Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
quote:bonuhbakkie schreef op 06 februari 2016 @ 21:55:

Bella wat bedoel je net avonden en weekend? Wat weet hij?

Dat ik vaak dat de moeilijkste momenten vind om alleen te zijn.

Maar dat zal hem z'n reet roesten, zo voelt het dan, en zo is het ook.

Heb nog twee mokken thee, twee glazen sap en een glas ranja met spa rood op.

Burp haha
Nou het gaat vooralsnog heel goed met het alcoholloos weekendje. Heb wel veel steun aan jullie lees lekker mee en dat helpt lijkt nu alsof ik de flow te pakken krijg😊 weltrusten dame 's
Goed van je Anne!

Bella, is het een optie om het contact helemaal te verbreken met je ex? Vol in het liefdesverdriet storten en het dan afsluiten?

Want nu ben je ook vaak verdrietig of teleurgesteld.

Nieuwsbrief drinkt jouw aanstaande ex?

Poes hoe voel je je vandaag?
Ja die drinkt, maar gewoon hoor. Heb er geen last van. Iedereen drinkt hier gewoon thuis, dus bezoek en familie.
Betty, ik voel me heel fris en trots.

Zit lekker in het zonnetje een sigaret te roken en ga zo de ramen zemen. Wat een energie na 1 dag hihi.

Fijne dag allemaal!
Top!
gisteren verslikte hij zich in een snoepje, ik had mijn nieuwe huis al ingericht van de erfenis.

Nieuwsbrief herkenbaar!

Gewoon vaak visje met graatjes eten, kip met bottjes, wie weet werkt het lot wel mee!
Klopt helemaal Betty en dat is zeker een optie. Momenteel loop ik daar erg veel over na te denken.
Ik had gisteren iets te vieren en was in gezelschap van familie. Ik heb een biertje gedronken en er van genoten. Vandaag ga ik ook drinken, we gaan uit eten en dan ga ik weer sober.

Ik heb heel duidelijk afgesproken met mezelf dit weekend wanneer en hoeveel ik mag en het is in gezelschap dus precies zoals ik me had voorgenomen. Ik merkte trouwens ook echt dat ik niet dronk voor het effectueer voor de smaak en dat ik na dat biertje genoeg had, heel apart.
quote:tzippa2 schreef op 07 februari 2016 @ 15:34:

Ik merkte trouwens ook echt dat ik niet dronk voor het effectueer voor de smaak en dat ik na dat biertje genoeg had, heel apart.

Wat fijn Tzippa! Ik ga volgende week zaterdag mijn strike van dan 34 dagen doorbreken, en zie er eigenlijk een beetje tegenop, gek he? Misschien doe ik het ook wel gewoon niet, eigenlijk.

Wat is er hier weer veel gebeurd / geschreven! Poes, ik duim voor je. En ook een hart onder de riem voor alle scheiders/in scheiding liggenden. Wat een ellende is dat... Ik vraag me anderhalf jaar na de big break nog steeds af of ik me ooit weer 'normaal' zal voelen. Niet zo afgedankt, zo waardeloos.
quote:prrt schreef op 07 februari 2016 @ 15:45:

[...]

Wat fijn Tzippa! Ik ga volgende week zaterdag mijn strike van dan 34 dagen doorbreken, en zie er eigenlijk een beetje tegenop, gek he? Misschien doe ik het ook wel gewoon niet, eigenlijk.

Wat is er hier weer veel gebeurd / geschreven! Poes, ik duim voor je. En ook een hart onder de riem voor alle scheiders/in scheiding liggenden. Wat een ellende is dat... Ik vraag me anderhalf jaar na de big break nog steeds af of ik me ooit weer 'normaal' zal voelen. Niet zo afgedankt, zo waardeloos.Helemaal niet gek, ik had precies hetzelfde. Maar ik wilde het zo graag proberen, om te kijken of ik het kan. En ook voorgenomen als het niet lukt, ik meteen weer stop.
Hoelang was jij gestopt tzippa? Heel knap dat je het bij 1 biertje kon houden. Ik hoop dat je etentje gezellig en lekker was!
Betty, hoe is jouw avond met wijn bevallen, viel ie goed, voelde je het vanmorgen, was het genoeg of wil(de) je (m)weer?
Hatsjikideee...
6 weken dacht ik Poes.
Hatsjikideee...
Pausini ik heb volop genoten en ja, het smaakt altijd naar meer.

Ik merkte wel dat ik al snel voldaan was, echt een tijd niet drinken scheelt een hoop.

Het was verder een erg fijne avond en dat was ook even nodig, man en ik hebben echt te weinig tijd met elkaar en dit was fijn.

Hoe is het met het niet roken?

Bella, hoe moeilijk het ook is, ik zou er voor gaan. Dit schiet niet op. Ik ken het verhaal natuurlijk niet en kan er niet over oordelen maar je bent volgens mij een echte lieverd en je hebt te vaak verdriet om hem. En ik denk dat je gelukkiger kan zijn.
Tzippa en Anne en alle anderen, goed van jullie. En een speciale eervolle vermelding van mij voor Poes; dat is nog eens opstaan na een valpartij! Ik heb gisteren iets teveel wijn op, al is het minder dan ik 2 maanden geleden dronk op een zaterdagavond. En nu bezig met zondag-zonder nummer 2. Wat zal ik fris m'n bed uitkomen morgen.
Tzippa wat goed als dat zo kunt. Hoop dat je net zo gemakkelijk de knop weer terug om kunt zetten en dat je genoten hebt vanavond!

Prrt een herkenbaar gevoel, je waardeloos, afgedankt voelen... Vast onterecht, dat gevoel, maar ondertussen zit je er maar mee opgescheept....

Poes goed bezig joh!! Je mag er supertrots zijn op dit mooie begin!!

Gezellig Betty, ontspannen samen is belangrijk en fijn. En moet je zien wat je bereikt hebt na een tijd helemaal niet drinken. Lekker vashouden dat gevoel en er soms heerlijk van genieten!

Vandaag heb ik (alweer) drie glazen op. Daarna weer thee. Het lijkt een gewoonte te worden? Maarja, dan liever drie glazen dan de hele fles, of regelmatig zelfs twee flessen zoals ooit aan het begin van het eerste topic.

Ik denk er echt over Betty, wat betreft m'n ex. Om ervoor te gaan, niks, nada, noppes meer. Klaar ermee. Zinloos dit. We hebben mooie (en moeilijke) tijden gehad maar uiteindelijk heeft het niks opgeleverd. En zoals het er nu naar uitziet gaat dat ook niet gebeuren en vind ik mezelf alleen maar debiel dat ik 'wacht'? op hem ofzo??
anoniem_215441 wijzigde dit bericht op 08-02-2016 00:15
Reden: Ik was niet zo netjes...
% gewijzigd
Dat zijn moeilijke relaties Bella, maar het is niet voor niks uitgegaan, toch?

Klopt het dat jij nog meer wilt maar dat die verwachtingen niet ingelost wordt? Of vind je loslaten 'gewoon' moeilijk?

Ik heb al heel wat gestrande relaties meegemaakt.

Het duidelijk hebben waar de crux zit is de eerste stap, heb je dat?

Tjee hee, wat een vragen, sorry hoor.

Betty, af en toe een peuk en vandaag mag ik weer een pakje pfff.... vallen en opstaan grrr.. Nu val ik bewust even.
Hatsjikideee...
Klopt Pausini, dat ik moeite heb met loslaten.

Het is wel zo dat hij het ook heel erg vindt dat het stuk is gegaan tussen ons en mede daardoor nu heel erg in de shit zit. Vandaar dat ik het gevoel heb dat het nu geen zin heeft om duidelijkheid te 'eisen' of te pushen. Ik denk dat hij overspannen/depressief is. En er staat een hoop te gebeuren komende twee maanden bij hem. Daar is hij overigens wel zelf de veroorzaker van.

Van de andere kant, ik ben ook een mens, heb ook gevoel en verlang naar bepaalde dingen. Daarbij komt dat onzekerheid me een heel onrustig en onprettig gevoel geeft. Ik heb hem dit twee weken geleden allemaal laten weten, er kwam geen concreet antwoord op en in wat voor situatie je ook zit, je kunt altijd ergens fatsoenlijk en inhoudelijk op reageren denk ik.

Soms word ik er heel verdrietig van, soms onverschillig, soms boos en soms voel ik me heel onbelangrijk. Hoe dan ook, allemaal rotgevoelens en ik laat iemand anders toe dat ik me zo voel. (Of zoiets)

Dit alles, vanaf de totaal onterechte en onverwachte breuk, maakte dat ik ging drinken.
Zou het ook onvermogen kunnen zijn, zowel van hem als van jou. Maakt niet uit, maar als er geen brug te slaan is, maakt dat wel uit.
Hatsjikideee...
NIVEA, niet invullen voor een ander.

Heel concreet zou jij moeten gaan denken; wat krijg ik van hem, is dat voldoende, wil ik er desondanks mee door.

Zo'n boom, ja/nee, ga door naar de volgende.

Echt Bella, jij bent de enige die orde in de chaos kan scheppen en je legt het nu (totaal?) bij hem.
Hatsjikideee...
Ik herken het verplaatsen in een ander heel goed maar daar win je geen oorlog mee!

Dat is namelijk gekmakend want je hebt zijn én je eigen gevoel.

Pas op de plaats dame (als ik het zeggen mag).
Hatsjikideee...
Die ga ik onthouden, NIVEA. Ik nivea me altijd rot en dat brengt me niks!
Same here. Ik ga er ook mee aan de gang.
quote:bettyboef schreef op 08 februari 2016 @ 13:00:

Die ga ik onthouden, NIVEA. Ik nivea me altijd rot en dat brengt me niks!Weinig of onvoldoende
Hatsjikideee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven