Gezondheid alle pijlers

misselijk/draaierig bij plat liggen

30-03-2010 12:14 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Ik heb precies hetzelfde! Gister bij Pilates ook erg last van. Dacht dat ik gek was

Ben benieuwd of iemand een pasklaar antwoord heeft...
heb je misschien grote borsten? Een vriendin van mij had dat ook, bleek dat haar borsten teveel druk op der borstkas gaf waardoor er minder zuurstof was....ofzoiets. Maar ze heeft wel errugg grote borsten. Maja je weet maar nooit
-
Ik had daar van 't weekend toevallig ook last van (maar da's misschien niet gek na 1,5 fles prosecco )
Zwangere vrouwen hebben er vaak last van omdat er iets (een zenuw?) bekneld raakt in de rug als ze plat liggen.
Het kan wel zijn dat je anders ademt als je plat ligt.
Ik heb het ook, zelfs als ik met m'n hoofd op een kussen ga liggen of me omdraai in bed. Heel irritant. Ik weet bijna zeker dat het met m'n evenwichtsorgaan te maken heeft. Heb vaker evenwichtsstoornissen gehad, zoiets als dit maar dan extreem, tot aan overgeven en flauwvallen aan toe.

Ik hik er al tijden tegenaan om ermee langs de huisarts te gaan. Ik kreeg eerder al de boodschap mee dat er niet echt iets aan te doen is. Maar daar wil ik eigenlijk geen genoegen meer mee nemen, want het is gewoon vervelend.
-
Ziekte van Meuniere? Een aandoening aan je evenwichtsorgaan waarbij je misselijk, duizelig wordt bij platliggen.
last van lage bloeddruk misschien?
quote:Max Branning schreef op 30 maart 2010 @ 13:13:

Ziekte van Meuniere? Een aandoening aan je evenwichtsorgaan waarbij je misselijk, duizelig wordt bij platliggen.

Daar horen ook suizende oren en gehoorverlies bij. Huisarts dacht er bij mij aanvankelijk wel aan, maar ik heb geen last van m'n oren.

Heb jij last van je oren, Charlo?

Lage bloeddruk kan inderdaad (maar is het bij mij niet - tijdens evenwichtsstoornissen gemeten en normaal).
-
-
Draaiduizeligheid hoort bij je evenwichtsorgaan

Licht in je hoofd duizeligheid bij opstaan aan een te lage bloeddruk.

En ook al heb je de draaiduizelingvariant: dat is ook nog onschuldig als je verder nergens last van hebt. Een beetje klontjes (otolieten) in je evenwichtsorgaanvloeistof... niks geks als je ouder dan 20 bent. Gewoon rustig opstaan en zo vallen voorkomen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ik weet niet of er zoiets als een test bestaat voor Meniere, Charlo. Ik geloofde mijn huisarts op z'n blauwe ogen toen hij zei dat dat het niet was (omdat ik verder geen gekke dingen met m'n oren had). Ik geloof ook wel dat Meniere vrij heftige klachten geeft, heftiger dan wat jij beschrijft. Dus lijkt me niet waarschijnlijk dat je dat hebt. Trouwens, ook voor Meniere zijn zover ik weet (destijds wat internetonderzoek gedaan dus hang me er niet aan op) geen echte medicijnen. Wel een middeltje dat de klachten onderdrukt, maar daarvan schijnen de bijwerkingen haast erger te zijn dan de kwaal.

Zoiets begreep ik ook van mijn huisarts Singalala; de vloeistof in je evenwichtsorgaan is te dik of te dun en daardoor dus die draaiduizeligheid. En dat het veel voorkomt en geen kwaad kan. Maar balen is het wel om na elke beweging in bed 20 seconden misselijk met je ogen dicht te liggen (beetje sneu ook wel voor m'n vriend ). Ik voel me onzeker met traplopen ed, en lekker dansen gaat ook niet meer. Kortom, tijd om weer eens langs de dokter te gaan. Ben inmiddels verhuisd en heb een andere huisarts, wie weet heeft die meer te melden.

Maar sorry Charlo, is niet mijn bedoeling om je topic te kapen.
-
-
Bij liggen alleen last hebben komt ook vaak voor hoor, hoewel het meestal bij plotse bewegingen is. Je kunt eens je huisarts vragen wat die ervan vindt. http://nhg.artsennet.nl/k ... Gpatientenbrief/PBN3b.htm

Maar meestal is er niks aan te doen, gaat het vanzelf weer weg. Oefeningen worden soms voorgeschreven, maar niet altijd zinvol. Meestal gaat het vanzelf ook weer weg.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
-
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb als ik ga liggen ook vaak (aantal nachten per maand) langzaam misselijk worden hoodpijn etc Alleen bij liggen en trekt weg bij zitten/staan.

HA dacht ook aan evenwichtsorgaan (Ik had soms ook het idee achterover te vallen terwijl ik gewoon lag). Nu verwijzing neuroloog omdat ik veel lumbaalpuncties heb gehad laatste tijd en minimaal 1 x hersenvliesontsteking. Ze gaan nu dus verder kijken....
Mijn moeder heeft Meniere en geen gehoorverlies en ook geen oorsuizen. Zij is getest op Meniere in het VU. Je ligt dan op een 'draaitafel' die ze in verschillende posities draaien om te testen wanneer je last krijgt. Dus het is zeker wel te testen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven