Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Pausini, ik denk dat ik het begrijp, dankjewel

Dora, dat is zeker zo, dat je verantwoordelijk bent voor je eigen geluk. En ik geloof ook echt niet dat hij me ooit nog een goed gevoel gaat geven.

Ik blijf altijd maar het gevoel hebben dat ik me moet verantwoorden, dat ik hem mijn gevoel uit moet leggen, dat ik begrip moet hebben en liefdevol moet zijn (want hij bedoelt het niet zo en heeft het al zo moeilijk) Ik vind het moeilijk om de band volledig door te snijden, los te laten. Maar het brengt me niks en hij brengt me niks. Enkel teleurstellingen die ik zelf veroorzaak omdat ik dus toch verwachtingen heb. (Al is het maar een inhoudelijke reactie op alles wat ik hem gezegd heb)

Dora, superknap dat je aan de thee zit!

Nieuwsbrief, jeetje zeg, dreft over de chocolade!

Wel knap, stel je voor dat de woonboot zinkt!!
Weet je, vroeger, als het uit was was het uit.

Je had een telefoon met een draad aan de muur en als je niet thuis was was je er niet.

Wat heerlijk ongecompliceerd!

Nu heb je f*cking (a)sociale media en een smartphone....
Bella, social media, verschrikkelijk. Mijn hele Facebook leeggehaald en ik reageer op de app als ik het wil!
Dreft over chocola! Doet me denken aan een aflevering van Sex And The City! Gooit ze een koek weg, eet ze daarna uit de prullenbak dus gooit ze er iets smerigs overheen haha!

Woonboot, leuk!

Bella, heb jij een enorm verantwoordelijkheids gevoel? En daarbij een makkelijk aan te praten schuldgevoel? Want het klinkt of jij maar geeft, en hoopt, en verwachtingen hebt en die worden allemaal steeds niet waargemaakt waardoor je je teleurgesteld voelt. En als je daar aan toegeeft dat ex dan weer iets zegt of doet waardoor je toch weer begrip voor hem hebt of je schuldig voelt als je hem laat vallen.

Maar eigenlijk laat je jezelf vallen en hij jou ook.

Hij weet wel wat jij wil en nodig hebt, en toch geeft hij je dat niet.

Ik vind het wel een goeie: alle energie en aandacht aan jezelf geven ipv aan hem! Moeilijk maar ik denk dat er geen andere manier is. Anders was dat al wel gebeurt.

Dora wat ben je goed bezig! Morgen ben je blij!
@ Betty :Hij weet wel wat jij wil en nodig hebt, en toch geeft hij je dat niet.

Waarom dan niet?
Betty, een schot in de roos. Alles wat je schrijft is waar.

Eigenlijk om heel verdrietig van te worden....
quote:bonuhbakkie schreef op 14 februari 2016 @ 19:28:

@ Betty :Hij weet wel wat jij wil en nodig hebt, en toch geeft hij je dat niet.

Waarom dan niet?

Even er vanuit gaande dat je mij bedoelde.

Omdat hij een egoïstische, veel te kritische eikel is?
En omdat je, als je andermans 'fouten' onder de loep legt en keihard veroordeelt niet naar je eigen tekortkomingen hoeft te kijken??
Nou ik vroeg mij af hoe betty dat bedoelt en ziet

Want ik denk dat ik ook met zon iemand te maken heb
Join the club!
Bonuh: domweg omdat hij het niet wil, of niet kan.

Of hij voelt het niet.

Het hoeft niet altijd egoïsme te zijn. Sommige mensen zijn gewoon anders. Die hebben weinig empathie. En heel vaak zijn juist dat soort mensen samen met mensen die iets teveel empathie hebben. Zo houden ze hun leven in stand. Als er altijd wel iemand is om je oo te vangen ga je zelf niet veranderen. En ja, als je stopt met iemand op te vangen kan het twee kanten op gaan: of diegene belandt in de goot, of diegene gaat het ineens toch zelf doen, en kan en doet dan ineens alles wat jij al die jaren had gewild. Als winnaar kom je sowieso niet uit de strijd.

En ja, dan heb je altijd nog een paar mensen die gewoon vreselijke egoïstische varkens zijn. Die heb je helaas ook! Maar die ben je toch ook liever kwijt dan rijk?

Ik heb ook ooit zo'n relatie gehad, met een veel te lange nasleep. Pas toen ik wegging werd hij wakker en nu is hij heel succesvol terwijl hij jaren als klaploper op mijn centen heeft geteerd. Het was eigenlijk het beste voor hem dat ik hem de deur uit heb gezet!
woonboten? Leuk; was vroeger mijn droom..

Hier gaat het redelijk. Ik drink zo'n 3/4 fles wijn. Teveel, maar excuus: op handen zijnde scheiding..
quote:bettyboef schreef op 14 februari 2016 @ 19:57:

Bonuh: domweg omdat hij het niet wil, of niet kan.

Of hij voelt het niet.

Het hoeft niet altijd egoïsme te zijn. Sommige mensen zijn gewoon anders. Die hebben weinig empathie. En heel vaak zijn juist dat soort mensen samen met mensen die iets teveel empathie hebben. Zo houden ze hun leven in stand. Als er altijd wel iemand is om je oo te vangen ga je zelf niet veranderen. En ja, als je stopt met iemand op te vangen kan het twee kanten op gaan: of diegene belandt in de goot, of diegene gaat het ineens toch zelf doen, en kan en doet dan ineens alles wat jij al die jaren had gewild. Als winnaar kom je sowieso niet uit de strijd.

In mijn geval denk ik dit Betty.

Hij is anders, hij bedoelt het niet zo, hij snapt het niet, hij doet het niet expres.

Een handjevol excuses die ik al zo'n 8 jaar opdreun.

Inmiddels ben ik weg bij hem en zou ik hem wel een klap op z'n bek willen geven.

Of in ieder geval dan wel eens willen zeggen: Hé eikel, ik heb er genoeg van!
Nou, wat let je? Doe het! Je verdient beter dan dit! Het is een cliché maar het leven is maar kort. Als je zo met hem bezig bent mis je dingen die je veel mooiere momenten op kunnen leveren. Je weet denk ik wel wat het beste voor je is. Maar loslaten is moeilijk. Er kan dan een gat ontstaan. En waar ga je dat mee vullen? Met aandacht voor jezelf! Sport, vriendinnen, koken, wandelen, een cursus, gewoon iets anders! Je kan het echt! En je mag best boos zijn. Dat kan juist goed zijn!
September hoi!
Ik heb mij zonet aangemeld als donor op mijn overheid. Als ze nog wat kunnen met mijn gebroken hart, inmiddels hopelijk herstelde lever.

Ik dacht serieus tijdens t aanmelden, ik werd zelfs een beetje nerveus ervan, zou degene die mijn hart krijgt zich dan ook vaak zo kloten voelen zoals ik doe? Ook afvragen of die goed genoeg is. Schuldig voelen. Enz. Ach ik heb mijn maandelijkse feest. En ben drama in de kop. Zo lekker in bed.

Welkom September
Ja Betty, wat let me...?

Het wordt zo langzamerhand tijd denk ik.

Om afscheid te nemen en te kunnen ademen in de ruimte die daarmee vrij zal komen.

Och lieve Bonuh. Al is je hart gebroken het is vast van goud!
Ik heb altijd te horen gekregen dat ik een vervelend kind was. Vader had liever een zoon gehad. Moeder wilde wel eens zelfmoord plegen. Ik steunde haar veel en ving haar veel op als kind. Bij vader was niets goed genoeg. Ex heeft dat ook over zich. Nooit is het meer vol. Nooit ben ik goed genoeg. Alhoewel hij ook vaak trots is. Maar vervolgens veelal zeikt. Ik vind t zo verwarrend wat nou echt waar is en wat nou mijn "angst"kant is. Want ik weet dat mijn verdriet momenten als er iets gebeurt in mn omgeving, dat t mijn verlatijnsangst kant is die opspeelt. Of hoe je t ook maar noemt.

Dit alles is gelukkig zeer er vermindert. Ik voel mij veel beter over deze dingen sinds ik niet meer drink. Alleen voel me nu zo kloten. Ook om iets prive's. En ik denk erover om een keer te anonimmiseren. Want alles bij elkaar geplakt, maakt mij misschien wel herkenbaar.
Wat een enorme invloed op je totale verdere leven heeft het als je je als kind niet geaccepteerd en geliefd voelde hè Bonuh. Ik begrijp je verdriet, onzekerheid en (verlatings)angst heel goed. Wat maakt dat je enorm kwetsbaar terwijl je juist zo erg naar liefde verlangt.

Ik vind het zo rete knap van jou dat je gestopt bent met drinken!

Kan het me voorstellen dat je een keer wilt anonimiseren.

Hoop alleen dat je, mocht je dat doen, nog wel terugkomt
Gewoon doen, Bella. Zoals het nu gaat, is toch niks?

Hoi September!

Bonuh, goed dat je je aangemeld hebt en als je je nou gewoon voorneemt nog heel lang te leven, dan hoef je je daar ook geen zorgen om te maken.

Ik voel me zo goed. Zondagen waren voor mij altijd een goed excuus om te drinken. Zeg nou zelf: kaarsje aan, lekker toastje en een glaasje wijn. Echt een fijne zondag namiddag. Maar daar zit m'n probleem. Ik drink nooit een glaasje wijn. Ik heb het nu bij thee gelaten, echt goed van me. Sorry, ik vis niet naar complimenten hoor, die hebben jullie al gegeven. Maar ben gewoon even heel blij.
Jazeker dan meld ik mij

Nou niet drinken maakt t makkelijker te begrijpen, accepteren en en inzichtelijker. Gewoon beter al met al. En ik vind dat t ook goed gaat. Alleen soms gebeurt er weer wat dan BAM. Maar nu is t verdriet er wel meteen zeg maar. Gister avond dikke huilbui. En t leven gaat verder. Toen ik m voorheen op een zuipen zette, werd t 1 groot drama van binnen. En dan dronkenmans tranen. En mijzef heel zielig vinden. En dan de volgende dag schuldig want ja nou had ik t weggedronken. En hartkloppingen, stres gevoel. Enz. Dus tja.

Ik ben gewoon een beetje van slag. En dat mag. RIJMT. haha
Dora Wee hier een dik vet compliment voor jou!!!!!

Heerlijk he zo machtig en trots voelen.

Ik ben trots op jou!
O Bonuh, wat een ontzettend rot voor je. Weet even niet wat ik moet zeggen, zie nu een kleine kwetsbare Bonuh voor me als kind. Snap dat je bang bent voor herkenning. Wel terugkomen hè? Ik zou je missen.
Nou zo voelt het inderdaad ok Dora. Dat kleine kind wat t nu even moeilijk heeft.

Wel erg fijn dat ik t nu wat helderder heb hoe t werkt. Ik lees dat ook in t topic emotioneel verwaarloosd.

Herkenning daar..

Tzippa hoe gaat t met jou nadat je toen zo genaaid werd door een bekende?
Lieve Bonuh, ik herken wat je schrijft. Ik voelde mij ook niet gewenst als kind en heb daardoor een veel te grote pleasings drang ontwikkeld. Ik snap zo goed hoe je je voelt! Je bent niet alleen! En ik hoop dat je weet dat je voor velen hier een voorbeeld bent. Ik zou je ook missen. Maar ik snap ook je keuze als je je wel wil laten anonimiseren. Gelukkig kan je het zelf als moeder weer anders doen. Ik weet zeker dat je dat ook doet! Ik ken je niet persoonlijk maar ik weet zeker dat je een heel lief mens bent!

Dora: natuurlijk ben je trots! Goed gedaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven