Gezondheid alle pijlers

myringoplastiek ervaringen?

01-10-2010 14:35 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb vanaf mijn geboorte chronische middenoor ontstekingen.

Sinds vele jaren heb ik ook een groot gat in mijn trommelvlies.

Na van de week weer een forse middenoor onsteking te hebben gehad (ben nu 28 jaar) ben ik weer naar de huisarts gegaan voor co. om te kijken of het echt weg is,de ontsteking.

Er zat een andere arts dan normaal,deze adviseerde me naar de KNO-arts te gaan om myringoplastiek te bespreken(trommelvliessluiting).

Nu vraag ik me af of iemand hier ervaring heeft,ben je beter gaan horen daarna?

Kan je weer onder water zwemmen? Dat heb ik nog nooit gekunnen zonder oorontsteking te krijgen.

Het klinkt wat raar maar dat oor tocht ook echt,het lijkt me erg vreemd als het ineens dicht is.

Heeft er iemand complicaties er aan over gehouden? (volgens mij is het een vrij simpele ingreep)
Hey,

Ik heb woensdag voor de tweede keer een myringoplastiek ondergaan. De eerste keer was 3 jaar geleden en die mislukte uiteindelijk omdat het was gaan ontsteken.

Ik had sinds mijn achste een flink gat in mijn trommelvlies door oorbuisjes, ik kon ook nooit zwemmen zonder een oorontsteking te krijgen.

Nu een paar dagen na de operatie moet ik erg wennen aan het andere gehoor, alles klinkt heel schel en hard ineens. Het is een vrij simpele ingreep maar je moet wel 6 weken erg rustig aan doen.

Donderdag krijg ik mijn eerste nacontrole en hopelijk krijg ik te horen dat het goed gaat en er geen ontsteking zit.

Sterkte!
Mijn dochter Muizelientje heeft tot twee keer toe een myringoplastiek gehad. De eerste keer met de gedachte dat 5% kon slagen - dit puur op leeftijd gebaseerd. Uiteraard zat ze bij de overige 95% waar het niet lukte.

Poging twee waren de statistieken omgedraaid: qua leeftijd zou ze tot de 95% behoren, maar zat ze bij die 5%.

Op dit moment, ze is 13, heeft ze dus een gaatje en inderdaad, hoort ze heel schel en storend. Men denkt er nu over om het oor opnieuw te pakken te nemen als ze rond de 16 is en het oor min of meer volgroeid is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven