Gezondheid alle pijlers

minstens 1 week per maand ziek!

29-04-2010 20:43 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wie herkent dit of weet wat ik er aan kan doen? Ik ben echt extreem vaak ziek, buikgriep, gewone griep, keelontsteking, verkouden, koorts iedere keer weer wat. En dat echt minimaal 1 week per maand. Op mijn werk balen ze ook echt als een stekker. Ik schaam me er ondertussen ook echt voor. Ik probeer me zo min mogelijk ziek te melden, ga met paar paracethamolletjes naar mijn werk, of paar diareeremmers erin. Ik worstel me dan echt de dag door. Maar als ik koorts heb, blijf ik thuis.

Ik word er echt helemaal gek van.

Ik eet m.i. vrij gezond en sport.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe krijg ik een beter afweersysteem???

groetjes Angie
TO: ik zou idd. eens goed met je HA alles bespreken, en ook doorvragen over wat het zou kunnen zijn! Niet denken dat je zeurt.

Nou ja, je mag het wel denken, maar er niet naar handelen

Onbewust iets psychisch zou kunnen, het komt wel vaker voor dat je lichaam iets aangeeft en dat je er dan later achter komt dat er toch ook iets psychisch aan de hand is.

Maar het hoeft niet natuurlijk, dat weet je zelf het beste, als je eerlijk naar jezelf duurt te kijken.

Succes!
Een dagboekje bijhouden is ook wel een goeie ja.

Allemaal heel erg bedankt voor de tips en het meedenken:-)
Terug naar de huisarts en vertellen wat er allemaal is gepasseerd terwijl je daarmee niet bij de huisarts bent geweest. Als de huisarts de volle omvang van je klachten weet, dan kan hij/zij wellicht ook gerichter zoeken. En als de dokter er niet uit komt, vraag dan naar een doorverwijzing naar een internist, die kunnen nog net iets uitgebreider testen.
Sommige mensen zijn nu eenmaal zwakker, zonder medische reden. Moet je mee leren leven, het is niet anders.

Is het wellicht mogelijk om iets minder uur te werken, zodat je wat minder snel op bent.

Misschien breekt het reizen je ook wel op.

Verder goed eten (vaker kleine beetjes) en een multivitamine.

Kan ook een periode zijn, hoor.
Ben je ook vaak heel moe?

Een vriendin van mij was ook heel vaak ziek, ze pikte elk virus op en zat ook vaak aan de AB.

Ook heel moe altijd. Bij haar is eruit gekomen dat ze ME/CVS heeft. Een vermoeidheidsziekte.
Heel extreem vaak ja, ik zou mijn bloed laten onderzoeken.

Daarnaast begrijp ik uit je post dat jij je ziek meldt bij een keelontsteking en verkoudheid? Als je dan gewoon gaat werken scheelt dat weer in je ziekmeldingen. Lijkt me.
Hi,

Ik ben niet extreem moe eigenlijk. Maar ben wel soort van bang voor de diagnode ME/CVS, volgens mij kom je daar heel moeilijk van af:-( Sam, wat heeft jouw vriendin voor behandeling?

Ik meld me alleen ziek als ik koorts heb, ik doe fysiek zwaar werk dus om dan met koorts door te gaan lijkt me onverantwoord.
Ik was zelden ziek, tot ik de Mirena kreeg. Toen had ik elke keer wat, de ene infectie na de andere, zelfs longontsteking na een griep. Sinds ik hem bijna 3 jaar geleden heb laten verwijderen, ben ik nauwelijks meer ziek geweest. Hij was duidelijk niet goed voor mijn immuunsysteem.
Veggie, door de Mirena??? Meen je niet? hoe kan dat dan? Het is bij mij wel ongeveer sinds dat ik de Mirena heb ja...ongeveer half jaar. Daarvoor had ik ook geen ijzersterkte weerstand maar dit slaat alles!!

Ik heb vanaf het begin wel mn twijfels overdat ding hoor.

Ben benieuwd hoe de Mirena verband houdt met een gebrekkige weerstand?
quote:Madhe schreef op 30 april 2010 @ 14:10:

Heel extreem vaak ja, ik zou mijn bloed laten onderzoeken.

Daarnaast begrijp ik uit je post dat jij je ziek meldt bij een keelontsteking en verkoudheid? Als je dan gewoon gaat werken scheelt dat weer in je ziekmeldingen. Lijkt me.Als je goed leest, dan zie je dat ze zich pas ziek meldt als ze koorts heeft. Lijkt me terecht.
Ik heb geen idee hoe het kan, misschien door hormoononbalans. Ik heb het geconstateerd bij mezelf en ik weet inmiddels ook dat ik niet de enige was met dat soort klachten.

Je schildklier was getest he, daar kwam niets uit?
Ik werk niet extreem veel en reistijd is ook zeer acceptabel dus dat lijkt me geen probleem.

Schildklier was ook ok.

Vandaag Bioflora gehaald voor de darmen, ben benieuwd.Maandag afspraak maken met HA en alles voorleggen en op zoek naar acupuncturist.

Nou ben benieuwd!

Hatsjoeee!!
Laat ff een aantal dingen prikken:

BSE (bezinkingssnelheid bloed)

leucocyten

tsh

ft4

HIV

calcium

ijzer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven