Gezondheid alle pijlers

Multiload - allergie koper?

28-12-2009 11:41 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een (misschien wat aparte) vraag. Ik heb zojuist de Multiload binnengekregen en ik laat hem plaatsen wanneer ik ongesteld ben. Waarschijnlijk is dit zaterdag (als de gynacoloog dan ook tijd heeft). Je mag het spiraaltje echter niet laten plaatsen wanneer je gevoelig bent voor koper.

Nu is mijn vraag, hoe kom je hier achter? Ik bedenk mij net dat ik tegen veel sieraden niet kan, wanneer dit geen zilver of goud is. Op de plaatsen waar de sieraden contact maken met mijn huid krijg ik exceem (lees: bultjes en hele erge jeuk). Kan ik de spiraal dan wel laten plaatsen?
Kun je niet gewoon het spiraaltje een tijdje vasthouden en kijken of je huid reageert?
Ik heb ook dat ik niet tegen andere sieraden kan dan goud of zilver en heb een nikkelallergie. Ik heb een multiload gehad en merkte niets van een eventuele allergie. Het schijnt maar heel weinig voor te komen.

Ik denk dat het vrij weinig kwaad kan (vraag het nog even na aan je gyn) en mocht je er alsnog last van krijgen dan kan je hem gewoon weer laten verwijderen.

Het spiraaltje zeer zeker niet vasthouden zoals Evelise zegt! Het zit steriel verpakt en er mogen natuurlijk geen bacterien bijkomen! NIET DOEN DUS. Je kan hooguit iets anders van koper een tijdje op je huid proberen te dragen, al weet ik niet of dat überhaupt iets zegt.

Succes!
Ik houd het zeker niet vast. Laat de verpakking mooi dicht zitten. Bovendien zie je het neem ik aan pas als je heel lang met koper in aanraking komt en ik ga zo'n ding niet uren lang vasthouden hihi

Ik heb voor de zekerheid zojuist contact gehad met de huisarts en die vertelde mij dat ik hoogstwaarschijnlijk allergisch ben voor nikkel. Als ik allergisch zou zijn voor koper zou ik hier al van op de hoogte zijn.
Sorry, gelukkig was liztettetje wel wakker... had ik wel kunnen bedenken tuurlijk dat het steriel verpakt is ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven