Gezondheid alle pijlers

Naar de huisarts??

06-10-2010 15:40 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 weken terug blaasontsteking gehad , kuur goed afgemaakt etc. Nu sinds vrijdag weer erg pijn etc , urine ingeleverd. Daar bleek bloed in te zitten maar geen uwi. Klachten werden niet minder dus weer urine ingeleverd.

Nu wel wat gevonden en heb ik dus weer een kuur. Nu sinds vanmorgen verschrikkelijk pijn in mijn rug , sinds de laatste week/2 weken opgezette buik en misselijk.

Voel me beslist niet lekker. Mijn vriend wil dat ik naar de ha ga , maar heb momenteel ook veel stress en ben bang dat ha het onzin vind.

Wie herkend de klachten??
als je pijn in je rug hebt kunnen dat je nieren zijn.

Met veel pijn en al medicatie zou ik gewoon bellen. De assistente kan wel beslissen of je moet komen of niet

succes en beterschap
a docter a day keeps the apple away
Ga toch naar de huisarts.

Snap niet dat je dat op een forum gaat vragen.
Ga naar je arts! Kan best in een nierbekkenontsteking uitgemond zijn en geloof me: dat kan je maar beter zo snel mogelijk behandelen. Blijkbaar is de antibiotica die je nu hebt, niet een juiste voor jou.
yepz nierbekkenontsteking denk ik, Ik ben er 4 weken geleden mee opgenomen geweest in het ziekenhuis.

En geloof me het is echt geen pretje!!

Ga onmiddelijk naar de huisarts, Want als je te lang wacht dan kan dit tot mogelijke nierschade lijden!
Snel naar de dokter. Je anatomie werkt zo blaas-urinewegen-nierbekken. Symptomen zo pijn bij plassen-pijn in je buik-pijn in je rug.

Ik ben geen dokter en zeg je dus niet dàt het zo is, maar wel dat het een heel 'logisch' ziektebeeld is.
Snel weer terug naar de huisarts.

Kan vrijwel zeker zeggen dat het een nierbekkenontsteking is, want ik heb precies hetzelfde gehad. Ik heb toen rond deze tijd naar de huisarts gebeld en kon nog binnen een half uur terecht.

Als je nog langer wacht ben je veel verder van huis.

In tegen stelling tot wat Marmul zegt, moet je de assistent niet laten beslissen of je moet komen, je moet het EISEN.

Bloed in je urine is niet niks, het hoort er niet, en dús is er iets niet goed. Het is zeker géén onzin.
Huisarts bellen. Je maakt je zorgen, je hebt pijn en voelt je niet lekker. Mensen bellen voor minder de huisarts!

Wel even doen hoor, voor ze dicht zijn.
Ik heb kortgeleden ook een blaasontsteking gehad. Omdat ik aangaf ook pijn in mijn rug te hebben kreeg ik een zwaardere kuur. De onsteking is dan al naar je nieren gegaan.

Niet wachten hoor, gewoon naar de huisarts gaan. Je mag hier niet te lang mee wachten!
Naar de HA!

Heb zelf ook een poos met verschillende blaasontstekingen gelopen, verschillende kuren gekregen. Op een gegeven moment ook pijn in mn rug bij iedere stap. Pas de laatste, sterke kuur hielp.
(Dat betekent NU bellen, want de gemiddelde HA praktijk gaat dicht tussen 16.00 - 16.30 uur.)
Pijn in je rug en misselijkheid hoort ook bij nierbekkenontsteking. Huppekee bellen.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 06 oktober 2010 @ 15:50:

(Dat betekent NU bellen, want de gemiddelde HA praktijk gaat dicht tussen 16.00 - 16.30 uur.)Helemaal mee eens!
Je hebt verschrikkelijke pijn in je rug en dan ben je bang dat de huisarts het onzin vindt dat je belt? gewoon even bellen.
Ja, bellen!
quote:Dribbel9 schreef op 06 oktober 2010 @ 15:49:

Snel weer terug naar de huisarts.

Kan vrijwel zeker zeggen dat het een nierbekkenontsteking is, want ik heb precies hetzelfde gehad. Ik heb toen rond deze tijd naar de huisarts gebeld en kon nog binnen een half uur terecht.

Als je nog langer wacht ben je veel verder van huis.

In tegen stelling tot wat Marmul zegt, moet je de assistent niet laten beslissen of je moet komen, je moet het EISEN.

Bloed in je urine is niet niks, het hoort er niet, en dús is er iets niet goed. Het is zeker géén onzin.sorry, maar de assistente is opgeleid om te beslissen hoeveel haast een afspraak heeft. TO geeft aan te twijfelen dus kan de assistente advies geven, wat waarschijnlijk gaat zijn dat ze gelijk moet komen.
a docter a day keeps the apple away
Bel je al Jasmijn? (En voortaan gelijk luisteren naar je vriend, oke?)
Pff, weer zo'n topic.
Bij twijfel -> Huisarts
Wat is de volgende: er staat een kerel met een bivakmuts en koevoet in de tuin.

Zal ik de politie bellen?
Dribbel, met eisen kom je niet zo ver hoor.
quote:marmul schreef op 06 oktober 2010 @ 15:56:

[...]

sorry, maar de assistente is opgeleid om te beslissen hoeveel haast een afspraak heeft. TO geeft aan te twijfelen dus kan de assistente advies geven, wat waarschijnlijk gaat zijn dat ze gelijk moet komen.

Soms twijfel ik aan de opleiding/inschatting/het protocol. Al zal dat in dit geval niet hoeven, maar ik merk dat ik vaak te nuchter ben als ik een assistente bel. Nu hebben ze geleerd dat ik rustig ben en blijf en dat ik niet bel omdat ik last heb van mijn zweetvoeten. Dat is anders geweest. Soms heb ik het gevoel dat het protocol waarmee ze werken niet helemaal werkt. ('Assistente dokter X, waarmee kan ik u helpen?'

'Goeiemorgen assistente dokter X, ik geef sinds een dag of wat melk en nogal veel, ik verslijt vier setjes kleding per dag en heb het gevoel dat er iets niet lekker zit. Moet trouwens ook vaak overgeven'

'Bent u zwanger?'

'Nee en dat kan ik ook niet zijn hoor, tenzij het fabeltje van handdoeken en wcbrillen klopt.'

'Heeft u al een zwangerschapstest gedaan?'

'Nee'

'Doet u dat dan maar eerst.'

'Ik wil toch een afspraak maken met dokter X'

'Eens even kijken, kunt u *datum over twee weken* om 14:10'

'Ja, dan kan ik, maar ik heb het gevoel dat er iets niet lekker zit en mag je dat dan zo lang laten duren?'

'Ja, hoor, zeker als u zwanger bent dan hoort dit er een beetje bij.'

'Ik kan niet zwanger zijn...'

'*grinnik* Ja, Spuka dat zeggen zoveel mensen. Maar goed, tot *datum over twee weken*'

In de loop van die dag ging het ineens zoveel slechter met me dat ik door mijn collega's afgeleverd ben op de SEH. En daar bleek ik een hersentumor te hebben. Zoveel over protocollen.
quote:MadreMia schreef op 06 oktober 2010 @ 15:58:

Dribbel, met eisen kom je niet zo ver hoor.

Nee, je moet jezelf af laten wimpelen en denken dat het vanzelf overgaat?

Ik loop al 3 jaar met ernstige rugproblemen, met uitstraling van de pijn naar m'n heupen en benen en het werd elke keer afgedaan met dat het vanzelf goed moest komen.

Ondertussen zit ik qua pijn op zo'n niveau dat ik tramadol moet slikken (morfine achtige pijnstiller), i.c.m. diclofenac en pcm. Totaal 13 pillen per dag.

En omdat ik die pijn in mn rug had (toen onverklaarbaar, na het aandringen op een MRI blijk ik een verschoven rugwervel te hebben), is de diagnose bij mij tot nierbekkenontsteking veel te laat gesteld. Ik heb een heel licht verminderde nierfunctie (absoluut niet ernstig, gaat om enkele procenten).

Dus én huisartsen én assistenten hebben het lang niet altijd goed.
Tja, fouten maken is gewoon kut. Zowel voor de assistente/arts als de patient.

Maar omdat gelijk alles te gaan eisen... Aangeven dat je je zorgen maakt werkt in het algemeen beter.
*reikt Dribbel de hand*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven