Gezondheid alle pijlers

Na de keizersnede..

09-07-2016 22:10 23 berichten
Ik heb onlangs mijn 2e keizersnede gehad. Frappant hoe ik alles van de vorige keer zorgvuldig verdrongen heb..

Ik blijf maar pijn houden bij het plassen, urine ingeleverd, op kweek (uricult) laten zetten maar geen ontsteking.

De pijn is raar. Tijdens het plassen krampt de buik/blaas samen en stopt de plas omdat het zo'n zeer doet. Ik ben dan nog niet uitgeplast. Dus ik vind het een heel karwei om goed uit te plassen omdat het zo pijnlijk is. Enige advies van HA is goed drinken.

Vandaag heb ik er ook pijnlijke steken bij/in mijn darmen. Vooral voor de ontlasting komt of gewoon windjes. De steek is zo fel dat het me de adem beneemd.

Pijnstillers gebruik ik nog dagelijks 3-4x.

Moet zeggen dat ik wel actief ben geweest, heb een kort rondje buiten gelopen (ong 1km), gewoon een blokje om. Maar het voelt alsof ik dat nu moet bekopen.

Hebben anderen dit ook?
Alle reacties Link kopieren
Dat is vervelend zeg. Hoe lang geleden heb je de keizersnede gehad. Ik had alleen heel veel pijn toen ik teveel had gedaan. Ook steken en met plassen.
Hoelang is het geleden dat je je keizersnede gehad hebt?
Hoe onlangs is onlangs? Hou gerust die zes weken hersteltijd aan. Het is een buikoperatie .

Verder zou ik bij klachten ook naar de gynaecoloog gaan: het kan horen bij het zich weer moeten settelen van je darmen, baarmoeder, blaas op hun plekje in je buik, maar kan ook een verzakking of weet ik wat zijn. Kunnen wij niks over zeggen hier: wij zijn geen artsen en kennen jou en je dossier niet.

Sterkte, en gefeliciteerd met je tweede kind.
Ik herken het van mijn eerste ks, je baarmoeder zit tegen je blaas aan daarom doet aanspannen/ ontspannen zeer. Bij mij duurde het een paar weken. Na de tweede geen last daarvan. Goed dat je infecties uit hebt laten sluiten.
Spijt is verstand dat te laat komt
Ik ben 2,5 week geleden bevallen (natuurlijke bevalling) en heb dezelfde klachten. Volgens mijn kraamhulp/verloskundige kon dit liggen aan alle organen (blaas, darmen, baarmoeder, etc.) die weer opnieuw een plekje in je buik moeten krijgen. Urinetest gaf bij mij ook aan dat het geen blaasontsteking is. Bij mij is het inmiddels minder pijnlijk geworden en zit ik niet meer dagelijks de pijn weg te puffen op het toilet, hopelijk verbetert het bij jou ook snel. Sterkte!
Festina lente
Ik heb even geloept en als ik het goed zie is de ks nu 10 dagen geleden?

Ik zou het zeker in de gaten houden, maar ik vind het ook nog wel heel kort geleden allemaal. Van binnen gebeurt er nog heel veel, waardoor je van alles kunt voelen.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
Zou de pijn bij het plassen niet door de katheter kunnen komen?

Daar had ik na mijn ruggenprik namelijk last van.
Als het pas 10 dagen geleden is vind ik een kilometer lopen best ver. Zou ik voorlopig niet meer doen als ik jou was. Heeft misschien niets met je plasklachten te maken, maar wel met je herstel.
Maar TO, het is je tweede keizersnede. Hoe ging je eerste dan? Liep je toen bij wijze van spreken in je kraamweek al weer met twee volle boodschappentassen?

In elk geval: een tweede keizersnede valt vaak net even wat zwaarder dan de eerste, omdat voor de tweede keer die hele handel weer open mag...

En wat ook wel handig om te weten is: was het een spoed- of een geplande? Die eerste gaan wat ruwer zeg maar. Zelf twee geplande keizersneden ondergaan.
quote:Tia.Dalma schreef op 09 juli 2016 @ 22:52:

Maar TO, het is je tweede keizersnede. Hoe ging je eerste dan? Liep je toen bij wijze van spreken in je kraamweek al weer met twee volle boodschappentassen?

In elk geval: een tweede keizersnede valt vaak net even wat zwaarder dan de eerste, omdat voor de tweede keer die hele handel weer open mag...

En wat ook wel handig om te weten is: was het een spoed- of een geplande? Die eerste gaan wat ruwer zeg maar. Zelf twee geplande keizersneden ondergaan.

Hier 3x ks gehad en ik kan je vertellen dat elke ks anders is.

Eerste en tweede waren spoed, derde was gepland. Herstel na de eerste was zeer voorspoedig, na de tweede dramatisch en na de derde weer voorspoedig.

Maar na 10 dagen moet je sowieso nog niet te veel verwachten.
Ik vind 10 dagen na de keizersnede al 1 km lopen best snel (en veel). Misschien toch iets rustiger aan doen?
Solo, ik zeg ook vaak hè
quote:Tia.Dalma schreef op 09 juli 2016 @ 23:14:

Solo, ik zeg ook vaak hè Ja, dat las ik hoor. Ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt hè, ik zeg alleen hoe het bij mij gegaan is.
Ik heb een keizersnede gehad maar ik herken dit niet. Wel dat als ik te druk was geweest (tillen, huis doen, hond uitlaten), had ik last van mijn wond.
Deeerste ks was een spoedje en heel anders, veel meer pijn.

Ik loop nu al rechtop. En we zijn idd 10 dagen verder. Ik moest gewoon even naar buiten toe na zo lang binnen. Blokje om het huis gewandeld. En daar echt 30min over gedaan.

Maar goed vorige keer kon ik gelijk normaal plassen, nu zie ik tegen elk toiletbezoekje op.

Mijn man zegt dat ik vorige keer ook een terugval had na een goede dag. Einde van de maand pas naar de gyn terug.
Recht op lopen, helemaal goed. Dertig minuten tegen heug en meug lopen, helemaal niet goed.

Ik kreeg ook een terugslag de eerste keer, toen sjouwde ik na drie weken inderdaad die twee tassen over een afstand van 300 meter. Dacht dat ik al weer de hele wereld aan kon, toch even tandje terug moeten doen daarna.

Nogmaals die zes weken is er niet voor niets. Zorg dat je In ieder geval na die zes weken een nacontrole afspraak hebt, en ga tussendoor bellen als je denkt dat je ondanks rust niet goed gaat.
Toen ik mijn ks had kon ik echt nog niet na twee weken een blokje lopen hoor. De eerste week alleen op bed gelegen en de tweede week voorzichtig in huis gescharreld. Pas na drie weken ging het weer een beetje (en kon ik de pijnstilling afbouwen).

Dus ik vind jouw klachten heel verklaarbaar.
quote: hbaukelien schreef op 09 juli 2016 @ 23:55:

Toen ik mijn ks had kon ik echt nog niet na twee weken een blokje lopen hoor. De eerste week alleen op bed gelegen en de tweede week voorzichtig in huis gescharreld. Pas na drie weken ging het weer een beetje (en kon ik de pijnstilling afbouwen).

Dus ik vind jouw klachten heel verklaarbaar.

Echt waar?

Jeetje, dan heb ik 2x mazzel gehad
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik kan me dat niet veroorloven heb nog een dreumes van 21 maanden. Hoewel ik wel geregeld heb dat ik hulp heb bij haar dagelijkse verzorging zodat ik die 10kg dreumes tillen kan voorkomen.

Mijn man doet erg veel nu, wat ik normaal doe. Daarnaast heeft hij een drukke baan dus voel me snel schuldig.

Mijn intensieve dag (sarcasme) bestond uit.

3:30 voeden, 5:00 dreumes overtuigen dat het nog nacht was, 7:30 voeden. 8:00 kraamzorg. Gaan ontbijten, bijkomen, dreumes werd verzorgd, koffie gedronken, baby zelf verzorgd, bijkomen, zelf gaan douchen incl haren wassen, lunch. Afscheid kraam. 13:45-16:15 op bed gelegen en uurtje geslapen. Man heeft baby verzorgd en dreumes sliep. Geholpen met boddschappen uitpakken, voeden, rondje gelopdn, spelen met dreumes, avondeten, bijkomen op de bank, 22:00 naar bed. 23:45 wakker van baby.
quote:beelicious schreef op 10 juli 2016 @ 00:09:

Ik kan me dat niet veroorloven heb nog een dreumes van 21 maanden. Mijn dreumes was destijds een paar maandjes ouder, maar dat je het je niet kunt veroorloven moet je echt omdraaien in je hoofd: je dreumes komt mss even een beetje tekort (wat heus meevalt hoor), maar je kunt bepaalde dingen nu gewoon niet. Jammer de bammer, over een week of 4 haal je dat wel weer in.
quote:Solomio schreef op 10 juli 2016 @ 07:34:

[...]

Mijn dreumes was destijds een paar maandjes ouder, maar dat je het je niet kunt veroorloven moet je echt omdraaien in je hoofd: je dreumes komt mss even een beetje tekort (wat heus meevalt hoor), maar je kunt bepaalde dingen nu gewoon niet. Jammer de bammer, over een week of 4 haal je dat wel weer in.Eens. En je kunt beter nu even rustig aan doen en herstellen, dan toch stiekem (te)veel doen en straks met de gebakken peren (en dus nog langer herstel, of nog erger: schade/complicaties) zitten. Neem die tijd nou gewoon; herstellen van een operatie kost nu eenmaal tijd. Dan maar wat meer hulp vragen (en probeer je niet schuldig te voelen).
Jeetje 10 dagen nog maar? Geef het even. na de 2e keizersnede duurde het wel maanden voordat ik geen last meer had van dagelijke pijn bij toiletbezoek.

Wat Sally Spectra zegt. herstellen en niet gaan forceren, je kan echt nare klachten overhouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven