Gezondheid alle pijlers

Morning after pil

03-10-2016 09:21 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit weekend een morning after pil moeten nemen. Ik heb hierover een vraag, maar kan mijn huisarts niet bereiken ivm hun vakantieperiode.

In de bijsluiter staat "na de NorLevo moet u een voorbehoedsmiddel gebruiken (condoom, pessarium, spermadodend middel) tot de volgende menstruatieperiode." Ik heb afgelopen donderdag mijn eerste nuvaring geplaatst (ik ben overgestapt daarop) en vroeg mij nu af hoe het zit met condoomgebruik. Moet ik nu tot de volgende menstruatie ook een condoom gebruiken? Als ik het zo lees denk ik "ja natuurlijk,staat er toch duidelijk". Aan de andere kant twijfel ik. Als je bijvoorbeeld een pil of nuvaring hebt en deze 7 dagen correct gebruikt, ben je beschermd tegen zwangerschappen zegt men.

Weten jullie hier meer over? Wat is jouw ervaring hiermee na het gebruik van de MAP? Alvast bedankt voor de reacties en hulp!
Je neemt de MAP niet voor niets.

Je wilt niet zwanger worden, dus snap je vraag eigenlijk niet. Zou het sowieso dubbelop doen (Nuvaring EN condoom), weet je zeker dat je niet weer op korte termijn een MAP moet nemen.
Gewoon doen! Zou niet nog een keer onnodig risico nemen.
Echt doen!
wat is jouw reden om het niet te doen?
Wil je vriend geen condooms gebruiken?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vier weken afzien, of 18 jaar afzien: kies maar
Ja. Condoom gebruiken tot de volgende cyclus. Daarna is je nuvaring voldoende betrouwbaar. In de meeste gevallen vast al eerder, maar stel dat je net de uitzondering bent bij wie het wat meer tijd nodig heeft. Dat risico wil je niet lopen...dus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven