Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Ik blijf wel schrijven hier hoor.

Ik doe het ook anders dan mijn ouders. Fijn dat je het begrijpt Betty. Alleen erg jammer dat je het herkent. En helaas Weet hoe dat is. Maar t maakt vaak wel mooi dat we ons dan wat beter kunnen inleven enzo. Alleen een beetje TE.
Ik denk ......dat we allemaal wel pleasers zijn en alcohol gebruiken om de rotgevoelens weg te drinken.

Overigens denk ik weer dagelijks aan wijn, echt kut is dat!
quote:Doppinda schreef op 14 februari 2016 @ 22:35:

Hatsjikideee...
quote:Doppinda schreef op 14 februari 2016 @ 22:35:

Yes!
quote:nieuwsbrief50 schreef op 14 februari 2016 @ 22:02:

Ik denk ......dat we allemaal wel pleasers zijn en alcohol gebruiken om de rotgevoelens weg te drinken.

Overigens denk ik weer dagelijks aan wijn, echt kut is dat!

Voor mij geldt dat in ieder geval ook ja, zonde toch hè...

En na zo lang droog staan kan ik me voorstellen dat het kut is dat je er elke dag weer aan denkt! Komt het misschien ook door het schrijven hier?
Dat denk ik ook wel nieuwsbrief.

Ist wat om het op te schrijven waarom je zoveel aan wijn denkt. Wat wil je gaan verdoven? Soms helpt het schrijven. Maar misschien is t niks voor jou.
Wat een leuke vrolijke ava Doppie.
Hatsjikideee...
quote:anoniem14022016 schreef op 14 februari 2016 @ 21:29:

Nou zo voelt het inderdaad ok Dora. Dat kleine kind wat t nu even moeilijk heeft.

Wel erg fijn dat ik t nu wat helderder heb hoe t werkt. Ik lees dat ook in t topic emotioneel verwaarloosd.

Herkenning daar..

Tzippa hoe gaat t met jou nadat je toen zo genaaid werd door een bekende?

Nou, ik heb inmiddels wel geleerd dat ik mn tijd en energie niet moet vergooien aan boos zijn, proberen de ander te veranderen/helpen etc. Een ex is een EX(it). Als die iets wilt, zoekt ie maar een ander, ik ben malle pietje niet.

Voor mij is het 1 dag mn gevoel echt voelen zodat dat eruit is en dan ga ik weer verder met m'n leven. Het leven is kort, ik ga voortaan heel kostbaar om met mijn tijd, energie en hart!
Hoi allemaal! Op dit moment zijn we niet alleen, een hoop Nederlanders (gaan) doen wat sommigen van ons al doen, tijdelijk stoppen. Misschien leuk om de tips voor alternatieve drankjes en hoe je nee kunt zeggen te volgen: www.ikpas.nl .

Ik ga nog steeds goed, 1 drankje gehad vorige week en toen zonder problemen weer naar de nul. Merk dat ik veel discussie in mijn omgeving losmaak over drankgebruik en dat meer en meer mensen het een goed idee gaan vinden. Drinken is nu iets geworden voor hoge uitzondering, net als toetjes (vind ik maar heel af en toe lekker) en ik denk dat ik dat zo ga houden.
Thanks pausini

Goed gezegd Tzippa. Ik ga een voorbeeld aan je nemen.

Prrt Ga je eraan mee doen? Ziet er leuk uit.

Goed gezien als toetje zien
Ik doe mee ja, met de 40 dagen (sinds woensdag), tot 20 maart. Het is makkelijker om te zeggen dat je meediet aan ikpas dan dat je eigenlijk er genoeg van hebt dat je zoveel drinkt. Want problemen met drank erkennen is echt heel taboe ofzo
Doppinda

Nieuwsbrief, kut dat het zo in je hoofd zit. Sport je? Misschien een idee om daar wat dopamine uit te halen?

Leuk Prrrrrt, ik ga eens kijken!
Doppie; het is lekker makkelijk gezegd, maar als je ernaar handelt, wordt het uiteindelijk ook makkelijk(er) gedaan!

Goed bezig prrrt! Vorig jaar wilde ik ook meedoen, ben toen tot de helft gekomen. Toen had ik nog wat minder wilskracht succes! En ja, veel weerstand in de omgeving, worden ze geconfronteerd met zichzelf he.
Ja maar zo simpel is t wel tzippa. Uiteindelijk komt t daar op neer. Qua ex weet ik niet hoe of wat. Maar zoals vant weekend was ik naar van een situatie. Die ook hele goeie kanten heeft. Maar ik raak dan van slag. Nou gingen t gister al stukken beter. En nu is t klaar.

Ipv blijven hangen.
quote:-Bella- schreef op 14 februari 2016 @ 20:54:

Om afscheid te nemen en te kunnen ademen in de ruimte die daarmee vrij zal komen.

Vandaag tijdens de was ophangen vroeg ik me af hoe ik duidelijker kan verwoorden wat ik gisteren bedoelde maar zie, jij hebt daar al een goed punt.

(Ik had altijd onderbroeken van de AH, baalde dat die op een gegeven moment niet voorradig waren dus ging ik naar de Hema, en zie nu, veel betere gevonden!)

Van die ene deur sluiten en de andere deur open....

Maar dat wilde ik je gisteren niet zozeer zeggen.

Wél dat je veel behoeftes die je op je ex projecteert (gezien en gehoord worden, serieus genomen worden), dat je die jezelf óók ofwel juist kan geven.

Snap je, daar heb je hem helemaal niet voor nodig.

Je innerlijk 'schreeuwt' om aandacht, maar die aandacht&liefde is voorradig en wel door Bella herself.
Hatsjikideee...
Dus ga hem vooral niet mededelen wat je denkt, voelt en wilt. Je zou de conclusie kunnen trekken dat je dat voldoende gedaan hebt en 'het is niet voor niks een ex'.

Totale stilte hoeft ook niet alleen moet jij weten (gaan voelen, je realiseren) waar de grens ligt tussen jou en hem.
Hatsjikideee...
Ben trouwens wel een beetje jaloers op je met je minnaar... Daar heb je toch niet mee gekapt?
Hatsjikideee...
Nieuwsbrief, voor jou even een hart onder de riem ook al weet ik niet hoe.

Een woonboot ghêh, zou mooi zijn zeg.

Ik duim en duim en duim.

En een klapzoen.

Hou vol, je bent zo goed bezig!
Hatsjikideee...
Ok, ik zie dat jullie allemaal al best ver zijn met dit topic maar ik wil toch meedoen.

Mijn vriend spreekt me regelmatig aan op mijn drinkgedrag. Best direct eigenlijk; hij vind dat ik alcoholist ben, maar hij vind dat al snel van iemand.

Ik drink elke dag wel een of twee wijntjes en ja, ik denk ook dat dat teveel is.. Maar het stuit me tegen de borst dat hij het zo benoemd.

Is dat omdat hij de waarheid zegt, is dat omdat ik denk dat het wel meevalt. Ontken ik

Als ik uitga, drink ik er meer en dat is dus bovenop de twee per avond. Het is best veel, i know.

Maar ergens wil ik er niet aan dat het een verslaving is. Ik word niet gek als ik een avond niet drink, ik vind het gezellig bij het eten koken en bij het eten zelf.

En ik heb het gevoel dat ik nu gedwongen wordt om er iets aan te doen maar vriend zegt dat hij het alleen maar opmerkt dat het best veel is, dat hij zich afvraagt waarom ik elke dag drink en hij vind mijn alcoholtolerantie best hoog. Hij merkt nooit aan mij als ik aangeschoten ben.

Dronken ben ik echt heel weinig geweest omdat ik het toch een eng idee vind om de controle te verliezen.

Maar het voelt alsnog als dwingen en ik trek me zijn mening enorm aan. Ik kan denk ik prima zonder drank maar wil ik het?
Ha Roosje,

ik weet hoe vervelend het is als iemand je aanspreekt op je gedrag (welk gedrag dan ook).

Jouw laatste zin is er wel eentje om over na te denken, waarom zou je het niet willen?

Ervan uitgaande dat hij het beste met je voor heeft, zegt hij dit niet voor niks.

Zou je een week niet (hoeven) drinken?
Hatsjikideee...
Pausini, ik had me al voorgenomen om hem inderdaad niks meer uit te gaan leggen. Het enige wat ik daarmee creëer is weer een teleurstelling voor mezelf. Ik heb hem daar inderdaad niet voor nodig, ik moet nodig aan de slag met alles in mijn eigen kop!

M'n minnaar (ik vind die titel eigenlijk niet passen, zie hem meer als een scharrel) wilde vorige week twee keer langskomen maar ik had de eerste keer geen tijd en de tweede keer geen zin.
Welkom Roosje!
Welkom Roosje. Ja om je vraag te beantwoorden kan ik me alleen maar aansluiten bij Pausini.

En om eerlijk te zijn, zo begon het bij mij ook. De gewoonte om elke dag te drinken.
Ja dat zegt hij ook, dat het voor mijn bestwil is, ik zie het eigenlijk alleen maar als aanval. :S

Ergens heb ik het gevoel; ik laat je nu wel ff zien dat ik een maand zonder kan als ik wil!

En de andere kant zegt; Zeg mag ik dat zelf bepalen?

Thanks bella!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven