Gezondheid alle pijlers

Mirena spiraaltje

03-08-2013 13:55 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik heb een maand of 4 geleden een mirena spiraaltje laten plaatsen. Na een week of 4 wel iets gehad wat op ongesteldheid leek, maar sindsdien niet meer. Op zich natuurlijk heel relaxt maar twijfel nu of het wel goed is, tegelijkertijd vind ik het ook weer wat zeikerig om naar de ha te gaan omdat ok nergens echt last van heb...

Hoe zijn jullie ervaringen met mirena?

Thanks!
Volgens mij is het normaal dat met de Mirena eerst je mestruatie van slag is en daarna grotendeels weg kan blijven.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Dat 'hoort' bij de Mirena. Wees blij!
Dit is voor mij de reden om hem te laten plaatsen , als ik dat een keer durf tenminste ;)
Ik heb al ruim 8 jaar Mirena en heb hooguit af en toe wat spotting. Heerlijke bijwerking toch?
...
Bofferd! Ik heb Mirena laten plaatsen omdat je dan niet meer ongesteld zou worden. Ik heb 3 maanden aan 1 stuk gebloed en gaf bijna de moed op.... Na een half jaar werd ik niet meer ongesteld en ben ik een stuk blijer

Dus: geniet van deze positieve bijwerking!
Zonder oorzaak geen gevolg
Hier hetzelfde: lang leve de Mirena!
Hoeveel topics over de mirena willen we nog openen zeg! Dit is topic nummer weet ik hoeveel!!! Ff terug lezen misschien??
Jep ook hier geen menstruatie meer. Eerste half jaar steeds bloedingen. Soms zo erg dat ik dacht ik stop ermee en laat hem eruit halen. Gelukkig door gezet en nu totaal niks meer. Heerlijk.
Had ik ook! Na het plaatsen 6 weken gevloeid, en daarna een half jaar niet. Daarna iedere 2 à 3 maanden ongeveer 1 dag heel licht ongesteld, maar dat was zo weinig dat je niet eens een tampon in hoefde. Heel relaxt dus
Heb ook 5 jaar een Mirena gehad en niet meer ongesteld geweest op wat spotting na. Ik heb mijn Mirena wel in het ziekenhuis laten plaatsen en daar hoorde standaard een controle bij na een paar weken met een inwendige echo. Ze keken toen of ie goed op zn plek stond. Dat vond ik wel heel geruststellend!
quote:igirl81 schreef op 07 augustus 2013 @ 15:08:

Hoeveel topics over de mirena willen we nog openen zeg! Dit is topic nummer weet ik hoeveel!!! Ff terug lezen misschien??

Wat maakt dat nou uit, het forum is er toch voor.

Lekker een topic openen als je dat wil hoor
Bij vlagen ben ik geniaal, nu is het windstil.
Heerlijk , die mirena. Dit is mijn tweede en behalve een beetje bloedverlies in het begin al jaren geen menstruatie meer.
Wees blij.

Ik werd nog steeds elke maand vrolijk ongesteld, met steeds heftiger wordende pijn. Nu is de kans groot dat ik endometriose heb (geen officiele diagnose - wel het vermoeden), dus misschien is de spiraal daar gewoon te licht voor ofzo.
Bedankt voor jullie reacties! Het is ook fijn, niet ongesteld. Maar het is nog ff iets fijner als je weet dat het geen kwaad kan :Imao:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven