Gezondheid alle pijlers

Morning after pil en pil starten

22-05-2011 13:10 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vanacht een ongelukje gehad met een gescheurd condoom. Helaas deze maand geen pil geslikt. Nu is mijn vraag als ik de map inneem kan ik dan vandaag ook met pilstrip beginnen en is deze dan na zeven dagen veilig?
Ik weet niet of het kan, maar zou het persoonlijk even uitstellen. MAP bevat toch een hoop hormonen, dus om dan meteen aan de pil te beginnen... Daarnaast zou ik eerst even afwachten of er een menstruatie komt, MAP is immers niet 100%. Succes!
de pil is pas naar een maand weer 99% veilig. ik zou ook even wachten met de pil. zoieso tot je ongesteld bent geweest. Je kan niet midden in een cyclus met de pil beginnen.

succes!!
Ik zou er niet op vertrouwen, TO.
De map sluit ook niet geheel een zwangerschap uit, je moet dus zeker weten een eventuele zwangerschap toch te laten beeindigen want de pil is niet goed voor een vrucht.
quote:ladylisa schreef op 22 mei 2011 @ 13:24:

de pil is pas naar een maand weer 99% veilig. ik zou ook even wachten met de pil. zoieso tot je ongesteld bent geweest. Je kan niet midden in een cyclus met de pil beginnen.

succes!!Je advies klopt niet. Meeste pillen zijn na max 7 dagen veilig, ook als je pas later in de cyclus start (wat dus gewoon kan bij in elk geval een eenfasepil).
quote:bergamot schreef op 22 mei 2011 @ 14:34:

[...]

Je advies klopt niet. Meeste pillen zijn na max 7 dagen veilig, ook als je pas later in de cyclus start (wat dus gewoon kan bij in elk geval een eenfasepil).

Precies, alleen heb ik geen idee hoe het zit als je de MAP gebruikt hebt. Weet jij het wel?

Ik zou ook eerste de MAP gebruiken, menstruatie afwachten en dan op dag 1 van menstruatie de pil starten. En tot die tijd een condoom gebruiken.
Weet niet meer wat ik gedaan heb.... Meest logische lijkt menstruatie afwachten (weet je ook gelijk dat de map niet gefaald heeft) en dan beginnen.
Hallo,

Ik ben een vrouw van 21 jaar. Vorige week donderdag was mijn laatste menstruatiedag. Die avond heb ik bijna seks gehad met mijn vriend. Hij is niet in mij geweest maar wel op mij klaargekomen. De dag erop leek het net of mijn menstruatie terug kwam ik bloedde 2 dagen en beetje. Ik heb binnen 30 uur de Morning After Pil genomen. Nu is het een weekje geleden en heb ik sinds gisteren bruine afscheiding en ook bloed. Het is niet zoveel als een normale mentruatie maar ik bloed wel. Ook heb ik buikpijn en last van mijn onderrug. Ik maak me echt zorgen! Kan ik weleens zwanger zijn? Of is dit normaal? Ik hoop op reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven