Gezondheid alle pijlers

naakt bij de dokter

03-08-2009 16:58 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
zijn jullie al eens naakt moeten gaan bij een dokter? In welke omstandigheden en vonden jullie dit niet vervelend?

Ik recent de eerste maal bij de huidarts ter controle van mijn moedervlekken (gelukkig enkel de bovenkant moeten laten zien). Vond nog meevallen omdat ik mijn bh enkel even kort naar boven moest doen dus was niet echt beschaamd.

en recent ook mijn wijsheidstanden laten trekken en daarvoor moet de bh uit dus hebben enkele verpleegkundigen toen ook mijn bovenkant gezien
quote:Ikje86 schreef op 03 augustus 2009 @ 19:21:

Oke vandaar dat de bh uit moet, al lijkt mij het best moeilijk hoe de bacterien van een gewassen bh in m'n mond komen haha, maar dan maar uit, boeiend dat vind ik nou echt niet het alle ergste hoor!

ik heb ook gelezen dat je geen nagelak op mag, weet iemand waarom niet, want ik heb namelijk leuke rose teentjes en ik wil dat er eigenlijk niet eraf halen, maar wat moet dan moet

Even opgezocht:

Aangezien de anesthesioloog u tijdens de operatie observeert aan uw gelaatskleur, mag er geen make-up gedragen worden (ook geen oogmake-up). Tevens moet nagellak van vinger- en teennagels verwijderd zijn, omdat onze bewakingsapparatuur niet door nagellak heen werkt.

En ze zeggen vaak dat ze de natuurlijke kleur van de nagels willen zien omdat je zuurstoftekort ook aan de nagels kunt zien.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ach, ik heb wel eens een darmonderzoek gehad. Eerst een klisma "even voorover bukken mevrouw", vervolgens met kramp naar de gewone wc bij de wachtruimtes. Daarna in je blote kont op de tafel met dokter en verpleegkundige "kijk, op deze monitor kun je meekijken hoe we hapjes nemen van de binnenkant van je darmen".

Maar mijn borsten heb ik nog nooit hoeven laten zien ergens.
quote:nouschi schreef op 03 augustus 2009 @ 19:30:

[...]

Even opgezocht:

Aangezien de anesthesioloog u tijdens de operatie observeert aan uw gelaatskleur, mag er geen make-up gedragen worden (ook geen oogmake-up). Tevens moet nagellak van vinger- en teennagels verwijderd zijn, omdat onze bewakingsapparatuur niet door nagellak heen werkt.

En ze zeggen vaak dat ze de natuurlijke kleur van de nagels willen zien omdat je zuurstoftekort ook aan de nagels kunt zien.

oh oke dankjewel, nou gelukkig heb ik nog nagelak remover staan, en dan heb ik na de operatie weer iets te doen

Mijn laatste keizersnee was overigens in de kleding die ik al zo'n 24 uur droeg.
Die plakkertjes werden heel subtiel aangebracht bij mij. Dus of ik heb 'geluk' gehad, of jullie 'pech.' Het ging allemaal respectvol. Maar goed, schijnbaar zijn ze niet overal zo subtiel?

Enne, wat is dat nou voor opmerking over die gewassen bh, en dat daar geen bacteriën van in je mond kunnen komen? Daar gaat het niet om. Ze willen gewoon jouw bacteriën niet in de operatiekamer, vandaar dat je geen eigen kleding aan mag. Dat kan weer risico opleveren voor de volgende patiënt.
quote:Rollergirl schreef op 03 augustus 2009 @ 17:16:

Jemig Luna, daar zou ik mezelf echt overheen moeten zetten. Gaat enorm over mijn grenzen heen, flink hoor dat jij dit 'doorstaat'. Als de arts dan slijm weghaalt, vraagt hij/zij dan onderwijl 'en hoe was het gisteravond, zat je boven of onder'?

Ik ben inmiddels uitgedokterd en uitgezwangerd dus dat hoeft niet meer , maar de arts maakte echt geen "leuke" opmerkingen hoor, die beseft waarschijnlijk net zo goed dat het genant is. Ik mocht wel leuk kikkervisjes kijken onder de microscoop.

Het anale fissuren-debacle waar ik nu mee kamp vind ik erger. Met je kont omhoog een arts in je anus laten porren en koekeloeren...maar ook mijn huisarts probeert me gerust te stellen.
Ook ik heb 2 bevallingen, 2 termijnecho's en 1 uitstrijkje gehad tot nu toe en daarbij heeft de dokter ook aardig wat kunnen zien maar het boeit me niet. Ze doen niks anders en ook met de 2e bevalling had ik een hele delegatie co-assistenten en verpleegkundigen bij me maar op het moment supreme interesseert je dat echt niet meer. je puft de weeen weg en je denkt alleen; kind komt eruit dus van mij mogen er 20 of 30 mensen om heen staan.

ik vind het best; ik heb 5 jaar geleden ook een operatie gehad aan mijn kaak en moest dus ook een operatiehemd aan en een mannelijke verpleger stond erbij en keek ernaar terwijl hij zijn pilletjes voor me klaar maakte om in te nemen als voorbereiding op de operatie. no big deal. het zijn verpleegkunden en die hebben in hun werk al heel wat gezien.

groetjes heidi
quote:Ring1981 schreef op 03 augustus 2009 @ 19:46:

Die plakkertjes werden heel subtiel aangebracht bij mij. Dus of ik heb 'geluk' gehad, of jullie 'pech.' Het ging allemaal respectvol. Maar goed, schijnbaar zijn ze niet overal zo subtiel?

Oh, ik heb nog nooit meegemaakt dat men níet respectvol was hoor. Maar of je OK-hemd echt alles bedekt, hangt o.a. af van het type operatie en je eigen lichamelijke "toestand" zeg maar. Bij m'n laatste schouder-OK moesten er nog foto's (geen röntgen) gemaakt worden van de stand van mijn schouder, terwijl mijn arm in een dusdanige toestand was dat m'n arm niet door de mouw heen kon. Dan zie je natuurlijk al snel een borst. Eén van die anesthesie-assistenten trok toen heel subtiel m'n hesje wat hoger net vóór hij aan 't fotograferen ging, met de opmerking: "díe hoeft er niet op" .

Dus net wat iemand hier al schreef: verpleegkundigen en artsen zijn zich er meestal goed van bewust dat de patiënt niet langer naakt wil zijn dan nodig is, etc. Ik maak vaak mee dat de arts of verpleegkundige er moeilijker over doet dan ik. Laatst nog een mannelijke urologie-verpleegkundige, die mij moest helpen met uitkleden, wassen en verder "klaar leggen" voor een cystoscopie. Bij alles wat hij deed, zei hij "sorry hoor", terwijl ik 'm al lang uitgelegd had dat ik er écht niet om gaf. En omdat ik mezelf niet zonder hulp uit en aan kan kleden, komt het ook regelmatig voor dat een arts me moet helpen met uitkleden. Sommigen vinden dat zo 'vreemd', dat ze een verpleegkundige gaan zoeken om dat te doen, ook als er dus helemaal geen vpk in de buurt is. Dus voor veel artsen geldt blijkbaar dat iemand helpen met uitkleden nog een stap verder is dan een (deels) ontklede patiënt onderzoeken. Ergens wel grappig.

Maar ik heb dagelijks hulp nodig met wassen en aankleden e.d., dus denk daar écht niet meer bij na. Alleen m'n billen door iemand anders af laten vegen, dat vond ik de eerste keren wat genant. Maar ook dat went, gelukkig maar
anoniem_61117 wijzigde dit bericht op 03-08-2009 20:32
Reden: typo..
% gewijzigd
Een dokter/verpleger/chrirug heeft echt al vaker een tepel, vagina of iets anders bloots gezien.... Je wilt toch graag gezond en beter worden?
Jee Sent wat heftig dat jij elke dag hulp nodig hebt bij wassen e.d.!

Ik heb twee curettages gehad en ontzettend veel inwendige echo's. Daarnaast ben ik pas bevallen. Tijdens die bevalling ben ik gecatheteriseerd en naar de OK geweest voor een ruggenprik. Na de bevalling ben ik op bed gewassen... En later onder begeleiding naar het toilet geweest. Wat dat betreft heb ik dus wel erg intieme dingen meegemaakt. Maar als ze m'n billen zouden moeten afvegen zou ik dat ook genant vinden... Maar het stomme is: veel genante dingen worden ook wel weer minder erg als je ze vaker moet doorstaan. Hoe raar dat ook lijkt.
quote:Jokejacket schreef op 03 augustus 2009 @ 20:50:

Een dokter/verpleger/chrirug heeft echt al vaker een tepel, vagina of iets anders bloots gezien.... Je wilt toch graag gezond en beter worden?

Dat klopt. Ze zullen ook altijd heel vakkundig blijven kijken. Soms moeten ze heel even weg en roepen ze er iemand bij...

*koffiekamer in.. "Meiden, moet je es komen kijken, wat ik HIER nu heb liggen...." Vervolgens komen er drie verpleegkundigen mee en de voedingsassistente die je niet herkent aangezien ze hetzelfde pakje aanheeft.

Yes yes, ook zij blijven mensen
Dit doet me weer eens denken aan de internist waar ik een jaar of 8 geleden was.

Ik had last van mijn buik. Na een compleet achterlijk gesprekje wat 1 minuut duurde en die man me geen seconde liet uitpraten, werd me gevraagd me helemaal uit te kleden. Op de vraag of ik ook mijn ondergoed moest uitdoen zei hij ja. Ik zei dat ik alleen maar last had van mijn buik en niet van iets anders, en dat hij dat dus echt kon vergeten. Toen hij zag dat ik het meende mocht ik oppeens alles aanhouden. Hij heeft alleen maar een beetje aan mijn buik gevoelt, en dat was het.

Dat ik mijn spijkerbroek uit had moeten trekken snap ik ergens nog wel, maar mijn beha en mijn onderbroek, kom op zeg!
Ach net wat medeforummers ook al zeiden, na twee bevallingen en uitstrijkjes maakt het mij geen bal meer uit, met mijn eerste ziekenhuis bevalling had ik een hele delegatie rond mijn bed, op dat moment maakt het geen bal uit.
quote:Ring1981 schreef op 03 augustus 2009 @ 19:46:

Die plakkertjes werden heel subtiel aangebracht bij mij. Dus of ik heb 'geluk' gehad, of jullie 'pech.' Het ging allemaal respectvol. Maar goed, schijnbaar zijn ze niet overal zo subtiel?.

mijn wijsheidstanden zijn inderdaad getrokken onder volledig verdoving (omdat het niet ging onder plaatselijke) en denk dat het dan inderdaad standaard is dat de bh uit moet. Vond dat wel vervelend maar het is wel normaal natuurlijk. Ze hebben mijn operatiehemdje naar onder geschoven voor die plakkertjes om mijn hartritme te volgen. Daarna hebben ze me een tijdje zo laten liggen in plaats van dat hemdje terug naar boven te doen maar dat zal wel beetje vergeetachtigheid zijn denk ik.

Is dit bij jullie ook zo gegaan
quote:kirsten13 schreef op 04 augustus 2009 @ 09:02:

[...]

mijn wijsheidstanden zijn inderdaad getrokken onder volledig verdoving (omdat het niet ging onder plaatselijke) en denk dat het dan inderdaad standaard is dat de bh uit moet. Vond dat wel vervelend maar het is wel normaal natuurlijk. Ze hebben mijn operatiehemdje naar onder geschoven voor die plakkertjes om mijn hartritme te volgen. Daarna hebben ze me een tijdje zo laten liggen in plaats van dat hemdje terug naar boven te doen maar dat zal wel beetje vergeetachtigheid zijn denk ik.

Is dit bij jullie ook zo gegaanje had toch zelf je hempje weer naar boven kunnen trekken?
quote:Ikje86 schreef op 04 augustus 2009 @ 09:30:

[...]

je had toch zelf je hempje weer naar boven kunnen trekken?

daar heb je zeker gelijk in

maar ja, als je daar zo ligt en ze zijn met vanalles bezig van machines en zo, dan durf je dat toch niet goed hoor...en daar zo een tijdje liggen dat maakt het net vervelend natuurlijk
quote:kirsten13 schreef op 03 augustus 2009 @ 16:58:

en recent ook mijn wijsheidstanden laten trekken Verklaart een hoop..........
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Nee, nooit problemen met naakt bij dokter. Tandarts heb ik nogniet meegemaakt, ook niet toen er 4 wijsheidstanden verwijderd moesten worden.. achteraf wel jammer.. was erg leuke assistent.
Later is nu
quote:kirsten13 schreef op 04 augustus 2009 @ 12:47:

[...]

daar heb je zeker gelijk in

maar ja, als je daar zo ligt en ze zijn met vanalles bezig van machines en zo, dan durf je dat toch niet goed hoor...en daar zo een tijdje liggen dat maakt het net vervelend natuurlijkIk denk dat ze het wel eeeeh... apart gevonden hebben dat ze er eentje hadden liggen die dr hempje niet naar beneden trok. Dachten misschien wel dat je een exibitionist was
Ik had gewoon gevraagd of ik mijn hemdje naar beneden mocht trekken. Simpel toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven