Gezondheid alle pijlers

minstens 1 week per maand ziek!

29-04-2010 20:43 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie herkent dit of weet wat ik er aan kan doen? Ik ben echt extreem vaak ziek, buikgriep, gewone griep, keelontsteking, verkouden, koorts iedere keer weer wat. En dat echt minimaal 1 week per maand. Op mijn werk balen ze ook echt als een stekker. Ik schaam me er ondertussen ook echt voor. Ik probeer me zo min mogelijk ziek te melden, ga met paar paracethamolletjes naar mijn werk, of paar diareeremmers erin. Ik worstel me dan echt de dag door. Maar als ik koorts heb, blijf ik thuis.

Ik word er echt helemaal gek van.

Ik eet m.i. vrij gezond en sport.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe krijg ik een beter afweersysteem???

groetjes Angie
Aids of ijzergebrek?
Ik maak geen reclame maar acupunctuur heeft mij enorm veel geholpen. Ik was ook om de haverklap ziek (infecties, ontstekingen, darmen in de war etc.) en ik heb er nooit meer last van gehad. Natuurlijk ben ik weleens verkouden of iets dergelijks maar lang niet zo erg en zo vaak als voorheen.
Ben je er al bij de huisarts mee geweest?

Zo vaak ziek zijn is inderdaad niet normaal. Misschien kan een eenvoudige bloedtest al een (mogelijke) oorzaak aanwijzen.
Vitamine C slikken?

En anders idd ff naar de HA, dit is niet normaal.
btw, meestal betekent het dat je darmflora van slag is. Neem je vaak antibiotica? Dat is de pest voor je darmflora.

Een kuurtje orthiflor kan helpen.
quote:Groll schreef op 29 april 2010 @ 20:47:

Aids of ijzergebrek?ach, slechts een klein verschil
Deels herken ik het wel, ik ben ook vaak net niet lekker, en ik heb perioden dat ik om de haverklap ziek ben. Meestal heeft dat bij mij met een verlaagde weerstand te maken. Dat komt dan soms omdat ik veel stress heb / slecht eet / weinig slaap. Soms komt het bij mij door medicijngebruik (antibiotica inderdaad, soms blijkt er toch ergens nog een ontsteking te zijn die mijn weerstand onderdrukte.

Daarnaast kunnen er nog een boel andere redenen zijn. Als je verder gezond leeft en er bij jezelf niet meteen iets op komt waar het aan kan liggen, dan zou ik toch even bij de dokter langs gaan. Dan weet je in ieder geval zeker dat er geen onderliggend probleem is waardoor je weerstand zo laag is.
quote:AngieF schreef op 29 april 2010 @ 20:43:

Hallo,

Ik word er echt helemaal gek van.

Ik eet m.i. vrij gezond en sport.

Neem je ook voldoende rust? heb je veel stress? ben je roker? Het je een gezond (niet te laag) gewicht. Er zijn meer factoren dan sporten en salades en het kan ook iets medisch zijn, dus misschien kun je het beste een keertje met de huisarts gaan praten.
Ben je mijn collega?
Hi,

Thx voor de reacties. Ik heb onlangs mijn bloed laten testen maar daar kwam niet uit. Dus geen tekorten oid.

Acupunctuur zou ik wel graag eens willen proberen, bedoel je chinese acupunctuur of iets anders?

Ik gebruik niet vaak antibiotica, wat doet orthiflor precies?

Ik slik dagelijks 1000mg vit C en allerlei B vitamines.

Maarre...aids....:-(
Vervelend dat je zo vaak ziek bent. Misschien eens een aantal weken achter elkaar elke ochtend een 'power' sapje of smoothie maken? Wel vers he, dus zelf fruit/groente persen of fruit blenderen met biogarde. Gooi er nog wat super voedingssupplementen doorheen (spirulina, chlorella) en neem eens een tijdje extra vitamine D.
quote:Groll schreef op 29 april 2010 @ 20:47:

Aids of ijzergebrek?HIV zul je bedoelen dan, aids komt haast niet meer voor in Nederland.
quote:AngieF schreef op 29 april 2010 @ 21:02:

Acupunctuur zou ik wel graag eens willen proberen, bedoel je chinese acupunctuur of iets anders?Ja, dat bedoel ik. Laat je wel goed informeren en ga niet zomaar naar "een beunhaas".
Angie, zo te lezen zijn het vooral infectiezietes.

Misschien klinkt het raar maar; vaker handen wassen kan echt schelen. En regelmatig tandeborstel verwisselen. En bij beginnende keelpijn een toastje eten want dat schuurt de keel en doodt een deel van de bacteriën.
quote:AngieF schreef op 29 april 2010 @ 21:02:

Hi,

Thx voor de reacties. Ik heb onlangs mijn bloed laten testen maar daar kwam niet uit. Dus geen tekorten oid.

Acupunctuur zou ik wel graag eens willen proberen, bedoel je chinese acupunctuur of iets anders?

Ik gebruik niet vaak antibiotica, wat doet orthiflor precies?

Ik slik dagelijks 1000mg vit C en allerlei B vitamines.

Maarre...aids....:-(

Orthiflor brengt de darmflora weer in balans.

Maar je gebruikt 'niet vaak AB'? Wat is niet vaak? Ik heb het nog nooit gebruikt, maar weet vanuit mijn werk dat 1 kuurtje de boel flink overhoop kan gooien voor langere tijd.
Soms heb je gewoon een dip in je weerstand. Dan krijg je in korte tijd alles wat je maar kan krijgen, en daarna heb je weer alle mogelijke antistoffen opgebouwd en kan je er weer vijf jaar tegenaan. Ik zou het nog weleens goed laten onderzoeken, dan weet je baas dat je je best doet.
Toch fijn zo snel veel reacties want ik ben echt de wanhoop nabij, wat natuurlijk ook niet echt bevordelijk is.

Ik zal die Orthiflor eens gaan proberen, ik heb 2 jaar geleden eens 3 maanden AB gehad daarna niet meer. En eens 5 jaar gelden 10 dagen, misschien dat die 3 maanden erin gehakt hebben.

Ik ga op zoek naar een goede acupuncturist, maar hoe vind je een goede?

Ik ga ook maar veel vaker mn handen wassen en niet meer gezellig de zelfde tandenborstel als mijn vriend gebruiken;-)

Smoothies etc. maak ik bijna dagelijks.

Ik rook niet, weinig stress, ik neem volgens mij best veel rust en zit best lekker in mijn vel, maar door dat ziek zijn iedere keer wordt dat wel minder.
[quote]AngieF schreef op 29 april 2010 @ 21:02:

Ik heb onlangs mijn bloed laten testen maar daar kwam niet uit. quote]

Mag ik vragen waar je bloed allemaal op getest is? Dit lijkt me namelijk echt niet normaal. Misschien nog een keer een bloedtest doen en dan op meer dingen (alles?) laten testen.

Weet ff niet meer wie het zei, maar vind de optie aids echt een hele nare. Dat zeg je toch niet?
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Meen je dat nou, dat je samen met je vriend de tandenborstel gebruikt?

En die keelonstekingen, heeft een huisarts die geconstateerd?
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Gezellig dezelfde tandenborstel als je vriend gebruiken? Gadverdamme.
Ik heb dit ook een tijd lang gehad, dat ik heel vaak ziek was. Had bij mij achteraf gezien ook met psychische dingen te maken. Dat kan een aanslag op je weerstand zijn.

Ik heb nog steeds een slechte weerstand, vang snel allerlei virussen op e.d., maar het is wel verbeterd. Ik moet wel vrij gezond eten en leven, veel vitaminen en veel slaap.

Heeft het bij jou trouwens niet te maken met de menstruatie? Bij mij is mijn weerstand daarvoor (PMS) ook stuk lager en word ik ziek of kwakkel ik.
Hou de komende maanden eens een dagboekje bij. Met daarin grofweg wat je doet, uitspatters in goed en slecht eten, veel/weinig slapen, je kwaaltjes, je ongesteldheid. stress. gewoon alles wat van invloed kan zijn.

Wie weet zie jezelf of anders wel een dokter waarin het kan zitten.
Ikzelf heb veel baat gehad bij bioresonantietherapie. Dat werk vergelijkbaar met accupunctuur ook op je meridianen alleen dan zonder naalden maar met een pennetje waarmee ze deze punten meten.

En vit. C, uit fruit maar ook pillen. Als ik me niet goed voel neem ik rustig 6000mg per dag. Standaard neem ik 1 vit. C pil van 1000mg. Daar kun je geen sinaasappels tegen eten.
Wat je vindt mag je houden
Hahhaha die reacties om die tandenborstel.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet steeds met die keelontstekingen naar de arts ga, ook niet meer met al die andere dingen, kan wel blijven gaan, wil ook niet te veel zeiken bij de HA.

Ik heb een spiraaltje (Mirena) en wordt dus niet meer ongesteld, dus denk niet dat dat het is.

Ik heb zelf niet het idee dat het psychisch is want voel me goed in mijn vel en ben gelukkig met mijn leven, of het moet onbewust zijn.

Waar mn bloed exact op gecheckt is weet ik niet maar oa. Hb, ijzer, schildklier, stuk of 10 verschillende waarden.

Misschien toch maar weer eens langs de HA.

De opmerking over AIDS was ook niet mijn favoriet maar geloof niet dat het erg lullig bedoeld was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven