Gezondheid alle pijlers

Moedervlek

26-01-2014 15:38 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een moedervlek op m'n decolleté en deze wordt steeds dikker. Ook is de ene helft nu een beetje rood/zwart, is dit iets om mee naar de dokter te gaan? Hij is niet heel erg groot.
Ja.
My mind wanders in the shadows, I can not hear a sound, a zombie screams and a werewolf howls, my world is going down..
Oke duidelijk!
Als een moedervlek verandert moet je ermee naar de huisarts, dus ja!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Zeker doen.
Naar de huisarts.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Ik zou bij de drogist eerst een zalfje kopen en het nog even aanzien.
Tuurlijk gaan!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:anoniem281213 schreef op 26 januari 2014 @ 16:11:

Ik zou bij de drogist eerst een zalfje kopen en het nog even aanzien.Lekker aan het trollen?
Doen jullie dat ook echt met alle nieuwe of veranderende moedervlekken? Mijn pigment is schijnbaar erg actief, want dan zou ik elk half jaar wel langs de huisarts kunnen gaan. En dan ben ik bang dat ze denkt 'daar heb je haar weer'.
Ik heb al heel wat moedervlekken weg laten halen omdat ze veranderen, liever 1 teveel weg gehaald dan 1 te weinig
By your inflection I can tell that you think what you're saying is funny, but... No.
quote:betjebig schreef op 26 januari 2014 @ 17:08:

Doen jullie dat ook echt met alle nieuwe of veranderende moedervlekken? Mijn pigment is schijnbaar erg actief, want dan zou ik elk half jaar wel langs de huisarts kunnen gaan. En dan ben ik bang dat ze denkt 'daar heb je haar weer'.Ik ga ieder jaar een keer naar de dermatoloog om alle moedervlekken te laten bekijken. Bedenkelijke plekjes haalt ze dan meteen weg. Sommige mensen hebben nu eenmaal onrustige moedervlekken maar je wilt daar toch geen risico mee lopen. Tegen de tijd dat je echt last krijgt van een Melanoom heeft het zich al overal uitgezaaid.
quote:single-lady schreef op 26 januari 2014 @ 17:35:

[...]

Ik ga ieder jaar een keer naar de dermatoloog om alle moedervlekken te laten bekijken. Bedenkelijke plekjes haalt ze dan meteen weg. Sommige mensen hebben nu eenmaal onrustige moedervlekken maar je wilt daar toch geen risico mee lopen. Tegen de tijd dat je echt last krijgt van een Melanoom heeft het zich al overal uitgezaaid.

Eerste gedeelte is niet onverstandig denk ik en het is sowieso nodig om met veranderende moedervlekken naar de huisarts te gaan. Dan zit je daar maar elk half jaar.

Het is gelukkig onzin dat zodra je een melanoom krijgt, deze overal uitzaait. Dan was ik er namelijk niet meer. En velen met mij.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Rood/zwarte kleuren in moedervlekken zie je vaak op plaatjes van melanoom. Ik zou maandag even een afspraak maken bij de huisarts. Het is misschien niks maar vanwege de kleuren in je moedervlek gaan er hier alarmbellen af. Een kennis had ook zoiets. Het plekje wat leek op moedervlek/wratje met rood/zwart erin is verwijderd. Na inspectie bleek dat het melanoom was. Gelukkig was ze er snel bij en had ze geen uitzaaiingen. Gewoon laten checken. Dan ben je er snel bij. Beter een keer te veel laten controleren dan te weinig in dit soort gevallen.
quote:madeliefje333 schreef op 26 januari 2014 @ 17:57:

Rood/zwarte kleuren in moedervlekken zie je vaak op plaatjes van melanoom. Ik zou maandag even een afspraak maken bij de huisarts. Het is misschien niks maar vanwege de kleuren in je moedervlek gaan er hier alarmbellen af. Een kennis had ook zoiets. Het plekje wat leek op moedervlek/wratje met rood/zwart erin is verwijderd. Na inspectie bleek dat het melanoom was. Gelukkig was ze er snel bij en had ze geen uitzaaiingen. Gewoon laten checken. Dan ben je er snel bij. Beter een keer te veel laten controleren dan te weinig in dit soort gevallen.Bedankt! Ik zal morgen direct een afspraak maken voor de zekerheid!
quote:betjebig schreef op 26 januari 2014 @ 17:08:

Doen jullie dat ook echt met alle nieuwe of veranderende moedervlekken? Mijn pigment is schijnbaar erg actief, want dan zou ik elk half jaar wel langs de huisarts kunnen gaan. En dan ben ik bang dat ze denkt 'daar heb je haar weer'.

Geen enkele ha denkt dit

Zowel: zoek een andere ha!
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven