Gezondheid alle pijlers

Mirena zit er al bijna 5 jaar in...

18-01-2010 21:48 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Ik heb 5 jaar geleden op 30 april (ja, op Koninginnedag ja) mijn Mirena gekregen. Hij mag er 5 jaar blijven zitten. Dat is dus al bijna... Nou vroeg ik me af; is die 5 jaar een soort 'tenminste houdbaar tot' of mag ik nu zo langzamerhand wel eens afspraak gaan maken met de HA?
Als je zeker weten niet zwanger wilt worden: afspraak maken om voor eind april de mirena te vervangen. Je kunt natuurlijk ook wachten tot na 30 april, als je een thrill seeker bent.
Mijn huisarts zei dat de Mirena zonder hormonen ongeveer zou werken als een koperspiraal. Er zit iets in je baarmoeder dat innestelen bemoeilijkt, maar of het echt zo is?? Ik zou, als je geen kinderen wilt, de gok niet nemen in elk geval.

Toen ik mijn nieuwe spiraal had (keurig na 5 jaar) merkte ik het vooral in mijn humeur, blijkbaar waren mijn hormonen al niet meer helemaal in bedwang na 4,5 jaar spiraal.
Mijn mirena heeft er 6 jaar ingezeten.

Toen ging mijn lijf protesteren.... af en toe weeën achtige pijn. Heb ik `m er toch maar uit laten halen.
Mijn vrouw ook bijna 5 jaar......... Dus tja..... Eh nu wil ze dat ik laat knippen.... hellupppppp
Aliquando et insanire lucundum est
quote:RemboEnRembo schreef op 18 januari 2010 @ 22:26:

Mijn vrouw ook bijna 5 jaar......... Dus tja..... Eh nu wil ze dat ik laat knippen.... hellupppppp

Schnip, schnap, der zack geht ab
Ja, dat vind ik echt.
Ben wel een thrill seeker, maar als het om mijn baarmoeder gaat, neem ik liever geen gok.

Ik bedoelde eigenlijk: neemt de werking van Mirena in die laatste maanden misschien af zodat 'ie minder veilig is en ik hem beter nu laat verwijderen en een nieuwe zetten.

Maar zo te lezen is dat niet zo en ik heb nog een paar maandjes.

En wat betreft die knipjes...

Niet zeuren, tot nu toe heeft je vrouw voor de anticonceptie gezorgd, jij mag ook wel eens.
quote:Mamasaar schreef op 18 januari 2010 @ 23:12:

[...]

Schnip, schnap, der zack geht ab ZO drastisch ook weer niet, maar mijn snikkel hoort in een snee.... niet andersom
quote:raspberry schreef op 19 januari 2010 @ 12:45:

En wat betreft die knipjes...

Niet zeuren, tot nu toe heeft je vrouw voor de anticonceptie gezorgd, jij mag ook wel eens.Kwak op d'r buik leggen is geen anticonceptie ?
Een mirena doet het wel wat langer dan die 5 jaar hoor.

Bij mij zat de vorige niet goed en zelfs toen werd ik niet zwanger. Dus geen zorgen maken en gewoon ergens een keertje een afspraak maken om te laten vernieuwen
Rembo, jij was toch ook bij de geboorte van je kind(eren) aanwezig? Of niet soms? En dan durf je te miepen over een ieniemienie klein sneetje??

Kom op, wees een vent en laat zien wat je waard bent (enzo), gaat die van mij zometeen ook doen
Ja, dat vind ik echt.
Ben nu ook net over de 5 jaar heen met mijn Mirena. Ik heb er nu nog geen last van dat ie er zit, maar ergens dit jaar moet het er wel uit.

Zie hier trouwens wel tegen op. Het plaatsen deed verschrikkelijk veel pijn en daarna nog weken last gehad. Ik hoop dat het eruithalen niet al te veel problemen geeft. Iemand hier ervaring mee?
Ja ik! Ik heb de mirena een paar weken geleden, na bijna 6 jaar laten vervangen.

Ik vond het wel een beetje tegenvallen, maar ach het is maar even...

Ik had er de eerste keer trouwens nauwelijks last van, de tweede keer wat meer maar dat was maar heel even, geen weken in ieder geval.

Ik heb hem laten vervangen omdat ik hem er ruim 5 jaar in had zitten en weer wat meer bloedverlies kreeg, en dat was bij mij 5 jaar lang helemaal weg.

Ze kon hem trouwens niet vinden, dat was vooral wat er vervelend aan was want ze moest hem eruit vissen....
quote:RemboEnRembo schreef op 19 januari 2010 @ 17:48:

[...]

Kwak op d'r buik leggen is geen anticonceptie ?

Nee he?

Nu we het over anticonceptie hebben en ik jouw nick lees, moet ik denken aan die briljante sketch met die condoomautomaat in de duinen. Haha!
quote:RemboEnRembo schreef op 19 januari 2010 @ 17:48:

[...]

Kwak op d'r buik leggen is geen anticonceptie ?

Nee he?

Nu we het over anticonceptie hebben en ik jouw nick lees, moet ik denken aan die briljante sketch met die condoomautomaat in de duinen. Haha!
quote:RemboEnRembo schreef op 18 januari 2010 @ 22:26:

Mijn halve trouwboek heeft mazzel...

Op de eerste plaats omdat de mirena mij zoveel maandelijks ongemak bespaart dat ik toch niet zonder wil, en op de tweede plaats omdat mijn overbuurvrouw zwanger raakte na die snikkelsnee.

Maar ik zie er wel tegenop.
Het is niet dat je een verschrikkelijk groot risico loopt als je de Mirena 6 mei laat verwijderen Die 5 jaar is conform de eisen van de fabrikant, het langer laten zitten van de spiraal wordt niet gewaarborgd. Als ik jou was zou ik gewoon tusen april en juni een andere laten plaatsen.
quote:driewieler schreef op 19 januari 2010 @ 21:41:

Ben nu ook net over de 5 jaar heen met mijn Mirena. Ik heb er nu nog geen last van dat ie er zit, maar ergens dit jaar moet het er wel uit.

Zie hier trouwens wel tegen op. Het plaatsen deed verschrikkelijk veel pijn en daarna nog weken last gehad. Ik hoop dat het eruithalen niet al te veel problemen geeft. Iemand hier ervaring mee?

Dan had of de arts die hem geplaatst heeft had er weinig ervaring mee, of jij hebt geen kinderen. Want het is absoluut niet de bedoeling dat het zo veel pijn doet. Oftewel, of de arts deed het dus niet helemaal zo als het hoort (snel), of jij bent (nog) niks gewend

Maar dat betekent dus ook dat wanneer jij hem er uit laat halen door een ervaren arts, dit misschien helemaal niet zoveel pijn hoeft te doen als de plaatsing.
Whatever, I do what I want
Het eruit halen stelde niet zoveel voor, beetje gerommel, niet echt vervelend.

Maar het plaatsen van de nieuwe viel me de vorige keer wel tegen. Als je dat laat doen tijdens je menstruatie, dan staat de baarmoedermond iets open, en dan heb je er minder last van. En laat dat nou net het nadeel zijn van de mirena, ik heb dus bijna geen menstruatie meer..... (en dat is meteen de reden om een nieuwe te willen).

Dilemma

Wat ik wel weet is dat het vervelende gevoel van plaatsen absoluut opweegt tegen de ongemakken van mijn menstruatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven