Gezondheid alle pijlers

mirena en oud bloedverlies

20-10-2013 13:10 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik was benieuwd of mensen dit herkennen.

Zelf heb ik nu zo'n 9 jaar de mirena.

De eerste heeft er telang in gezeten, en afgelopen Maart heb ik hem laten vervangen.

Bij de eerst had ik nooit bloedverlies, ja in het begin.

Daarna dus echt nooit meer.

Een week of 8 denk ik nu geleden flink lopen stressen waardoor ik spontaan begon te bloeden.

Week later was het zo'n beetje klaar evenals de stress.

Maar helaas gister al een idee dat het weer begon, raar gevoel in mijn buik, en vanochtend was het idd raak, vies slijmerig oud bloed.

Hoe kan dat nou opeens na zolang nooit last naar opeens telkens weer bloeden.

Ik wil het morgen zoiezo voorleggen bij de huisarts. Want naar mijn idee kan het niet goed zijn. Of werkt elke mirena anders/ reageert het lichaam telkens anders op zo'n ding.

Jullie een idee?

Groetjes,
Je zou verwachten dat je juist niet meer gaat bloeden nu je weer verse hormonen in je spiraal hebt maar ook bij het 'voor het eerst' plaatsen van een mirena kan het eerste jaar veel bloedverlies optreden. En ik vind het eerlijk gezegd niet veel of vaak wat je nu beschrijft, valt ruim binnen normaal.
Ik heb mirena nu 4 jaar, ik heb nog altijd bloed verlies, ene keer meer dan de ander maar wel altijd met vast periodes, ik vraag me wel af: moet je die 5 jaar zelf bijhouden? Geen oproep oid?
Er is geen "oud" of "nieuw" bloed. Bloed wat aan zuurstof is blootgesteld is gewoon een beetje bruinig. Maak je daar geen zorgen over. De kleur van het bloed is niet belangrijk.

Bij een mirena kun je tussentijds bloedverlies hebben en je kunt ook menstrueren. Meestal blijft de eisprong weg door de hormonen in de mirena maar niet altijd. Nu heb je zo te lezen gewoon een menstruatie.
Wow dan heb je die wel heel veel te lang ingehad, of reken ik nou verkeerd? De oude zal dan helemaal geen hormonen meer bevat hebben denk ik en dus moet je lichaam nu helemaal opnieuw wennen aan dat het wel hormonen krijgt. De bloedingen die jij beschrijft heb ik ook en ik heb de Mirena nu zo'n 4 maanden. Schijnt normaal te zijn helaas.
quote:musha schreef op 20 oktober 2013 @ 13:25:

Ik heb mirena nu 4 jaar, ik heb nog altijd bloed verlies, ene keer meer dan de ander maar wel altijd met vast periodes, ik vraag me wel af: moet je die 5 jaar zelf bijhouden? Geen oproep oid?Ja dat moet je zelf bijhouden, huisartsen hebben geen systeem waarin een melding komt als patient x 5 jaar een mirena heeft. Als het goed is heeft degene die je mirena heeft geplaatst dat ook gezegd.
Je moet idd zelf aangeven wanneer je een nieuwe spiraal moet hebben musha.

Aha oke, dacht oud bloed, dit lees ik namelijk altijd Single-lady

Dat die er te lang in heeft gezeten weet ik, ipv 5, 8 jaar.

Maar zelfs die laatste 3 jaar nooit enige bloedverlies gehad, terwijl ik toen die tijd aardig wat stress had door relatiebreuk.

en neem aan dat dat ding allang was uitgewerkt kwa hormonen.

Die 3 jaar ook geen seks gehad.

Sinds februari een nieuwe relatie, en weer seks.

Ik weet dat het vrij normaal is dat je zelfs met mirena bloedverlies kan hebben, maar vind het vooral raar dat ik er nooit last van heb gehad, en nu met deze spiraal wel.

Misschien is het idd wel gewoon door de hormonen hoor van dit nieuwe ding.

Maar kan er niks aan doen, vind het gewoon raar, en tja dan ga ik eens kijken hoe of wat, er hoeft idd niks te zijn dat geloof ik graag.

Morgen ga ik zoiezo even de huisarts bellen, en dat ding gelijk even laten checken, de touwtjes zijn te kort afgeknipt.

Waarom ik dingen zeker wil weten is dat ik niet zwanger mag worden, of nou ja nu in iedergeval niet.

Dus liever duidelijkheid dan een te late oops.
quote:Elmira schreef op 20 oktober 2013 @ 13:37:

[...]

Ja dat moet je zelf bijhouden, huisartsen hebben geen systeem waarin een melding komt als patient x 5 jaar een mirena heeft. Als het goed is heeft degene die je mirena heeft geplaatst dat ook gezegd.

kan me niet herinneren dat dat gezegd is ,maar is ook al 4 jaar geleden, gelukkig heb ik het wel bijgehouden.. heb nog ff tijd...

btw TO 3 jaar geen sex?! en niet doorgedraaid?
Hahaha dat zegt mijn vriend ook, die kan het niet voorstellen zolang.

Maar goed, had het ff gehad met de mannen.
Ik heb veel en voortdurend bloedverlies dus laat een mirena plaatsen in de hoop dit kwijt te zijn maar dit geeft me niet veel hoop...
@kamparie, ik ben heel tevreden: had vroeger dag of 8 vol bloedverlies nu nog ongeveer 4 heel weinig verder nooit bloed verles tussen door, maar het is voor iedereen anders, sommige worden helemaal niet meer ongesteld. ik vind het vooral ideaal dat ik nergens aan hoef te denken (gedurende 5 jaar)
@Musha, dat hoefde ik al niet want ben gesteriliseerd maar de problemen waar ik nu mee kamp zijn zo storend dat ik i.o.m. huisarts heb besloten om deze weg in te slaan. Ach, we zien inderdaad wel
Zelf bijhouden??

Mijn huisarts weet precies hoe lang ik die al heb en zij heeft het spiraal niet eens geplaatst.

Doen jullie dan ook geen jaarlijkse controle? (staat in de bijsluiter dat het nodig is)

En na de plaatsing ga je na 3 maanden ook op een controle of die goed geplaatst is?
Na 3 maand wel op controle geweest, daar kwamen ze erachter dat de touwtjes te kort waren, heb er ook last van of nou ja eigelijk mijn vriend, prik prik. Ben terug geweest en de andere arts gaf idd aan veel te kort waardoor partner er last van kon hebben, keuze eruit en nieuwe plaatsen of zo laten..

Wij hebben het zo gelaten met de hoop dat het touwtje nog ging omkrullen, maar helaas, dus morgen gelijk overleggen.

Een nieuwe zie ik niet zitten. Dus denk terug naar de pil.

Ze hebben mij nooit verteld over een jaarlijkse controle trouwens, nooit gedaan ook.

De mirena is voor iedereen anders, dat ik nooit ergens last van had was heerlijk.

Heb er nu afgelopen 7 maand meer last van dan ooit. Dus keuze is dan snel gemaakt.
Huisarts gebeld, en de assistent vond dat het even gecheckt moet worden.

Ook de touwtjes die ik steeds kwijt ben, eventueel met een echo.

Volgende week bellen voor een afspraak want ze zijn nu op vakantie
Ach ja, weet je in ieder geval straks meer, en een weekje extra maakt nu toch ook niet meer uit of wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven