mirena verwijderen..ervaring?
maandag 1 december 2008 om 14:40
maandag 1 december 2008 om 15:14
De huisarts verwijderd de Mirena, je hoeft niet naar de gyn. Tenzij hij/zij het touwtje niet kan vinden. En het is zo gepiept, Voor je auw kunt zeggen istie er al uit.
En het zwanger worden ging hier ook heel snel. Eitje is bevrucht terwijl Mirena er nog in zat en doordat het verwijderd is, kon het eitje nestelen.
En het zwanger worden ging hier ook heel snel. Eitje is bevrucht terwijl Mirena er nog in zat en doordat het verwijderd is, kon het eitje nestelen.

maandag 1 december 2008 om 16:25
quote:Marianne1969 schreef op 01 december 2008 @ 15:14:
De huisarts verwijderd de Mirena, je hoeft niet naar de gyn. Tenzij hij/zij het touwtje niet kan vinden. En het is zo gepiept, Voor je auw kunt zeggen istie er al uit.
Ehm, mijn mond valt bijna open. Is het echt zo dat je met de Mirena dus om de haverklap zwanger raakt (eitje bevrucht), maar dat het niet doorzet omdat het niet kan nestelen?!
Hmm, ik heb er ook eentje, maar heb eigenlijk geen idee hoe het werkt. Dacht het juist de hormonen zijn die in de Mirena zitten waardoor je niet zwanger raakt...
Ehm, mijn mond valt bijna open. Is het echt zo dat je met de Mirena dus om de haverklap zwanger raakt (eitje bevrucht), maar dat het niet doorzet omdat het niet kan nestelen?!
Hmm, ik heb er ook eentje, maar heb eigenlijk geen idee hoe het werkt. Dacht het juist de hormonen zijn die in de Mirena zitten waardoor je niet zwanger raakt...
maandag 1 december 2008 om 16:47
quote:Zoete schreef op 01 december 2008 @ 16:25:
[...]
Hmm, ik heb er ook eentje, maar heb eigenlijk geen idee hoe het werkt. Dacht het juist de hormonen zijn die in de Mirena zitten waardoor je niet zwanger raakt...Ja het klopt helemaal wat je zegt. Het eitje kan niet nestelen omdat door de hormonen er geen slijmvlies wordt aangemaakt. Ik ga morgen mijn mirena eruit laten halen, ben al beetje zenuwachtig maar ik heb al meer dan twee maanden elke dag buikpijn en mijn depressie neemt steeds ernstigere vormen aan dus ik wil 'm eruit hebben! Hoop trouwens niet dat ik zo zwanger ben
[...]
Hmm, ik heb er ook eentje, maar heb eigenlijk geen idee hoe het werkt. Dacht het juist de hormonen zijn die in de Mirena zitten waardoor je niet zwanger raakt...Ja het klopt helemaal wat je zegt. Het eitje kan niet nestelen omdat door de hormonen er geen slijmvlies wordt aangemaakt. Ik ga morgen mijn mirena eruit laten halen, ben al beetje zenuwachtig maar ik heb al meer dan twee maanden elke dag buikpijn en mijn depressie neemt steeds ernstigere vormen aan dus ik wil 'm eruit hebben! Hoop trouwens niet dat ik zo zwanger ben
maandag 1 december 2008 om 22:16
Mirena is er bij mij nu 2 weken uit (vooral omdat ik me steeds rotter ging voelen; depressief dus). Het verwijderen was echt een fluitje van een cent. Ik heb het ding mee naar huis genomen en snap nu ook dat het geen pijn doet bij het verwijderen; het is een t-vorm en de horizontale "armpjes" van de T zijn heel flexibel; die klappen naar boven tijdens het verwijderen; dus wordt alleen de breedte van de verticale stam van het ding door je baarmoederhals getrokken.
woensdag 3 december 2008 om 17:56
Klopt Zoete. Dat hoorde ik ook pas toen ik bij de huisarts kwam hoor, daar heb ik mijn andere vriendinnen (4 stuks) nooit over gehoord. Het kan dus best een ethisch bezwaar voor je zijn, maar medisch wordt er pas van een zwangerschap gesproken als het bevruchtte eitje ook is genesteld. En je zal niet om de haverklap een bevruchting hebben hoor, maar ja, in tegenstelling tot de pil heb je weer een eisprong (wat voor veel vrouwen de toename van het libido verklaart met de overgang van pil naar spiraal) en dat eitje kan bevrucht raken als je seks hebt natuurlijk..
woensdag 3 december 2008 om 22:30
Ik zal ook ff mijn verwijderingsverhaal vertellen ben niet zo blij met enorme eendebekken, maargoed, hij was warm dit keer dus dat ging nog. Ze pakte m'n baarmoedermond vast, ik hyperventileerde (haha, enige manier om te blijven ademen in plaats van alles vast te zetten en te gillen) en na 3 seconden was ie eruit en haalde ze alles weg. Toen was ik ook zo weer 'bij', en geen centje pijn meer gehad. Heerlijk
zondag 20 september 2009 om 15:23
In principe voorkomt het progestageen (het hormoon) van de mirena dat er eisprong optreedt. En door het aanwezig zijn van een spiraal versttort het het slijmvlies van je baarmoeder zodat er zich niets in kan nestelen (net zoals bij een koperspiraal). Aan het eind van die 5 jaar is het hormoon vaak al een beetje op en kan er toch een eisprong doorkomen, die dan bevrucht kan worden, maar zich niet in kan nestelen.
Dus in principe kan er geen eicel bevrucht raken, maar als je hem langer hebt, kan dat soms wel het geval zijn. Maar van innesteling is dan geen sprake.
Enne: eruithalen is een eitje over het algemeen.
Dus in principe kan er geen eicel bevrucht raken, maar als je hem langer hebt, kan dat soms wel het geval zijn. Maar van innesteling is dan geen sprake.
Enne: eruithalen is een eitje over het algemeen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zondag 20 september 2009 om 19:54
Ik kom niet met een verwijderingsverhaal...
Was dit topic aan het doorlezen, want dacht; misschien krijg ik antwoord op mijn vraag tijdens het lezen.
Ik heb eind augustus een mirena laten plaatsen en sinds vorige week geen buikpijn en spotting meer. Vandaag krijg ik lichtjes buikkrampen en komt er doorzichtige slijm uit mijn vagina. Dit had ik ook altijd wanneer ik niet aan de pil was (mijn eisprong). Nu heb ik sterk vermoeden dat ik mijn eisprong heb/gehad. Maar dacht dat dit niet kon, omdat de mirena dat tegen houd/hield?! Nu lees ik net, dat je dus wel een eisprong krijgt? Kan deze vraag ook niet echt duidelijk terug vinden in de bijsluiter van de mirena of op de mirena site....
Als het wel zo is, dan ben ik ongeveer over 2/3 weken ongesteld. Afwachten maar....
Maar wie had dit ook?
Was dit topic aan het doorlezen, want dacht; misschien krijg ik antwoord op mijn vraag tijdens het lezen.
Ik heb eind augustus een mirena laten plaatsen en sinds vorige week geen buikpijn en spotting meer. Vandaag krijg ik lichtjes buikkrampen en komt er doorzichtige slijm uit mijn vagina. Dit had ik ook altijd wanneer ik niet aan de pil was (mijn eisprong). Nu heb ik sterk vermoeden dat ik mijn eisprong heb/gehad. Maar dacht dat dit niet kon, omdat de mirena dat tegen houd/hield?! Nu lees ik net, dat je dus wel een eisprong krijgt? Kan deze vraag ook niet echt duidelijk terug vinden in de bijsluiter van de mirena of op de mirena site....
Als het wel zo is, dan ben ik ongeveer over 2/3 weken ongesteld. Afwachten maar....
Maar wie had dit ook?
zondag 20 september 2009 om 21:56
Je kunt wel een eisprong krijgen met de mirena, echter bij de meeste vrouwen is het hormoon voldoende om dat te onderdrukken. Wel komt je eisprong aan het eind van die 5 jaar soms weer terug, omdat ie een beetje op raakt (maar nog wel betrouwbaar genoeg!)
En als je hem pas eind augustus hebt laten plaatsen, kan het zijn dat dat eitje al deels gerijpt was. (Hoewel dat ook weer een beetje raar is als je hem in je menstruatie hebt laten plaatsen). Hoe dan ook, je hebt hem nog maar pas, de eerste paar maanden moet je lijf er nog aan wennen en is op je menstruatie ook weinig peil te trekken.
En als je hem pas eind augustus hebt laten plaatsen, kan het zijn dat dat eitje al deels gerijpt was. (Hoewel dat ook weer een beetje raar is als je hem in je menstruatie hebt laten plaatsen). Hoe dan ook, je hebt hem nog maar pas, de eerste paar maanden moet je lijf er nog aan wennen en is op je menstruatie ook weinig peil te trekken.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
zondag 20 september 2009 om 21:58
Na het uithalen kun je heel snel weer zwanger zijn, denk in weken. Maar zwanger worden door een mogelijk bevruchte eicel tijdens de laatste dagen van je mirenadragerschap die zich dan opeens wel kan innestelen is heel klein. (Bijzonder verhaal vind ik het) De eerste dagen moet je baarmoederslijmvlies zich toch weer herstellen hoor.