Gezondheid alle pijlers

Morgen kinderfeestje nu overgeven

10-12-2014 03:18 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er tips om morgen vrolijk door te brengen?

Morgen heeft mijn dochter haar eerste echte kinderfeestje. Er komen hier thuis 5 echte prinsessen en ik heb allemaal spelletjes en activiteiten voorbereid. Dochter is door het dolle en ligt naast me te slapen. Af en toe hoor ik haar een naam van een medeprinses in haar slaap mompelen.....

En ik ben al vanaf 20.00 aan het overgeven. Ik voelde me na het eten al naar en na een uurtje of 2 kwam alles eruit.

Ik heb tussendoor wat water gedronken maar dat komt er na een uurtje slapen weer uit.

Nu is het 3.00 en net voor de 4e keer naar de wc gerend.

Hoe kom ik morgen door? Afzeggen gaat niet, doe ik kinderen niet aan. Wat kan ik nemen om die verrotte misselijkheid te stoppen.

Ik geef noooooooit over dus dit is echt nieuw voor mij. Zelf denk ik dat het aan het eten ligt. Ik eet niet veel en gezond, maar de laatste weken met de Sint en verjaardag is dit totaal omgeslagen.
Hulptroepen inschakelen?

Evt je partner, zus, moeder of een andere moeder van 1 van de prinsesjes?
Wat bummer zegt zou ik doen.

Mocht het dan niet gaan, heb je iemand die alles in de gaten houd.

Succes.
Virusje? Leuk dan hebben de prinsessen het straks ook! Ik zou toch cancellen denk ik.
Afzeggen kun je echt niet maken, dat zou echt sneu voor je dochter zijn. Hulptroepen idd.
quote:beetjegek schreef op 10 december 2014 @ 06:55:

Afzeggen kun je echt niet maken, dat zou echt sneu voor je dochter zijn. Hulptroepen idd.Ik zou niet blij zijn als mijn kind één van de prinsessen is en het virusje bij jou op loopt. Dus vertel het wel even aan alle moeders.
Ik zou het nog minder leuk vinden als een zieke moeder een feestje door zou laten gaan en vervolgens alle prinsessen zou aansteken. Ik zit niet te wachten op een buikgriepgolf hier in huis.
Alleen kotsen is geen buikgriep.
Dat zou zomaar wel kunnen. Niet alle buikvirussen manifesteren zich op dezelfde manier.

Laten we het zo zeggen; ik zou er niet blij mee zijn als jij je feestje zou laten doorgaan.
Ik maak liever mijn dochter blij dan jou, dus ik zou het risico nemen.
quote:beetjegek schreef op 10 december 2014 @ 07:19:

Alleen kotsen is geen buikgriep.Nee, het kán ook voedselvergiftiging zijn. Of bijwerking van medicijnen of stress. Voedselvergiftiging en buikgriep zijn de twee meest logische in dit geval. 50% kans dat het dus wél een virus is!
T'is geen Ebola ofzo..
Ik zou echt niet blij zijn als je het door laat gaan en mijn kind daardoor ook ziek wordt.

Buiten dat is het voor jezelf ook echt niet relaxed.

Toch gewoon cancelen en snel een nieuwe datum

Plannen.
Buikgriep wordt niet zo makkelijk overgedragen, niet via de lucht iig. Als je de wc goed desinfecteert en goed je handen wast voordat je drankjes en hapjes gaat serveren is de kans dat iemand ziek wordt nihil. Geloof me, ik heb 3 generaties artsen achter mij. Maar ik zou in ieder geval iemand erbij halen die zou bijspringen als jij het niet meer trekt.
Nee, het is geen ebola. Maar willens en wetens een feestje laten doorgaan terwijl de kans aanzienlijk is dat je de feestvarkens een paar dagen kotsen cadeau doet, daar zou ook mijn dochter niet blij mee zijn.
quote:katjabb schreef op 10 december 2014 @ 07:41:

Buikgriep wordt niet zo makkelijk overgedragen, niet via de lucht iig. Als je de wc goed desinfecteert en goed je handen wast voordat je drankjes en hapjes gaat serveren is de kans dat iemand ziek wordt nihil. Geloof me, ik heb 3 generaties artsen achter mij. Maar ik zou in ieder geval iemand erbij halen die zou bijspringen als jij het niet meer trekt.Het norovirus bijvoorbeeld, wordt wel degelijk via de lucht overgedragen. Als er iets besmettelijk is zijn het wel buikgriepvirussen.
Buikgriep heerst op dit moment wel enorm. Heb het ook nooit tot vorige week. Ik zou het afzeggen. Ik kreeg het ook van de kleintjes in de omgeving. Het smet als de ziekte.
Oh bah, het norovirus. Mijn jongens hebben dat gehad en zijn er alledrie mee in het ziekenhuis terecht gekomen. Ik zou kijken of ik een licht ontbijt, slappe thee met een beschuit, zou binnenhouden. Zo niet, zou ik ook cancelen. Sneu voor je meisje maar ook sneu als de rest ook ziek zou worden. Beterschap!
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Nou ik was wakker om 7. Hoofdpijn, dorst en honger. Twee glazen water gedronken en deze zitten er nog in. De misselijkheid is nog niet terug. Mijn buurvrouw brengt kind naar school. Ik slaap even bij.

Ik voelde mij in de nacht zo rot over deze situatie. Wilde weten of er iets bestaat tegen misselijkheid.

Bedankt voor jullie reacties
Het ergste is nu voorbij dus je krijgt waarschijnlijk niets tegen de misselijkheid. Er zijn wel medicijnen tegen de misselijk, maar als het echt de buikgriep is dan helpen ze vaak niet voldoende. Bovendien moet het er toch uit. Hopelijk voel je je zelf beter, denk wel even na of je het feestje door laat gaan. Ik was binnen 48 uur ziek en ben niet eens in direct contact geweest met de kinderen die het hadden, maar wel met moeder.
Een glaasje 7 up nemen, wc ontsmetten ( inclusief kraan, wc knop en deurknop) en zelf een ander toilet gebruiken. Verder hulptroepen inschakelen om de hapjes en drankjes te serveren, als jij deze niet aanraakt, uit de buurt blijft van de kinderen, steeds je handen wast en ontsmet kan je al een klein beetje besmetting voorkomen.
Ben je misschien zwanger?

Veel plezier vandaag, ik hoop dat het wat aantrekt
Misschien zijn het gewoon zenuwen omdat het het eerste feestje is? En maak je je druk dat je alles wel goed zult doen??

Als het wel zenuwen zijn is het dus ook niet besmettelijk!!

Om nu meteen noro virus te roepen??? Dat is toch alleen wanneer er veel mensen bij elkaar zijn?? Vooral op cruiseschepen en in ziekenhuizen??
Ors innemen deze ochtend.

En cola drinken, dat helpt tegen overgeven.

En @ de rest: doe niet zo dramatisch over een simpel virusje en jullie arme prinsesjes die dan besmet thuis zouden komen van een feestje. Pff overdrijven is ook een vak. Get alife.

To veel plezier gewenst voor jou, je dochter en haar vriendinnetjes.
Ik zou het afzeggen-verschuiven omdat ik niemand wil aansteken maar anders vraag inderdaad hulp en Dettol even de WC's en deurklinkers ect even heel goed.

Cola (die met suiker) helpt vaak tegen misselijkheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven