Gezondheid alle pijlers

mirena en primolut

05-12-2010 16:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 6 weken heb ik de mirena en sinds 6 weken vloei ik non-stop.

Ik word er nu toch wel een beetje moe en slapjes van.

Nu heb ik wel eens gelezen dat een primolut-kuurtje wel eens wil helpen om het vloeien te stoppen.

Zijn er hier mensen die dat al eens als redmiddel gedaan hebben en werkte het?

Je zou zeggen vraag het aan je HA maar ik heb nog een kuurtje liggen dus ik hoef er niet voor naar de HA....
dan nog zou ik het aan de HA vragen.

je kunt aangeven dat je dat nog hebt, en dan vragen of het goed is om te gebruiken.
Ik zou het toch even met je huisarts overleggen.

Ik heb wel een Primolut-kuur gekregen als een soort reset-knop voor mijn menstruatie - die ook maar blééf gaan - maar het zijn toch hormonen en ik vond de uitwerking van de hormonen best heftig (maar was blij dat mijn menstruatie afgelopen was hoor!).
Als dat zo zou zijn zouden ze het volgens mij aan iedere vrouw meegeven die de mirena krijgt, het is volgens mij nl. heel normaal dat je de eerste weken vloeit.
6 weken is heel normaal bij het plaatsen van de mirena. Ik zou eerder met de huisarts overleggen of je misschien staalpillen oid nodig hebt.
Ik neem aan dat je ijzerpillen bedoelt MevrouwKees

Niet zelf gaan dokteren, gewoon bellen met de HA morgen.
quote:Zwuppeliennn schreef op 05 december 2010 @ 16:55:

Ik neem aan dat je ijzerpillen bedoelt MevrouwKees

Niet zelf gaan dokteren, gewoon bellen met de HA morgen.Ja, die worden toch zo genoemd? Ik weet wel dat het ijzer bevat, ik ken de uitdrukking alleen als staalpillen.
Ah, ik kende het alleen als ijzertabletten/pillen. Zie nu dat er ook weleens over staalpillen wordt gesproken in de volksmond
Naja, als TO's huisarts maar begrijpt waar ze het over heeft.
Ik heb na het plaatsen van de mirena bijna 3 maanden gevloeid. Ik zou geloof ik niet met primolut gaan rommelen, je lichaam moet nu eenmaal even wennen aan de hormonen van de mirena.
hmmm toch maar even bellen dan.

Ik weet dat je lichaam moet wennen en ik had me daar ook bij neer gelegd maar ik heb er nu zoveel lichamelijk ongemak van dat ik die 3-6 maanden niet ga trekken.

Ik ben moe, op het uitgeputte af daardoor kan ik janken om een sch**t. Nergens zin in, ik moet me echt overal toe zetten met andere woorden ik functioneer gewoon niet en om dan een gezin draaiend te houden is geen doen vandaar dat ik iets wil proberen om m'n lichaam een handje te helpen.
Van Primolut stopt het vloeien inderdaad. Ik moest het slikken bij een bloeding terwijl ik ook de pil nam. Het hielp wel, maar ik zou het zeker eerst overleggen met je huisarts, desnoods even een telefoontje morgen.
Mijn vriendin had bij haar eerste Mirena dat ze 9! maanden vloeide. Toen heeft ze hem laten verwijderen.

Daarna wilde ze toch weer zoiets proberen en heeft toen, op advies van de gyn, een maand de pil doorgeslikt nadat de Mirena geplaats werd. En dat ging goed; niet meer gevloeid.

Maar goed, dat kan je misschien beter met je arts bespreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven