Gezondheid alle pijlers

MTX injecties ivm reuma.

17-09-2009 08:57 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo...ik wil vragen of iemand hier bekend is met mtx injecties ivm reuma. Ik moet vandaag beslissen of ik dat ga gebruiken.

Van de bijwerkingen word je niet vrolijk van....

Kan iemand mij vertellen f deze injecties baat hebben gehad?

Dank je wel..
Peecee, mijn moeder heeft reuma en gebruikt ook MTX, alleen niet de injecties, maar de tabletten.

Zij heeft er heel veel baat bij, maar is op haar "slikdag" ( 1x in de week neemt ze de tabletten in) niet fit.

Ze heeft niet veel last van de bijwerkingen zelf, behalve op de dag dat ze ze slikt zelf. Ze zou nu niet meer zonder kunnen en neemt die verloren dag in de week dus voor lief.

Sterkte met je beslissing
"ik ben het, Barbabelladingdong"
En heeft ze veel bijwerkingen? Zwere in de mond...of haaruitval??

Want er zit iets in wat ze ook gebruiken bij een chemobehandeling
Zweren in de mond heeft ze nooit gehad.

En aan het begin begon haar haar iets dunner te worden, maar niet extreem veel eigenlijk.

Ik denk dat ze het nu een jaar of 5/6 gebruikt en het haar wat ze aan het begin is verloren is ook weer terug gekomen.

Maar dit zal misschien ook per persoon verschillen.

Mijn oom gebruikt het ook trouwens, en hij heeft nergens last van. Ook niet op zijn slikdag. Hij gebruikt ook tabletten, dus ook daar kan ik je geen info over geven mbt de injecties.

Mijn moeder noemt het ook haar wekelijkse chemo kuurtje
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Het valt wel mee! Ik gebruik al jaren MTX injectie's en het is idd een soort chemo maar dan héel erg afgezwakt. Ik heb geen last van bijwerkingen...en voor de reuma helpt het me erg goed.

En de bijwerkingen vallen echt wel mee hoor.

Sterkte.
Peecee, het valt inderdaad wel mee. Het klinkt enger dan het is. Laat je bloed regelmatig controleren en haal je griepprikken, maar dat zal de reumatoloog je ook wel verteld hebben.

Ik heb jarenlang MTX geprikt en nergens last van gehad. Wel van het slikken, daar werd ik misselijk van.

Het heeft mij toendestijds uiteindelijk geholpen, maar dat duurde 5 volle maanden, voordat de werking merkbaar werd. Dus je moet niet snel de moed opgeven...!

Ik prik nu niet meer omdat ik sinds zwangerschap minder last heb. Ga wel binnenkort weer voor een controle naar de reumatoloog en het kan dus zijn dat ik binnenkort ook weer moet prikken.

Sterkte.
Dank jullie wel....ik heb zo een afspraak en ga ze toch maar nemen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven