Gezondheid alle pijlers

Na MAP 2 ipv 4-5 dgn ongesteld + symptomen galstenen

05-04-2014 10:30 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier maar kon zo op het eerste gezicht toch niet een soortgelijke post vinden, dus bij deze een nieuw berichtje.

2.5 week geleden heb ik door een ongelukje de morningafterpil moeten nemen, 'just in case'. Dat was in mijn vruchtbare periode..

Nu ben ik eergisteren ongesteld geworden met heel helder rood bloed, maar slechts 2 dagen (en dus roder en minder heftig qua verdere symptomen) ipv mijn gebruikelijke 4-5 dagen.

Hier komt bij dat ik sinds de dag voordat ik ongesteld werd, een enorme pijn rechts van mijn middenrif had (net onder mijn rib) die uitstraalde. Dit heb ik laten onderzoeken en de symptomen zijn volgens de artsen compleet overeenkomend met die van galstenen, echter is mijn leeftijd en postuur daar helemaal niet naar, dus dat leek hen sterk. Het klopt echter niet dat dit zo'n pijn doet en als het maandag nog steeds zo is, moet ik bloedprikken voor verder onderzoek.

Ik weet dat dit wellicht als twee verschillende verhalen overkomt, maar ik wilde het toch allebei noemen aangezien het een het ander misschien wel zou kunnen hebben beïnvloed.

Graag hoor ik of iemand zich hierheen herkent, en zo ja wat de uitkomst bleek te zijn.

En zeggen jullie: ineens 2 dagen ongesteld ipv 4-5 is wel zó vreemd dat ik toch maar meteen een zwangerschapstest moet doen, of sla ik dan door? Ik wil er alles behalve hysterisch over doen, maar het lijkt me ook wel handig te weten waar we aan toe zijn zodat ik er alvast rekening mee kan gaan houden (gezonde keuzes etc). Ik denk dat ik dat voor de zekerheid toch zou willen doen.

Alvast bedankt!
Je hebt eergisteren je bloeding gekregen dus zit eerst die resterende dagen maar eens uit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En dus heb je drie dagen geleden jezelf door verschillende artsen laten onderzoeken? Want de artsen zeggen.,,....
Ja zou inderdaad kunnen Fame dat er alsnog meer aankomt, al voelt m'n lijf niet zo (is altijd duidelijk te voelen wanneer ik wel en niet meer ongesteld ben). Ik wacht dat sowieso nog even af!

En inderdaad door meerdere artsen (3 totaal) laten onderzoeken; de telefoondienst vd huisarts heeft me, omdat de praktijk al dicht was maar de pijn zo heftig en ze altijd blindedarmontsteking willen uitsluiten) doorverwezen naar de spoedeisende hulp, door 2 artsen onderzocht en de volgende dag bij de huisarts.

Vandaar ;)
In jouw geval om hysterie uit te sluiten. Fiets even naar de Action. Daar koop je twee testen voor 1,49.

En verder is jouw menstruatie je leven lang iedere maand exact hetzelfde? Bij mij niet. Maar ik weet ook dat mijn lichaam geen atoomklok is.

De kans op zwangerschap is minimaal als je de map tijdig hebt genomen en niet zwaarder weegt dan 80 kg.
Haal een test en verder laat je het aan de artsen over. Het is koffiedik kijken voor ons!
Goed plan, doe ik! Thanks!

Ik snap inderdaad dat het koffiedik kijken is voor jullie ;)

Hoopte eigenlijk meer op soort van herkenbare situaties en was dan benieuwd wat daar de oorzaak van bleek te zijn (misschien vooral door die gekke combi).

Fame: ja m'n menstruatie (houd het bij in een app) is altijd 4-5 dagen geweest, vandaar dat ik dit nogal vreemd vond. Maar vandaag heb ik me ook bedacht dat het waarschijnlijk ook nog een effect kan zijn van de MAP gezien dat een hups hormonen bij elkaar is van hier tot tokyo..

Dank tot zover!
Heb je de bijsluiter van de MAP gelezen?

Verder zeker een zwangerschapstest doen.. Indien positief dan je klachten asap laten checken ivm risico buitenbaarmoederlijke zwangerschap..
Het valt al mee dat je op je gewone dag ongesteld geworden bent! Toen ik de MAP eens gebruikt had, was ik daarna 1,5 week overtijd. Zo gaat dat, bijverschijnseltje van die homp hormonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven