:20
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

vrijdag 22 januari 2016 om 17:38

vrijdag 22 januari 2016 om 17:41
Meh, gestopt op het werk met het gevoel: 'Oef, eindelijk weekend!' En hoe dichter ik bij huis kwam, hoe meer zin ik kreeg in lekker iets drinken en iets eten. Man gebeld om te vragen of hij nog wat ging doen, maar kon ik niet meteen bereiken. Vriendin met wie ik soms op vrijdag iets drink was ook bezet. Ergens dacht ik 'gelukkig, dan ga ik gewoon naar huis en drink ik niks'. En nu zit ik hier een poging te doen de trek te stillen met een portie hartige kaas, maar zoveel zin om er iets lekkers bij te drinken! Hm. Morgen diner hier, dus dan gaat er zeker wat wijn bij zijn, dus eigenlijk wil ik het vandaag niet doen...
Eergisteren niets gedronken, gisteren ook niet. Gisteren goed bezig gebleven: boodschappen, hond uitlaten, de was, gaan hardlopen, eten maken, douchen... Na het sporten deed gewoon water deugd.
Eergisteren niets gedronken, gisteren ook niet. Gisteren goed bezig gebleven: boodschappen, hond uitlaten, de was, gaan hardlopen, eten maken, douchen... Na het sporten deed gewoon water deugd.

vrijdag 22 januari 2016 om 19:01
Charlotte wat ik de eerste periode deed was mezelf de hele tijd afleiden, naar de bieb gaan, schoonmaken, extra wandelen met de hond (die dook op het laatst weg), verzin het maar. Oh ja tandenpoetsen.
Dit net zolang totdat ik de rust vond om gewoon te zitten en het gevoel te ondergaan van ik wil nu drinken. Die periodes worden steeds korter. Eerst urenlang zin hebben in wijn en mezelf zielig voelen tot nu. Nu is mijn gedachte helaas pindakaas en gaat het gevoel gelijk weg.
Dit net zolang totdat ik de rust vond om gewoon te zitten en het gevoel te ondergaan van ik wil nu drinken. Die periodes worden steeds korter. Eerst urenlang zin hebben in wijn en mezelf zielig voelen tot nu. Nu is mijn gedachte helaas pindakaas en gaat het gevoel gelijk weg.
vrijdag 22 januari 2016 om 21:40
Nieuwsbrief, 2 jaar! Wat een prestatie zeg. En de rest gaat ook goed, echt knap van jullie. Ik had gisteren een dip. Eerst ging ik goed. Had werkborrel en had voor ik het wist een glas witte wijn in m'n handen. Dat klinkt als een smoes maar was echt zo. Ik ben zo diep gezonken dat mensen niet meer vragen wat ik wil drinken. Heb 2 piepkleine slokjes genomen, en toen glas weggezet. Niet te geloven, wist niet dat ik het in me had. Jammer dat ik daarna thuis 3 glazen rode wijn heb gedronken. Kreeg slecht nieuws over familielid en tsja daar ging ik. Hoef ik jullie niet uit te leggen, dat is fijn, maar wat stom van me!
Hou me wel vast aan wat nieuwsbrief en prrt zeggen. Dag voor dag. En dat gisteren mis ging, betekent niet dat vandaag ook mis gaat. Toch?
Hou me wel vast aan wat nieuwsbrief en prrt zeggen. Dag voor dag. En dat gisteren mis ging, betekent niet dat vandaag ook mis gaat. Toch?

zaterdag 23 januari 2016 om 07:31
Betty: beloon jezelf en je man anders na een maand met een lekker avondje uit. Lekker uit eten, filmpje erna oid? Of plan een dag/avond voor jezelf met een spa, winkelen,een plek die je al lang wil bezoeken, een goed boek… Wat pausini zegt; als je ervaart dat die dingen net zo leuk,dan niet leuker, zijn zonder alcohol, voel je je ook minder alsof je 'afgestraft' wordt en heb je ook die tijd/beloning voor jezelf.
Ik ben inmiddels uit m'n dip en geniet de laatste dagen van allemaal 'normale' dingen. Nu ik niet meer continu verdoofd rondloop, ervaar ik de wereld een stuk echter. Soms leuk, soms niet leuk, maar altijd beter dan met alcohol in m'n lijf.
Vannacht droomde ik weer over alcohol en ik had een lekker biertje en bedacht me weer; oh shit, ik drink niet en twijfelde toch 1 drankje te nemen. Maar ik dacht goed na en besloot het niet op te drinken. Voelde als even jammer, maar ook als een goede keuze. Dus zelfs in m'n dromen ga ik vooruit Nu een maand gestopt. Ik zie aan m'n uiterlijk niet veel veranderingen, wat ik wel verwacht had, ik val ook niet af, maar bolle kop en buik zijn echt een stuk minder en ik slaap zoveel beter. Niet meer elke week naar de glasbak met tassen vol, het scheelt veel geld en niet meer de hele dag dorst (ik was natuurlijk continu uitgedroogd).
Panoma; ben ook heel benieuwd hoe het met je is.
Marjolein; wat een ontzettende rotsituatie, ik vind het heel erg voor je
Nieuwsbrief:
Ik ben inmiddels uit m'n dip en geniet de laatste dagen van allemaal 'normale' dingen. Nu ik niet meer continu verdoofd rondloop, ervaar ik de wereld een stuk echter. Soms leuk, soms niet leuk, maar altijd beter dan met alcohol in m'n lijf.
Vannacht droomde ik weer over alcohol en ik had een lekker biertje en bedacht me weer; oh shit, ik drink niet en twijfelde toch 1 drankje te nemen. Maar ik dacht goed na en besloot het niet op te drinken. Voelde als even jammer, maar ook als een goede keuze. Dus zelfs in m'n dromen ga ik vooruit Nu een maand gestopt. Ik zie aan m'n uiterlijk niet veel veranderingen, wat ik wel verwacht had, ik val ook niet af, maar bolle kop en buik zijn echt een stuk minder en ik slaap zoveel beter. Niet meer elke week naar de glasbak met tassen vol, het scheelt veel geld en niet meer de hele dag dorst (ik was natuurlijk continu uitgedroogd).
Panoma; ben ook heel benieuwd hoe het met je is.
Marjolein; wat een ontzettende rotsituatie, ik vind het heel erg voor je
Nieuwsbrief:
zaterdag 23 januari 2016 om 07:52
Bettieboef je komt wel weer uit je dip en dora-wee zo herkenbaar die glazen die je er thuis dan in giet alleen waren het er bij mij wat meer gister van de stress om een familielid. Het was de bedoeling dat ik vandaag zaterdag een drankje mocht maar tja dom
ik ben weer genezen voor de hele week. Dus eerste poging is gestrand bij 5 dagen en daar ben ik heel trots op. Op naar volgende week zaterdag zonder alcohol
en hoe is de avond gister gegaan charlotte? Bedankt voor de tandenpoets tip nieuwsbrief die ga ik eens proberen ...
zaterdag 23 januari 2016 om 09:04
Betty, dipjes gaan over, hang on! Dora, goed dat je het glas op het werk kon laten staan, spijtig van die glazen thuis. Volgende keer lukt het misschien om die ook te laten staan. Anne, vijf dagen is een goede start, gewoon weer opnieuw beginnen. Fijn dat je vraagt naar gister: niet meer gedronken. Ben van de kaas overgestapt op pizza die man meebracht, met cola.
heel even TV gekeken en ultravroeg samen naar bed gegaan om negen uur.
vandaag hele dag opruimen en poetsen voor het diner vanavond. We zijn sloddervossen dus heel wat inhaalwerk nodig!

zaterdag 23 januari 2016 om 17:36
Ik sluit me aan bij de rest bettyboef, ga uit eten of naar de kroeg! Ik heb veel alcoholvrije dagen en weken gedaan terwijl ik gewoon thuis zat met mijn thee, en me een saaie doos voelde. Deze week al 4 keer op een social event geweest zonder alcohol en het voelt fantastisch! Geloof dat sommige van mijn vrienden mij wel saaier vinden, maar ik denk dat ze mijn alcoholloze staat confronterend vinden. Dat is wel weer jammer.
zaterdag 23 januari 2016 om 17:50
Prrt dat vind ik knap hoor, die evenementen zonder alcohol. Ik vind daar (nog) niks aan. Maar dat komt nog wel, ik ben het vast van plan in ieder geval! Zouden je vrienden je echt saaier vinden? Ik vind mensen zonder die niet drinken niet saaier maar vind het wel gezellig om samen te drinken. Als ik dit opschrijf, zie ik zelf hoe gek dat is. Slaat echt nergens op, maar zo voel ik het.
Charlotte en Anne, ook al zo goed. Hoop dat je diner vanavond leuk is, Charlotte. En Anne, je hebt alle reden om trots te zijn. 5 dagen is al heel wat. Het leek mij een maand geleden nog onmogelijk maar ik begin nu toch een beetje te geloven dat ik dat ook kan bereiken.
Ik mag vanavond wel wijn want het is zaterdag. Ben vanavond alleen, man en kinderen zijn op stap. Ik vind het heerlijk rustig en kan daar echt van genieten. Maar eerst zou ik nu al een paar glazen wijn gedronken hebben, en nu stel ik het eerste glas nog steeds uit. Het komt ook echt doordat ik hier meeschrijf. Dan denk ik eraan dat ik dan hier moet bekennen dat ik om half 4 al een fles open getrokken heb en dan laat ik het maar. Jullie helpen dus enorm!
Charlotte en Anne, ook al zo goed. Hoop dat je diner vanavond leuk is, Charlotte. En Anne, je hebt alle reden om trots te zijn. 5 dagen is al heel wat. Het leek mij een maand geleden nog onmogelijk maar ik begin nu toch een beetje te geloven dat ik dat ook kan bereiken.
Ik mag vanavond wel wijn want het is zaterdag. Ben vanavond alleen, man en kinderen zijn op stap. Ik vind het heerlijk rustig en kan daar echt van genieten. Maar eerst zou ik nu al een paar glazen wijn gedronken hebben, en nu stel ik het eerste glas nog steeds uit. Het komt ook echt doordat ik hier meeschrijf. Dan denk ik eraan dat ik dan hier moet bekennen dat ik om half 4 al een fles open getrokken heb en dan laat ik het maar. Jullie helpen dus enorm!
zondag 24 januari 2016 om 08:50
Goed van je Prrrt!
Dorawee, lekker dan even he, zo'n avond zonder man en kinderen.
Ik doe ook wel leuke dingen hoor, ik denk dat ik gewoon moet wennen aan andere vorm van ontspanning. Ik ga daarom maar weer trainen. Was al tijd gestopt maar ga nu weer beginnen. Dat helpt ook om te ontspannen en als uitlaatklep.
Nieuwsbrief hoe gaat het met jou? En je aanstaande ex? Hou je het nog een beetje vol?
Charlotte heel goed van je vrijdagavond! En was je etentje leuk?
Dorawee, lekker dan even he, zo'n avond zonder man en kinderen.
Ik doe ook wel leuke dingen hoor, ik denk dat ik gewoon moet wennen aan andere vorm van ontspanning. Ik ga daarom maar weer trainen. Was al tijd gestopt maar ga nu weer beginnen. Dat helpt ook om te ontspannen en als uitlaatklep.
Nieuwsbrief hoe gaat het met jou? En je aanstaande ex? Hou je het nog een beetje vol?
Charlotte heel goed van je vrijdagavond! En was je etentje leuk?

zondag 24 januari 2016 om 13:06
Met mij gaat het up & down lieve Pausini, maar geloof dat het vandaag wel weer meer up gaat. Gedronken heb ik weinig de laatste dagen, gisteren niets, eergisteren 1 glas, de dagen ervoor 2 en 3 glazen geloof ik, vandaag en morgen waarschijnlijk ook niks. Daar ben ik wel tevreden over. Soms is het nu dus een fles in de week ipv van een fles per dag en soms wel 10 per week. Ik heb ook nog wel weken dat er 3 flessen doorheen gaan hoor, dan nog is dat een groot verschil. En als dat nu gebeurt sta ik meer stil bij die drie flessen dan bij die tien van voorheen.
Snappen jullie het nog?
Snappen jullie het nog?
zondag 24 januari 2016 om 13:15
Betty, doen, dat trainen! Ik heb me ook de solden wat goeie sportkoopjes aangeschaft en dat motiveert me om meer te gaan hardlopen, ook al is het misschien nat en koud. Heb nu een goeie jas waarmee ik er niets van voel. Had niet echt sport voornemens, maar nu ik min of meer toch begonnen ben dacht ik een paar dagen geleden te proberen om in januari alle kilometers op te tellen en te proberen aan een marathon te komen op een maand.
Het etentje was best fijn. We wonen vrij klein en gingen toch voor zes gangen diner voor acht personen. Goed gelukt, het hele huis op zijn kop en veel opgeruimd, lekker gegeten, stukje gewandeld tussendoor. En ja, ook wel drie flessen schuimwijn en zes flessen wijn soldaat. Heb er geen last van. Wel paar keer wakker geworden door last van darmen, maar dat lag eerder aan overdaad van eten dan aan overdaad drank denk ik. Opgestaan, meteen in sportkleren gestapt en de overschot aan afwas en bende in de keuken nog weggewerkt. Ontbeten met overschotjes van aperitiefhapjes, Pompernikkel met haring en appel en dille en zure room, met roze peper.
Als het zou willen stoppen met regenen ga ik hardlopen.
of gewoon nu, met die nieuwe jas merkte ik er toch niets van? :p

Het etentje was best fijn. We wonen vrij klein en gingen toch voor zes gangen diner voor acht personen. Goed gelukt, het hele huis op zijn kop en veel opgeruimd, lekker gegeten, stukje gewandeld tussendoor. En ja, ook wel drie flessen schuimwijn en zes flessen wijn soldaat. Heb er geen last van. Wel paar keer wakker geworden door last van darmen, maar dat lag eerder aan overdaad van eten dan aan overdaad drank denk ik. Opgestaan, meteen in sportkleren gestapt en de overschot aan afwas en bende in de keuken nog weggewerkt. Ontbeten met overschotjes van aperitiefhapjes, Pompernikkel met haring en appel en dille en zure room, met roze peper.
Als het zou willen stoppen met regenen ga ik hardlopen.