Gezondheid alle pijlers

moedervlek weg..

21-03-2012 23:10 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

ik irriteerde me mateloos aan een moedervlekje wat ik ergens in mijn gezicht heb.

Een paar weken geleden heb ik het weg gekrabt nu zit er een wit bultje op die plek heeft iemand enig idee hoe dit weg gaat ?
Een wit bultje als in: littekentje? Niet, als je pech hebt. Geleidelijk als je geluk hebt.
Hoe bedoel je achnein?

Ja ik denk dat het een littekentje is maar het is een bultje dat bultje wil ik graag weg...
Waarom heb je de moedervlek niet door de HA (assistent) laten weghalen? Zelf weg krabben is niet echt aan te raden.
Laat het doen, je houd er anders echt littekens aan over.

"Moedervlekken weghalen

Wanneer je een moedervlek niet mooi vindt kun je deze “om esthetische redenen” laten verwijderen. Het weghalen van een moedervlek wordt moedervlekexcisie genoemd. Een huisarts, dermatoloog (huidarts) of plastisch chirurg:

• Tekent een ellips op de huid af waarover zal worden gesneden.

• Verdooft het afgetekende gebied met enkele verdovende injecties.

• Snijdt over het ellipsvormige operatiepatroontje tot in het onderhuidse vetweefsel.

• Neemt het stukje huid en weefsel met daarin de moedervlek weg.

• Coaguleert eventuele nabloedende haarvaatjes (dichtbranden).

• Hecht het wondje met enkele al dan niet oplosbare hechtingen.

Op de huid gelegen moedervlekken kunnen soms ook worden weggebrand of geschaafd. Bij verdachte moedervlekken wordt een extra huidmarge van twee à vijf millimeter rondom de moedervlek aangehouden en weggenomen. Voor meer informatie over moedervlekexcisie kun je hier terecht."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven