Gezondheid alle pijlers

Mirena

17-07-2013 09:18 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Voor ik naar de dokter ging voor een recept voor de mirena heb ik het hele forum hier afgezocht naar ervaringen enzovoort over de mirena. Erg goed forum met fijne reacties. Daarom hoop ik dat ik snel reacties krijg op mijn vraag.

Ik ben afgelopen maandag naar de dokter geweest. Recept voor de mirena gekregen. Nu het volgende, ik moet een maand wachten, want ik werd ongesteld op 11 juli. Dus het liefst wanneer je ongesteld bent. Nou ben ik het meestal 3 a 4 dagen, dus moest ik een maand wachten en heb ik een afspraak op 14 augustus.

Nu heb ik 3 dagen daarna een hardloop wedstrijd, dus liever natuurlijk eerder.

Nu ben ik net opeens weer ongesteld geworden, ( heb best regelmatig altijd). Dus ik weet ook niet hoeveel dagen dit weer duurt. Heb de huisarts gebeld of ik hem vandaag kan laten plaatsen ( want heb de mirena al opgehaald), maar vandaag zei ze dat ze geen tijd had omdat ze vol zaten. Morgen kan eventueel wel. Zal ik morgen doen ( en niet weten of ik dan NOG ongesteld ben), of toch een maand wachten? Het liefst wil ik zo snel mogelijk omdat ik ook in oktober een tijdje op vakantie ga en hem er dan wel in wil hebben.

Hoop dat ik snel reacties krijg over jullie mening. En dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

Groet,

Anoniempje
Iemand die mij kan vertellen ( details) wat ik morgen kan verwachten? Ik kom daar binnen... en dan? Snap dat ze eerst even praten en dan uitkleden en dan een eendenbek en spiraaltje erin? Ik weet niet precies hoe het verloopt dan?? Iemand?

Ervaringen zijn ook welkom!
Er wordt idd een speculum ingebracht. Daarna wordt je baarmoedermond schoongemaakt en dan met een soort van tang vastgegrepen en wat naar voren getrokken. Dat is vervelend pijnlijk. Vervolgens wordt eerst met een canule gemeten hoe diep je baarmoeder is. Dat doet ook pijn want dan stoten ze tegen de bovenkant van je baarmoeder. Vervolgens wordt het spiraal naar binnen geschoven, en na wat frummelen klappen dan in je baarmoeder de pootjes van het spiraal uit. Hele procedure duurt max. 2 minuten als het allemaal in een keer lukt.
Hoi!

Ik weet niet of je al kinderen hebt gehad want dat schijnt enorm te schelen.

Mijn ervaring is als volgt; het leek mij ideaal en dus liet ik een mirena plaatsen bij mijn huisarts. Zij had aangegeven dat het wat 'gevoelig' kon zijn en adviseerde me om 1 paracetamol en een ibuprofen in te nemen zo'n 2 uur voor mijn afspraak.

Ik heb toen op advies van een vriendin een diclofenac erbij gevraagd.

Nou, ik heb nog Nooit zo'n afschuwelijke helse pijn gehad! Ik lag te puffen en te schreeuwen op de behandeltafel en werd zo licht in mijn hoofd dat ik bijna flauw viel (schoonzus ging over haar nek van de pijn)

Ik heb er letterlijk een trauma aan over gehouden en er zelfs edmr (trauma)therapie voor gehad. 2 weken na deze helse plaatsing kreeg ik gigantische buikpijn en zijn we snel die zaterdag naar de hap gereden. Dokter zei dat de mirena goed zat. Paar dagen later moest ik voor controle naar de afdeling gynaecologie in het ziekenhuis en daar bleek dat mijn mirena naar beneden gezakt was en niet veilig was, hij moest er dus uit. Alleen bij de gedachte kreeg ik al een paniekaanval maar ik moest er toch aan geloven.

Bij de huisarts die 'm ook weer zou verwijderen lag ik bijna krijsend weer op de behandeltafel uit pure angst. Gelukkig heb ik hiervan helemaal niets gevoeld maar ik ben nog nooit zo bang geweest.

Voor mij NOOIT meer een mirena!!
Wat betjebig al zegt: duurt allemaal maar een paar minuten, zeker als je een ervaren iemand hebt. Vond zelf de 'klem' op de baarmoedermond erg vervelend, gewoon pijnlijk eigenlijk. Maar merkte wel dat het minder was de tweede keer toen ik ibuprofen had genomen. Spiraal plaatsen is geloof ik even een stekende pijn, maar vond ik meevallen. Bedenk dus dat als die 'klem' erop zit je het ergste wel gehad hebt. Je kunt de pijn ook een beetje wegpuffen, probeer in elk geval niet te verkrampen en gewoon rustig door te ademen.

Maar zoals ik in mijn eerdere post al schreef: ken ook mensen die het reuze vonden meevallen.
Ja, bedankt voor de uitleg. Ik ga het morgen ervaren, ben heel benieuwd na al die ervaringen hoe het bij mij is!

Zenuwen zijn gigantisch op het moment haha
Zo, vandaag is de dag. Nerveus als ik weet niet wat.

Ik ben blij als het vanavond is!

Zit mij trouwens heel druk te maken.. ik werd donderdag ( 11 juli) ongesteld t/m zondag. Toen was ik het gister weer, maar vandaag niet meer. Dus ik hoop dat mijn baarmoedermond wel genoeg open staat.. weet niet of ze hem gaat zetten, omdat mijn dag eigenlijk vorige week donderdag was dat het begon en gister gewoon even een klein beetje..

Iemand een idee? Of het dan wel kan?
Rustig blijven! Het valt echt reuzemee (zeg ik en ik ben echt een pussy). Ik was ook zo doodsbenauwd van tevoren, maar achteraf was dst echt nergens voor nodig! Heb je wel iemand die met je meegaat? Heel veel succes in ieder geval!
Komt wel goed, schatje!
En ja, de Mirena kan gewoon buiten je menstruatie om geplaatst worden, je bent dan alleen niet meteen beschermd tegen een zwangerschap, maar moet nog één of twee weken aanvullend een condoom gebruiken. Met de pil is dat ook zo toch? Als je op een bepaald punt van je cyclus begint, ben je meteen beschermd, anders niet.

zou je wel aanraden om dit even goed na te vragen bij de arts.

Mij is dit er destijds niet bij verteld dus ik moest een maand later alsnog een zwangerschapstest doen(negatief gelukkig).
Komt wel goed, schatje!
Ik ga alleen, mijn vriend wilde vrijvragen, maar ik ben graag alleen. Kost anders alleen maar meer druk bij mij. Daarna ga ik wel even kijken hoe het gaat lopen!

En ik dacht dat je juist bij de menstruatie moest doen omdat je baarmoedermond dan open stond? anders niet?

En de condoom zal ik eerst wel even gebruiken, dankjewel voor de tip! Zal het voor de zekerheid even vragen aan de HA vanmiddag.

Had ook nog een vraag of ik nu aankomende zondag al kan gaan zwemmen? Maar die denk ik ook dat beter is om bij de HA neer te leggen..
Oke, ik ben benieuwd.

Ik ga hem waarschijnlijk over drie maanden laten zetten, ben ook nog nooit bevallen.

Ik zie alleen vreselijk tegen de pukkels op die je daarna krijgt.Die heb ik nu ook al erg als ik ongesteld moet worden (slik nu de ministat).

Ik heb hevige menstruaties, en de Mirena schijnt daar goed tegen te helpen.
Ik heb sinds 2/3 maanden ook aardig wat puistjes gekregen ( nooit extreme last van gehad) dus ben benieuwd of het werkt! Ik zal jullie op de hoogte houden..

Het is zo vervelend, de een is heel positief, de ander hoor je horror verhalen van. Ik heb elke keer de horror verhalen voor mij, hoop zoooo dat het meevalt!
Jongemama20, weet je dan of de baarmoedermond niet te nauw is?? omdat ik nu niet ongesteld ben en geen kinderen heb?!
Zoo! Dankjewel voor de opbeurende reacties. Ik ga over 5 minuutjes er naar toe en hoop over half uurtje te kunnen zeggen dat het erop zit ( heb zo voorgevoel dat het niet gaat lukken, maar we gaan het zien pff)
Ja hoor, mijn voorgevoel klopt. De huisarts durfde hem niet meer te zetten, omdat ik niet meer ongesteld was. Ze zei als ik kinderen had gehad ze het misschien nog wel aandurfde. De HA zei dat a) het mij onnodig pijn zou doen en b) ze niet zou durven zeggen of het lukte als ik niet ongesteld was.

Maar nu zit ik met het volgende probleem. Ik ben meestal 3 a 4 dagen maar ongesteld. En altijd op de 11e of de 12e. Dus leek het mij het beste om 13 augustus de datum te plannen dan weet ik in ieder geval zeker dat ik niet weer zo domber heb als gister, maar ze zitten dicht dan. Het kan alleen op woensdag 14 augustus. Ben bang dat ik dan niet meer ongesteld ben.

Zal ik een verwijzing naar de gynacoloog vragen of rutger kliniek? Of gewoon afwachten, wil niet nog een maand wachten namelijk. Maar ik weet dat de kosten bij de gynacoloog een stuk hoger liggen dan bij de rutger kliniek.

Iemand advies voor mij?
Kijk eens op www.casa.nl Daar kun je zonder verwijzing van je huisarts terecht bij een gynaecoloog.
Oh balen zeg! Op zich wel een goede beslissing van je huisarts. Mijn huisarts heeft het bij mij eerst zelf geprobeerd, was een langdurige pijnlijke ervaring. De gyn had hem er zo in, en toen was ik al niet eens meer ongesteld.

Je hoeft het toch niet zelf te betalen bij de gyn? Volgens mij wordt het gewoon verrekend met je eigen risico (tenminste, dat hoop ik )
Ik heb nu een afspraak bij het Rutger gemaakt. Dus ik ben benieuwd of mensen bij Rutger ervaringen hebben?? daar word hij onder de 25 jaar gratis geplaatst!
Ik zou naar de gynaecoloog gaan. Ze douwen wel wat in je baarmoeder.
Ik ben naar de gyn gegaan. Nooit zwanger geweest en niet ongesteld en een uur later zat ik lekker te eten in een restaurant. Helemaal geen centje pijn gehad. Ik weet dat het voor veel dames anders is maar dit kan dus blijkbaar ook.
Ik laat hem plaatsen bij CSGNN (vroegere Rutgerstichting) daar krijg je ook een verdoving voor je baarmoedermond.

Een kennis van mij heeft dat Mirena spiraal daar ook laten plaatsen en zij is heel tevreden.

Mijn huisarts overschat zijn capaciteiten nog al eens, dus daar ga ik zeker niet heen.

Ik heb al jaren last van mijn knieën en hij weigert na kort onderzoek door hemzelf om me door te sturen voor een foto, omdat het volgens hem psychisch is

Een andere huisarts nemen is moeilijk hier.
Miedo vervelend van je dokter, misschien toch wel opzoek naar een andere die wat verder is?

Het rutger hier heet oom trouwens nu Mildred Rutgers huis. Kan ook verdoving krijgen idd als ik dat wil.

Ik denk nog beter dat bij de HA, waar er geen encho enxo gemaakt kan worden.

Vind raar dat mijn huisarts hier niet over verteld heeft?! Mildred Rutgers huis is namelijk via GGD geregeld dat je onder de 25 jaar, gratis kan laten plaatsen ...

Ben benieuwd naar nog meer ervaringen.

Lijkt mij wel naar mij Mildred, omdat daar veel abortus plaatsvinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven