Gezondheid alle pijlers

Morgen een coloscopie, nu erg angstig voor laxeren

12-08-2019 18:35 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik loop al een aantal jaar met aanvallen van buikpijn, deze lopen zo ver op dat ik eigenlijk niet meer kan zitten en een paar uur alleen maar rondloop in huis. Nu is er eindelijk een arts die het serieus neemt, en niet alleen wegzet als Prikkelbaar Darm Syndroom, echter moet ik morgen voor een coloscopie.

Ik ben onwijs angstig, en helemaal voor de inname van Picoprep voor vanavond. Is er iemand die er ervaring mee heeft? Is het laxeren erg pijnlijk, of valt het allemaal wel mee? Ik woon op mijzelf, dus er is verder ook niemand die mij hierbij kan ondersteunen.

Onwijs bedankt en een prettige avond alvast!
Alle reacties Link kopieren
Allerlaatse vraag: hoe lang blijft die waterige ontlasting duren? Nu nog last van, maar duurt dat een paar dagen of?
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
13-08-2019 15:09
Ik heb het nu twee keer gehad, zonder roesje.
Maar goed, ik heb een extreem hoge pijngrens en heb ook extreem behoefte aan controle.
Geen roesje dus voor mij.
Waarom geef jij dan adviezen aan anderen als je weet dat jij een (extreme) uitzondering bent?
Alle reacties Link kopieren
Flowboo schreef:
13-08-2019 16:59
Allerlaatse vraag: hoe lang blijft die waterige ontlasting duren? Nu nog last van, maar duurt dat een paar dagen of?
Bij mij stopte dat direct en had ik daarna last van verstopping.
Alsof die dagen vezelloos eten voorafgaand aan het onderzoek mijn darmen nog weken van slag hadden gemaakt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
13-08-2019 17:03
Waarom geef jij dan adviezen aan anderen als je weet dat jij een (extreme) uitzondering bent?
Ik zou het sowieso zonder roesje proberen, want je weet pas als je het onderzoek ondergaat hoe jij de eventuele pijn ervaart.
En voor zover ik weet ben ik niet zo'n uitzondering, zeker niet qua behoefte aan controle.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Flowboo schreef:
13-08-2019 16:59
Allerlaatse vraag: hoe lang blijft die waterige ontlasting duren? Nu nog last van, maar duurt dat een paar dagen of?
nee hoor, je zal waarschijnlijk de komende dagen even helemaal niet meer hoeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik had daar ook ontzettend last van, na de coloscopie meteen extreem verstopt. Begreep daar niks van.
Vond het laxeren zelf eigenlijk wel meevallen, alleen kreeg ik het extreem koud van dat laxeermiddel, of het laxeren zelf, geen idee. Lag op een gegeven moment in bed met een pyjama, een vest en 2 paar sokken en dikke dekens en had het nog koud.
Zelf een aantal jaren geleden ook een coloscopie gehad waarbij uiteindelijk niets is gevonden en de klachten zijn afgedaan als PDS. De pijn vond ik zelf heel erg meevallen (ik heb om een super licht roesje gevraagd). Je voelt wel dat ze een bocht om gaan, maar het is goed te doen.

Voor het laxeren zelf hoef je niet bang te zijn. Veel naar de wc moeten is lastig, maar niet 'anders' dan gewone diarree. Na de coloscopie had ik wel een dikke week last van verstopping omdat je helemaal leeg bent geweest, maar daarna kwam alles weer prima op gang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven