Na diane de yasmin... ervaring?
dinsdag 7 september 2010 om 11:04
Ik ben bij de dokter geweest en heb nu de yasmin gekregen. Een lichtere pil, maar schijnbaar ook goed tegen puistjes.
Zijn er hier mensen die met de diane zijn gestopt en zijn overgestapt naar de yasmin? Wat waren jullie ervaringen mbt je huid, stemming, libido etc?
Ik lees op inet ook veel verhalen over risico op trombose etc... Maar mijn huisarts heeft hier niets over gezegd... Er is zoveel op de markt en alles heeft zijn voors en tegens.. ik kan er geen wijs uit. Maargoed eerst de yasmin maar eens proberen!
Zijn er hier mensen die met de diane zijn gestopt en zijn overgestapt naar de yasmin? Wat waren jullie ervaringen mbt je huid, stemming, libido etc?
Ik lees op inet ook veel verhalen over risico op trombose etc... Maar mijn huisarts heeft hier niets over gezegd... Er is zoveel op de markt en alles heeft zijn voors en tegens.. ik kan er geen wijs uit. Maargoed eerst de yasmin maar eens proberen!
dinsdag 7 september 2010 om 11:11

dinsdag 7 september 2010 om 11:30
dinsdag 7 september 2010 om 11:52
Hoe is jullie huid nu?
Ik ben erg bang voor een enorme acne aanval na het stoppen met de diane.
Ik had voor de diane een vette huid en regelmatig wat puistjes, geen echte acne. Kan ik dan toch ergere acne terug krijgen? en kan de Yasmin dat opvangen?
(ik weet natuurlijk ook wel dat jullie dat niet kunnen voorspellen haha) Ik moet het gewoon proberen! Maar ik vind het wel eng.,..
Ik ben erg bang voor een enorme acne aanval na het stoppen met de diane.
Ik had voor de diane een vette huid en regelmatig wat puistjes, geen echte acne. Kan ik dan toch ergere acne terug krijgen? en kan de Yasmin dat opvangen?
(ik weet natuurlijk ook wel dat jullie dat niet kunnen voorspellen haha) Ik moet het gewoon proberen! Maar ik vind het wel eng.,..
dinsdag 7 september 2010 om 12:33
Ik heb jaren de diane geslikt en ben toen gestopt omdat ik gewoon mezelf niet meer was door die pil. Uiteindelijk toch weer op zoek gegaan naar een pil, omdat ik weer onder de acne zat. Eerst kreeg ik de microgynon. Nou daar ben ik binnen twee weken (!) mee gestopt omdat de acne echt nog veel erger werd! Toen de yasmin gevraagd, toch ook wel een beetje huiverig vanwege de trombose verhalen, maar ik ben er erg blij mee. Mijn huid ziet er veel beter uit. Zo heel af en toe nog wel eens een puistje, maar echt 100 keer beter dan het is zonder pil.

dinsdag 7 september 2010 om 12:49
Microgynon heb ik ook nog even geslikt, tussen de diane en yasmin door. Daar ben ik snel weer mee gestopt want ik werd er ontzettend sacherijnig van (zoals vriend zei: jij eruit of die pil eruit, haha). Volgens de huisarts kon dat helemaal niet maar ik was echt niet meer te genieten met de microgynon.
dinsdag 7 september 2010 om 13:36
Al die verhalen, fijn om jullie ervaringen te horen. Ook al is het bij iedereen weer wat anders.
Wat een gedoe eigenlijk om de juiste anticonceptie te vinden, er is vaak altijd wel wat...
Ik ga over een maand stoppen met diane, maak nog 1 strip af (heb nog een feest). Daarna kijk ik het 3 mnd aan zonder pil even kijken wat er dan gebeurt, en anders ga ik de yasmin gebruiken.
Ben benieuwd....
Wat een gedoe eigenlijk om de juiste anticonceptie te vinden, er is vaak altijd wel wat...
Ik ga over een maand stoppen met diane, maak nog 1 strip af (heb nog een feest). Daarna kijk ik het 3 mnd aan zonder pil even kijken wat er dan gebeurt, en anders ga ik de yasmin gebruiken.
Ben benieuwd....
dinsdag 7 september 2010 om 14:43
ik krabbel kleine oneffenheden weg. en dat veroorzaakt grotere oneffnheden. zenuwtik ofzo. Moet het afleren maar da's lastig.
Titillomanie
Titillomanie is de onweerstaanbare drang om te krabben, plukken, of wrijven over plekken van het lichaam. Hierdoor kunnen bultjes en ontstekingen ontstaan, die daarna nogmaals worden gekrabd. Een voorbeeld hiervan is het openkrabben van puistjes/acne. Op het moment zelf ervaart de persoon ontspanning of opluchting. Achteraf is er sprake van schuldgevoelens. Titillomanie lijkt tamelijk onschuldig. Het kan echter op den duur leiden tot grote lelijke wonden die kunnen gaan ontsteken, waardoor er een arts bij moet komen.
Dat dus. Gelukkig nog nooit voor bij een dokter moeten zijn, maar het is wel een probleempje. Ik weet eigenlijk niet wat ik er mee aan moet. Er was hier ooit een topic over maar da's doodgebloed.
Titillomanie
Titillomanie is de onweerstaanbare drang om te krabben, plukken, of wrijven over plekken van het lichaam. Hierdoor kunnen bultjes en ontstekingen ontstaan, die daarna nogmaals worden gekrabd. Een voorbeeld hiervan is het openkrabben van puistjes/acne. Op het moment zelf ervaart de persoon ontspanning of opluchting. Achteraf is er sprake van schuldgevoelens. Titillomanie lijkt tamelijk onschuldig. Het kan echter op den duur leiden tot grote lelijke wonden die kunnen gaan ontsteken, waardoor er een arts bij moet komen.
Dat dus. Gelukkig nog nooit voor bij een dokter moeten zijn, maar het is wel een probleempje. Ik weet eigenlijk niet wat ik er mee aan moet. Er was hier ooit een topic over maar da's doodgebloed.
dinsdag 7 september 2010 om 21:31
Hmm maja! Ik kan wel zeggen niet doen, maar dat weet je zelf ook wel! Je kan er niks aan doen!
Maar wat zonde van je gezicht!
Nog een vraag trouwens mbt de pil. Ik ben van de dianepil een aantal kilo aangekomen. Niet heel dramatisch. Zou ik van de yasminpil opnieuw aankomen, omdat dit een andere pil is? Of heb ik die éxtra kilo's door de hormonen nou al gehad en maakt het niet uit dat ik nu een andere pil neem?
Maar wat zonde van je gezicht!
Nog een vraag trouwens mbt de pil. Ik ben van de dianepil een aantal kilo aangekomen. Niet heel dramatisch. Zou ik van de yasminpil opnieuw aankomen, omdat dit een andere pil is? Of heb ik die éxtra kilo's door de hormonen nou al gehad en maakt het niet uit dat ik nu een andere pil neem?
woensdag 8 september 2010 om 08:35
woensdag 8 september 2010 om 09:42
Hoe zit het met het haaruitval? Ik heb me suf gegoogled en ik kom alleen maar horrorverhalen tegen over stoppen met diane. Nu dus ook weer dat je haaruitval krijgt! Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ben zo bang om te stoppen. Nu is de Yasmin wel een pil met een zelfde soort werking als diane, alleen lichter. Zou dat het haaruitval tegengaan?
Ik kreeg er gister bijna een paniekaanval van. De dokter is steeds in gesprek!!!!
Ik kreeg er gister bijna een paniekaanval van. De dokter is steeds in gesprek!!!!