Miskraam
maandag 8 september 2025 om 20:50
Iemand tips hoe ik ermee om kan gaan. Of ervaringsverhalen.
Ik heb nooit ontsluiting gehad bij vorige zwangerschappen en ik ben bang dat het heel lang gaat duren.
Gister in het ziekenhuis geweest en de miskraam is ingezet. Vruchtzak is gezakt, hij zit soms op de baarmoedermond en daarna weer omhoog.
Ik ben ook bang over hoe het gaat voelen als het eruit komt.
Woensdag afspraak in het ziekenhuis on te kijken of ik leeg ben. Of verdere behandeling.
Ik heb nooit ontsluiting gehad bij vorige zwangerschappen en ik ben bang dat het heel lang gaat duren.
Gister in het ziekenhuis geweest en de miskraam is ingezet. Vruchtzak is gezakt, hij zit soms op de baarmoedermond en daarna weer omhoog.
Ik ben ook bang over hoe het gaat voelen als het eruit komt.
Woensdag afspraak in het ziekenhuis on te kijken of ik leeg ben. Of verdere behandeling.
maandag 8 september 2025 om 21:37
maandag 8 september 2025 om 21:42
maandag 8 september 2025 om 21:54
Woensdag is het bloeden begonnen, donderdag mat het op ongeveer 7 weken. Gister vond de gyn het al zo gezakt dat ze verwachtte dat het vandaag zou komen.
Ik verveel me, maar me zorgen, vlagen van pijn en dan heel lang niks. En heb geen idee wat te doen. Ik voel me iig helemaal niet verdrietig, ik verwacht dat dat later komt. Vriend is wel heel verdrietig, dus troost hem veel.
En dag als vandaag duurt vooral veel te lang.
Ik verveel me, maar me zorgen, vlagen van pijn en dan heel lang niks. En heb geen idee wat te doen. Ik voel me iig helemaal niet verdrietig, ik verwacht dat dat later komt. Vriend is wel heel verdrietig, dus troost hem veel.
maandag 8 september 2025 om 21:56
maandag 8 september 2025 om 22:21
Ik ben tijdens het wachten gewoon gaan werken. De miskraam kwam ook tijdens mijn werk. Was vooral onhandig.ElizabethMegan schreef: ↑08-09-2025 21:54Woensdag is het bloeden begonnen, donderdag mat het op ongeveer 7 weken. Gister vond de gyn het al zo gezakt dat ze verwachtte dat het vandaag zou komen.
Verdrietig ben ik er nooit om geweest, omdat ik ervan uitging dat het een niet levensvatbare zwangerschap was en dat het dus beter was dat die afgebroken werd.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 8 september 2025 om 23:42
Sterkte to. Bij mijn laatste miskraam (9 weken) duurde het 3 weken. Vruchtje was al gestopt met groeien. We hadden uiteindelijk een afspraak in het ziekenhuis, maar een paar dagen daarvoor kwam het dan toch vanzelf.
Wel verschrikkelijk veel pijn gehad op het moment zelf, en de grote stolsels voelen raar.
De andere twee miskramen waren met 6 weken en gingen sneller.
Hopelijk gaat het oké voor je. Het is niet niks.
Wel verschrikkelijk veel pijn gehad op het moment zelf, en de grote stolsels voelen raar.
De andere twee miskramen waren met 6 weken en gingen sneller.
Hopelijk gaat het oké voor je. Het is niet niks.
dinsdag 9 september 2025 om 00:12
dinsdag 9 september 2025 om 01:42
Hier veel miskraamervaring (tussen 5 en 14 weken). Op een na (van 14 weken) heb ik ze ook allemaal zelf thuis of op werk afgewacht. Werken kon gewoon, op die van op 12 weken na (toen kwam het vruchtje niet los, bleef ik heel erg bloeden en ben ik niet op tijd zelf naar het ziekenhuis gegaan waarna de ambulance moest komen). Want het kan soms best even duren voor het ‘afgerond’ is.
Geen enkele miskraam heeft bij mij pijn gedaan. Ik heb dus nooit weeën gehad tijdens een miskraam.
Sterkte TO! Hopelijk verloopt het snel en voorspoedig, en ben je snel opnieuw zwanger
Geen enkele miskraam heeft bij mij pijn gedaan. Ik heb dus nooit weeën gehad tijdens een miskraam.
Sterkte TO! Hopelijk verloopt het snel en voorspoedig, en ben je snel opnieuw zwanger

dinsdag 9 september 2025 om 04:11
Zo’n drie keer een positieve test in handen gehad en dat het al afgelopen was voor de eerste afspraak bij de verloskundige. Merkte niet eens verschil qua zwaarte met een gewone menstruatie.
Eerste keer, vruchtje op 9 wkn gestopt, met hartje ‘puur natuur’ zoals werd aangeraden (afwachten en ‘de natuur haar gang laten gaan’). Dat waren 3,5 weken ‘wachten’. Dan weer drie dagen buikkrampen dat je dacht: ‘Nu gaat het gebeuren’ en dat stopte dan weer voor vier dagen. Er kwam een week lang stolsels af. Uiteindelijk nog een curretage nodig gehad. Bloeding na de ‘menstruatie’ was niet erg (spotting) maar de zwangerschapsverschijnselen namen niet af (ochtendmisselijkheid, pijnlijke borsten, hypergevoelig voor geurtjes). Die eerste keer was ik vooral verdrietig en liet alles wat over mij heenkomen.
De tweede keer, 11 wkn zwangerschap, volgehouden niet nog eens drie weken wat te gaan zitten loeren in een wc-pot en gelijk voor de misoprostol gegaan. Te vergelijken met een heftige menstruatie (qua bloedverlies en buikpijn). Bij nacontrole was ik ‘schoon’. Bij de tweede keer was ik vooral boos, had echt geen zin om wellicht nog eens drie weken met mijn neus op de feiten te worden gedrukt.
Ik was twee maanden na de laatste miskraam weer zwanger en die zwangerschap is goed verlopen. Veel sterkte de komende tijd
Eerste keer, vruchtje op 9 wkn gestopt, met hartje ‘puur natuur’ zoals werd aangeraden (afwachten en ‘de natuur haar gang laten gaan’). Dat waren 3,5 weken ‘wachten’. Dan weer drie dagen buikkrampen dat je dacht: ‘Nu gaat het gebeuren’ en dat stopte dan weer voor vier dagen. Er kwam een week lang stolsels af. Uiteindelijk nog een curretage nodig gehad. Bloeding na de ‘menstruatie’ was niet erg (spotting) maar de zwangerschapsverschijnselen namen niet af (ochtendmisselijkheid, pijnlijke borsten, hypergevoelig voor geurtjes). Die eerste keer was ik vooral verdrietig en liet alles wat over mij heenkomen.
De tweede keer, 11 wkn zwangerschap, volgehouden niet nog eens drie weken wat te gaan zitten loeren in een wc-pot en gelijk voor de misoprostol gegaan. Te vergelijken met een heftige menstruatie (qua bloedverlies en buikpijn). Bij nacontrole was ik ‘schoon’. Bij de tweede keer was ik vooral boos, had echt geen zin om wellicht nog eens drie weken met mijn neus op de feiten te worden gedrukt.
Ik was twee maanden na de laatste miskraam weer zwanger en die zwangerschap is goed verlopen. Veel sterkte de komende tijd

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in