Gezondheid alle pijlers

Moviprep

01-08-2013 15:30 18 berichten
Na jaren van Prepacol heb ik van de MDL nu Moviprep gekregen omdat ze geen Prepacol meer geven in verband met de kosten (is ongetwijfeld duurder). Als ik het goed begrijp, moet ik nu 2 liter Moviprep drinken en dan nog vloeistof ernaast? Hoe lang duurt het voordat dit gaat werken? Ik moet beginnen om 18.00. Zit ik dan vannacht ook op de wc?

Pfffff gedoe weer.
Alle reacties Link kopieren
Is het niet gewoon op te lossen in een glas water en dat het dan genoeg is? Gewoon drinken verder dan?
Be the change you want to see in the world
Nee, zakje A en zakje B moeten in 1 liter worden opgelost. En dan nog een keer met een nieuw zakje A en een nieuw zakje B. Dus in totaal 2 liter. En volgens de arts moet er dan nog een liter andere vloeistof worden gedronken
Het spijt me, maar ik denk dat je vannacht op de wc zit. Zorg je wel dat je iets van een bouillonnetje drinkt met dit weer?
Overigens moet ik nu 1 liter drinken en morgenochtend tussen 06.00 en 07.00 de tweede liter. Ik heb nog nooit tegen een darmonderzoek opgezien (en ik heb er al een aantal achter de rug) maar nu zie ik het even niet zitten
Tegen de tijd dat ik naar bed ging hoefde ik niet meer naar de wc. Pas 's ochtends weer na de tweede liter.

Het viel me alles mee!

Sterkte!
quote:liubi schreef op 01 augustus 2013 @ 15:52:

Overigens moet ik nu 1 liter drinken en morgenochtend tussen 06.00 en 07.00 de tweede liter. Ik heb nog nooit tegen een darmonderzoek opgezien (en ik heb er al een aantal achter de rug) maar nu zie ik het even niet zitten

Helpt het als ik zeg dat er ook een variant is waarbij je 4 liter moet drinken voor zo'n onderzoek? (tuurlijk niet)

Is het wel een beetje te pruimen, want dat vond ik dus met die 4 liter niet. Niet te zuipen
Ja KleanPrep kreeg ik de allereerste keer. Dat is de variant van 4 liter. Was ook niet te zuipen. Maar goed, toen kreeg ik een ander medicijn dat fijn was (nou ja, voor zover je van fijn kan spreken natuurlijk)
Yep, moviprep is 2x 1liter en daarnaast nog heel veel drinken om te spoelen. Is de darm niet goed schoon, gaat t onderzoek niet door, damwand kan dan niet voldoende worden beoordeeld....

Heel veel succes!!
Liubi, het is wel te doen. Ik heb met de loop der tijd wat trucjes ontdekt waardoor je t makkelijker wegkrijgt. Hier komen ze:

Maak een liter klaar in een liefst glazen kan of fles en zet minimaal een uur voordat je moet beginnen met drinken in de koelkast. Hoe kouder die zooi is, hoe minder je het proeft. Wissel de glazen Moviprep af met kamillethee of een lepel honing. Dat verwijderd de smaak.

In het begin gaat het nog wel maar na glas 2 a 3 moet je wel echt op het toilet gaan zitten. Zorg dus voor leesvoer. Maar je zit daar echt niet de hele nacht hoor, maak je geen zorgen.

Succes ermee, en morgen met de coloscopie (neem ik aan). Hopelijk kan de MDL arts je erna goed nieuws geven.
@Moondancer, bedankt! Ik heb nu al 500 ml op maar ik voel nog niks.....Ja, het borrelt een beetje.

Pfff ik kreeg altijd Prepacol, dat waren 2 tabletjes en een liter water met een poedertje en dan was het klaar.

Ja, scopie is morgen idd. Het gaat trouwens niet zozeer om goed nieuws. Er zit nu een actieve ontsteking (na 2,5 jaar afwezigheid GRR) maar om te kijken hoever en als voorzorg. Ik ga emigreren en ik wil in mijn nieuwe woonland liever geen scopie als het niet echt echt dringend nodig is
Heel veel sterkte en succes! Ik kan je er verder niet mee helpen, maar ik ken het wel.
Ik deed het in een kan water, met daarin ijsblokjes en een flinke scheut citroensiroop. Na een halve liter of zo, moet je flink naar de wc, maar ik heb daar niet de hele nacht gezeten hoor. Op een gegeven moment ben je gewoon "leeg". Succes in ieder geval!
Bedankt. Ik zit op de wc. Leve wireless
Sterkte er mee.
Been there, done that, got the T-shirt.
Toen ik op interne geneeskunde werkte mocht je er geen suikers of zouten bij...maar misschien is dat inmiddels veranderd?
Oh op die manier. Nou ja... goed nieuws zou kunnen zijn dat de ontsteking niet groter is geworden of zelfs aan het afnemen is.

Spannend dat je gaat emigreren, naar welk land? Heb je daar straks een goed ZH in de buurt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven